2013-01-20, 20:55
Medlem
Hej allesammans. Jag hittar verkligen inte något konkret svar på följande fråga:

Sker det drogtester vid inryck? Ni som har gått färdigt GMU, finns ni här att svara på detta?.

Jag har inget att dölja men så som det ser ut nu kommer ett eventuellt test visa på förhöjda kreatinnivåer om det tas precis vid inryck. Antar att detta inte tolkas som att jag skulle ha tagit något illegalt?
2013-01-20, 21:11
Medlem
Hundredss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffel
Hej allesammans. Jag hittar verkligen inte något konkret svar på följande fråga:

Sker det drogtester vid inryck? Ni som har gått färdigt GMU, finns ni här att svara på detta?.

Jag har inget att dölja men så som det ser ut nu kommer ett eventuellt test visa på förhöjda kreatinnivåer om det tas precis vid inryck. Antar att detta inte tolkas som att jag skulle ha tagit något illegalt?
Jag har ett flertal vänner som gjort GMU och ingen utav dem har fått göra pissprov, notera att när dem letar efter något specifikt som t.ex. narkotika, doping och dylikt så måste dem berätta det för dig och du måste godkänna det, godkänner du inte blir du förmodligen hemskickad.

Syftar du på kreatin-nivåer utav kosttillskottet Creatine så är det lugnt, annars kan man få höga Kreatininnivåer utav anabola steroider om det kanske är det du syftar på?
2013-01-20, 21:27
Medlem
Tack så mycket för svar! Nä inga anabola här inte. Rent principiellt är jag lite mot pissprov och dylikt men det blir väl bara att acceptera läget om man måste testas

Citat:
Ursprungligen postat av Hundreds
Jag har ett flertal vänner som gjort GMU och ingen utav dem har fått göra pissprov, notera att när dem letar efter något specifikt som t.ex. narkotika, doping och dylikt så måste dem berätta det för dig och du måste godkänna det, godkänner du inte blir du förmodligen hemskickad.

Syftar du på kreatin-nivåer utav kosttillskottet Creatine så är det lugnt, annars kan man få höga Kreatininnivåer utav anabola steroider om det kanske är det du syftar på?
Senast redigerad av Niffel 2013-01-20 kl. 21:31.
2013-01-20, 22:23
Medlem
Jag är antagen till GMU + KMU totalt 194 dagar med start nu nästa vecka och som jag förstod det så är GMU och KMU inte på samma ort. Någon som vet om man har någon som helst kortare ledighet mellan GMU och KMU?
2013-01-20, 23:14
Medlem
Joliet-Jakes avatar
En vecka kvar! Får knalla till apoteket och hamstra skavsårsplåster, lär gå åt... Ett bra tips är att inte glömma detta
2013-01-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
En vecka kvar! Får knalla till apoteket och hamstra skavsårsplåster, lär gå åt... Ett bra tips är att inte glömma detta

Tejpa fötterna också så minskar risken för skavsår. Så passa på och köp en rulle Leukoplast när du ändå är på apoteket
Och använd dubbla strumpor.
2013-01-20, 23:27
Medlem
Någon som vet vilken tid man måste ta löpningen på för att bli godkänd i gmun?
Antar att det är 10 km eller 5 km man springer på tid.
2013-01-21, 00:19
Medlem
RevisionistChannels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grashoppa92
Någon som vet vilken tid man måste ta löpningen på för att bli godkänd i gmun?
Antar att det är 10 km eller 5 km man springer på tid.

10 km på 40 min är maxtiden.
2013-01-21, 00:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RevisionistChannel
10 km på 40 min är maxtiden.
Vart har du hört det? Låter väldigt orimligt
2013-01-21, 00:40
Medlem
RevisionistChannels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etux
Vart har du hört det? Låter väldigt orimligt

Visste du inte att soldater är Rambo/Usain Bolt-material med fysisk överlägsenhet?

GMU-rekryter är vanliga människor, de flesta medelmåttigt vältränade, några mycket vältränade, andra nästan helt otränade. Alla dessa kan och bör klara GMU.
2013-01-21, 00:41
Avslutad
Jag har precis sökt och gjort rekryttestet online för GMU som börjar i augusti. Det skulle vara nyttigt att veta vilka tester man gör för att bli antagen, så jag vet vad jag behöver träna på. Har säkerligen postats förut och jag ber om ursäkt men tråden är så förbannat stor...

Så, vilka fysiska övningar görs innan man blir godkänd för att gå GMU?
Och, när görs detta, om start är 19onde augusti?

Tack på förhand.
2013-01-21, 00:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RevisionistChannel
Visste du inte att soldater är Rambo/Usain Bolt-material med fysisk överlägsenhet?

GMU-rekryter är vanliga människor, de flesta medelmåttigt vältränade, några mycket vältränade, andra nästan helt otränade. Alla dessa kan och bör klara GMU.
Haha jodå, även kockarna ska klara kustjägarnas krav

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in