2011-06-22, 22:35
Medlem
shoot4us avatar
Jag hade P7 som första men hade räknat med det här, så jag är inte så besviken eller chockad.
Andra valet var Trängr, och jag har meriterande kunskaper för att bli Underhållssoldat där. Grönkläder till höst .

Fast jag måste få brevet också.
2011-06-23, 19:23
Medlem
Bör man tänka på vart och vilken inriktning man väljer redan under KMU om man i framtiden vill göra utlandstjänst?
Vilka behövs det flest av i tex Afganistan?
2011-06-24, 09:12
Medlem
Nu har man legat inne i 3 veckor med bland annat salutskjutning på nationaldagen. Fan så mycket man missar av tråden.

Nu är man hemma på permis, Lönen har kommit och man fick med sig erbjudande om anställning hem, inget kan förstöra denna helg
2011-06-24, 13:11
Medlem
Jag sökte in P7 i första hand och LG i andrahand, tror ni det är möjligt att ringa in och söka in nu i efterhand till de förband som faktiskt rekryterar?
2011-06-24, 14:21
Medlem
Det är väl redan beslutat om platser tror jag och att de håller på och gör en säpo-koll på alla som kommit in. Men du kanske kan be om att läggas in som reserv någonstans? Antagligen kommer de inte bemöda sig med det dock, de har väl så det räcker antar jag.
2011-06-24, 15:26
Medlem
Är det någon som har koll på när brevet kan tänkas anlända i brevlådan?
En som jobbar på posten sa att det sorterade upp stora bruna kuvert ifrån försvarsmakten i torsdags, alltså kommer de delas ut på måndag, kan de möjligtvis innehålla några sorts svar inför utbildningen?
2011-06-24, 21:23
Medlem
SnowPeeChairTens avatar
FYFAN vad piss det känns att LG inte utbildar. Hade både första och andrahandsval där. Det suger ju verkligen att min handledare inte informerade mig om att dom inte ännu hade beslutat om dom skulle utbilda eller inte.
2011-06-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.choma
Är det någon som har koll på när brevet kan tänkas anlända i brevlådan?
En som jobbar på posten sa att det sorterade upp stora bruna kuvert ifrån försvarsmakten i torsdags, alltså kommer de delas ut på måndag, kan de möjligtvis innehålla några sorts svar inför utbildningen?
Det är väl sagt att ju senare du får brevet desto bättre, för att de som faktiskt blivit antagna kommer genomgå en säpo-koll innan. Risken är att många får ett tråkigt besked på måndag. Eller ett gott besked, vad vet jag. Det är väl bara att sitta still, hålla käften och vänta. Som brukligt när det gäller försvarsmakten!
2011-06-24, 22:53
Medlem
Någon som gjort KMU och vill berätta hur ert privatliv utanför militären såg ut? Hade ni eget boende under tiden? Hur mycket/ofta var ni hemma?
2011-06-25, 01:26
Medlem
Leffe1337s avatar
Hej. Har inte riktigt förstått detta.

Om jag söker GMU, blir jag bunden då? Eller kan jag gå dom 3 månaderna utbildningen är och sen hoppa av direkt efter? Eller måste jag skriva kontrakt med FM direkt?
2011-06-25, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe1337
Om jag söker GMU, blir jag bunden då? Eller kan jag gå dom 3 månaderna utbildningen är och sen hoppa av direkt efter? Eller måste jag skriva kontrakt med FM direkt?
Du kan hoppa av mitt i utbildningen om du så vill eller inte dyka upp över huvud taget, du kan ju även säga upp dig när du väl är anställd vilket du får möjlighet till när GMU:n är klar. Så det är väl så öppet det bara kan bli, kan man säga.
2011-06-25, 13:47
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe1337
Hej. Har inte riktigt förstått detta.

Bara säga att du inte vill ta anställning så vet dom det. Om du bara sticker kanske dom börjar ringa och hålla på så bäst att vara ärlig direkt. Men fundera noga på det, är ju ett bra jobb.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in