Jag hade P7 som första men hade räknat med det här, så jag är inte så besviken eller chockad.
Andra valet var Trängr, och jag har meriterande kunskaper för att bli Underhållssoldat där. Grönkläder till höst .
Bör man tänka på vart och vilken inriktning man väljer redan under KMU om man i framtiden vill göra utlandstjänst?
Vilka behövs det flest av i tex Afganistan?
Jag sökte in P7 i första hand och LG i andrahand, tror ni det är möjligt att ringa in och söka in nu i efterhand till de förband som faktiskt rekryterar?
Det är väl redan beslutat om platser tror jag och att de håller på och gör en säpo-koll på alla som kommit in. Men du kanske kan be om att läggas in som reserv någonstans? Antagligen kommer de inte bemöda sig med det dock, de har väl så det räcker antar jag.
Är det någon som har koll på när brevet kan tänkas anlända i brevlådan?
En som jobbar på posten sa att det sorterade upp stora bruna kuvert ifrån försvarsmakten i torsdags, alltså kommer de delas ut på måndag, kan de möjligtvis innehålla några sorts svar inför utbildningen?
FYFAN vad piss det känns att LG inte utbildar. Hade både första och andrahandsval där. Det suger ju verkligen att min handledare inte informerade mig om att dom inte ännu hade beslutat om dom skulle utbilda eller inte.
Är det någon som har koll på när brevet kan tänkas anlända i brevlådan?
En som jobbar på posten sa att det sorterade upp stora bruna kuvert ifrån försvarsmakten i torsdags, alltså kommer de delas ut på måndag, kan de möjligtvis innehålla några sorts svar inför utbildningen?
Det är väl sagt att ju senare du får brevet desto bättre, för att de som faktiskt blivit antagna kommer genomgå en säpo-koll innan. Risken är att många får ett tråkigt besked på måndag. Eller ett gott besked, vad vet jag. Det är väl bara att sitta still, hålla käften och vänta. Som brukligt när det gäller försvarsmakten!
Om jag söker GMU, blir jag bunden då? Eller kan jag gå dom 3 månaderna utbildningen är och sen hoppa av direkt efter? Eller måste jag skriva kontrakt med FM direkt?
Om jag söker GMU, blir jag bunden då? Eller kan jag gå dom 3 månaderna utbildningen är och sen hoppa av direkt efter? Eller måste jag skriva kontrakt med FM direkt?
Du kan hoppa av mitt i utbildningen om du så vill eller inte dyka upp över huvud taget, du kan ju även säga upp dig när du väl är anställd vilket du får möjlighet till när GMU:n är klar. Så det är väl så öppet det bara kan bli, kan man säga.
Bara säga att du inte vill ta anställning så vet dom det. Om du bara sticker kanske dom börjar ringa och hålla på så bäst att vara ärlig direkt. Men fundera noga på det, är ju ett bra jobb.