2011-11-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermesSaliba
Jo precis, segt att behöva vänta en månad bara tills lapparna börjar skickas ut.

Själv mönstrade jag för en månad sen nu ungefär, å får reda på mitt svar samtidigt som alla andra som mönstrade senare, bara att vänta å se glad ut
2011-11-17, 20:01
Medlem
HermesSalibas avatar
Mm, segt med väntan men det är väl bara bra med lite uppvärmning =D Kommer bli mycket av det
Antar att du har sökt till 2-3 också? Sista datum är ju 20 nov så i dagarna
2011-11-18, 07:47
Medlem
traedets avatar
Citat:
Jag har sökt en tjänst där jag har mycket stor chans att komma in, men iom att det är en sou och jag fick 5/5 undrar jag mer om man direkt sållas bort pga av det. Men iom att man kan söka med 5/5 så borde ju också försvarsmakten tycka att mina 5/5 är okej.
Anledningen till den låga siffran var för att när jag mönstrade senast för ca 4-5 år sedan fick jag en tvåa (2!!) vilket jag inte ens visste om förens nu, och den gjorde att hela mitt samtal började helt på fel fot..

När du söker till SOU så genomför du nya tester. Jag gjorde testerna 2007 och var med i den första uttagningen för SO. Du kommer möta en ny psykolog som kommer göra en ny bedömning av dig baserat på det test du kommer att genomföra på dator osv.

Testerna är:
Begåvningstest, dator
Simning
Multitest
Psykolog, tjänstbarhet
2011-11-18, 08:43
Medlem
Citat:
Mm, segt med väntan men det är väl bara bra med lite uppvärmning =D Kommer bli mycket av det
Antar att du har sökt till 2-3 också? Sista datum är ju 20 nov så i dagarna

Vilken SO tjänst sökte du?
2011-11-18, 10:39
Medlem
JonathanFreeloaders avatar
Har ni som blivit preliminärt antagna till GMU 1 även sökt till GMU 2 som reservplan?

Jag frågade personalen på antagningsprövningen men de tyckte att jag skulle skita i att söka till 2an och istället lita på att komma in på den som börjar nu i januari.
2011-11-18, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traedet
När du söker till SOU så genomför du nya tester. Jag gjorde testerna 2007 och var med i den första uttagningen för SO. Du kommer möta en ny psykolog som kommer göra en ny bedömning av dig baserat på det test du kommer att genomföra på dator osv.

Testerna är:
Begåvningstest, dator
Simning
Multitest
Psykolog, tjänstbarhet

När är dessa test i förhållande till grundutbildningen? före? efter?
2011-11-18, 12:37
Medlem
HermesSalibas avatar
Skriver från mobilen så orkar inte styra upp citat.

Ang söka fler gmus samtidigt tyckte alla jag pratade med under dagen att man borde göra ifall man verkligen är intresserad, då risken faktiskt finns att man inte kommer in även om resultaten pekar åt det hållet.

Traedet, den uppfattningen jag har fått är att om jag blir antagen är att först är det 3mån Gmu följt av 3 mån Aspirantutbildning följt av 191 dagar sou.. Stämmer detta? Kanske var lite annorlunda iom att du var försökskanin dock blir jag varken förvånad eller förargad över fler tester.
Men iom att dom endast söker 4 personer så känns det ju lite dumt om dom ska skicka hem 3 efter ytterligare tester...

Har förövrigt sökt sou a9, känns som att man har fördel gäntemot andra arbetsplatser då alla inte gillar översta Sverige
2011-11-18, 12:38
Medlem
krillepilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanFreeloader
Har ni som blivit preliminärt antagna till GMU 1 även sökt till GMU 2 som reservplan?

Jag frågade personalen på antagningsprövningen men de tyckte att jag skulle skita i att söka till 2an och istället lita på att komma in på den som börjar nu i januari.

Jag har då gjort det, hade faktist hellre velat göra min gmu omgång 2 om jag ska vara ärlig. Finns mycket bättre befattningar som man kunde söka till (i mitt tycke).
2011-11-18, 14:37
Medlem
Jag gör ju min mönstring nu på måndag för GMU 1 i Kristianstad, antar jag tillhör de sista?
2011-11-18, 14:47
Medlem
25 november är sista dag för mönstring, så du är på sista veckan.
2011-11-18, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YouKnowMeDontYou
Jag gör ju min mönstring nu på måndag för GMU 1 i Kristianstad, antar jag tillhör de sista?

Kan du kolla upp hur många sökande det är till amf hoppas inte det har ökat då jag tycker att 130 är redan lite för mkt =)

Mina värden,

Cykel:9
I-test: 5
styrka: 9
Jägertest: Godkänd
Syn. 0.9 , 0,7 /B
Psykolog 4
Tjänstbarhet: B

Yrkesvägledaren, snackade med psykologen (orsaken till 4) då jag ej gjort klart gymnasiet fick jag bara en 4 hade ändå dem betygen som krävdes hade bara IG i C-kurser. (Matte C, Engelska C)

Pga 4:an där, så kunde jag i princip bara söka till hemvärn, grejen är att jag pluggar upp de jag har IG i så jag behöver bara skicka in betygen då skulle dem ändra min 4 till 5 =)
Men tror dem bara sa så för att jag ej skulle grina.

1: amf/berga
2: FörMed/elfsborsgruppen (hemvärn)

Mönstrade i Göteborg, 14 nov
Ang psykolog se upp för, Eva G*dd värre psykolog får man hitta fick 6 förra året sa i princip samma sak iår

Ironiskt nog så skrev hon varm/rolig charmig kille

/pistolen
2011-11-18, 18:33
Medlem
krillepilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NissePistolen
Pga 4:an där, så kunde jag i princip bara söka till hemvärn, grejen är att jag pluggar upp de jag har IG i så jag behöver bara skicka in betygen då skulle dem ändra min 4 till 5 =)
Men tror dem bara sa så för att jag ej skulle grina.

1: amf/berga
2: FörMed/elfsborsgruppen (hemvärn)

Mönstrade i Göteborg, 14 nov
Ang psykolog se upp för, Eva G*dd värre psykolog får man hitta fick 6 förra året sa i princip samma sak iår

Ironiskt nog så skrev hon varm/rolig charmig kille
/pistolen

Surt, jag har väldigt dåliga betyg från skolan. Har typ 750 gymnasiepoäng ungefär vilket är lite mer än en termins studier. Fick 6/6 av psykologen, men jag är väl hyfsat bra på att prata också. Sen berätta jag varför mina betyg var så kassa vilket hon köpte, det var däremot sant det jag sa till henne så det var ju tur att hon var förstående och inte nån bitterfitta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in