2010-12-15, 16:40
Medlem
som jag förstod det så är det amfibiebevakningssoldat. det jag kunde välja på MarinB som var amfibie.
2010-12-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgtpepper1
"Grundläggande militär utbildning i Försvarsmakten

Du är antagen till grundläggande militär utbildning i Försvarsmakten enligt nedan:

Inriktning för preliminär anställning/tjänstgöring efter GMU

Förband: Marinbasen/Karlskrona
Arbetsområde: Sjöstrid Soldat/Amfibie"

Fan va gött det känns att äntligen ha fått svar! Det blev ett självklart ja för min del också.
STORT GRATTIS! Gick nyss in på Pliktverket, jag med och kollade. ANTAGEN!!!!!!!!!!! Markstrid/Gruppchef Trängr, Skövde!
2010-12-15, 16:50
Medlem
RobertoDurans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hankmeister
Men jag då!? INGEN JÄVLA RESERVSKIT, SNÄLLA! Jag vill, jag vill, jag vill!

Edit: Såg ni det genom inlogget på Pliktverket, eller brev? För mig kommer det inte upp något nytt, förutom att jag kan boka tågresa med det lär ju vara för GMU2 antagningsprövningen. Betyder det att man blir reserv om det inte kommit upp något än, eller har de helt enkelt inte gjort klart för alla än?

Såg det på inlogget, brevet har nog inte skickats ut än. Det kommer komma upp en blå ikon där det står "Antagning" i listan med de övriga ikonerna. Jag tror att de helt enkelt inte hunnit klart med alla än.
2010-12-15, 16:51
Medlem
är ju 800+ platser och antar att de kanske måste lägga in manuellt. och sen är det inte säkert att alla säkerhetsprövningar kommit tillbaka ännu.
2010-12-15, 16:53
Medlem
RobertoDurans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thund
grattis som fan, sitter och väntar spänt nu. hoppas det kommer upp på sidan snart.
säkert loggat in 15 ggr idag.

Tackar så mycket!

Det bästa var att jag inte ens förväntade mig att jag hade fått ett svar än så det var en fantastisk känsla i hela kroppen efter att jag hade loggat in.
2010-12-15, 16:59
Medlem
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Kom också in
ING 2 i Eksjö fyfan vad skönt!
2010-12-15, 16:59
Medlem
Du är antagen till grundläggande militär utbildning i Försvarsmakten enligt nedan.

Så jävulskt grym jag e!!!
2010-12-15, 17:00
Medlem
Okej. Äh, jag gör det bästa för att förbereda mig på en reservplats i vilket fall... Vaaarför skulle man söka den populäraste utbildningen?

Till er som kommit in: GRATTIS!
2010-12-15, 17:01
Medlem
känns ju nästan som man är reserv nu, eller failat säkerhetsprövningen ^^

nu när alla andra fått positivt svar.

får hoppas på att min teori att de inte lagt in alla ännu eller att alla prövningar kommit tillbaka ^^
2010-12-15, 17:02
Medlem
Ska söka till GMU3, undrar om någon vet hur de delar ut platserna , alltså vart man hamnar. Hamnar folk som kommer från samma stad på samma ställe eller är det bara slumpmässigt? eller beroende på kapacitet? Tack för svar ngn
2010-12-15, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willhelmut
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Kom också in
ING 2 i Eksjö fyfan vad skönt!

Härligt, då ses vi där
2010-12-15, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
känns ju nästan som man är reserv nu, eller failat säkerhetsprövningen ^^

nu när alla andra fått positivt svar.

får hoppas på att min teori att de inte lagt in alla ännu eller att alla prövningar kommit tillbaka ^^

Delen av min hjärna som står för det positiva tänkandet säger mig att de börjat lägga in besked idag och slutför detta imorgon för att kunna skicka breven under fredagen. Vi får hoppas!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in