2011-05-29, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det är meriterande i sammanhanget, dvs eftersom högskolebehörighet inte är ett grundkrav för att få anställning. Sedan tror jag inte att det fortfarande är så att alla gymnasieprogram ger högskolebehörighet, ändrades inte det för ett par år sedan?

Tror jag inte då min svensklärare sa att alla programen måste läsa in högskolebehörighet
2011-05-29, 11:16
Medlem
HoolaBaduulas avatar
snabb fråga angående antagningsprövningen.

"Rekryteringsmyndigheten ordnar mat och sovplats MED LAKAN". Så med andra ord måste man ha med sig egna kuddar o täcke? (uppenbarligen). Vill bara ha en bekräftelse eller ett hum om vad man ska ha med sig.
2011-05-29, 11:38
Medlem
1Sics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoolaBaduula

"Rekryteringsmyndigheten ordnar mat och sovplats MED LAKAN". Så med andra ord måste man ha med sig egna kuddar o täcke? (uppenbarligen). Vill bara ha en bekräftelse eller ett hum om vad man ska ha med sig.

Underlakan, kuddar och täcken fanns. Däremot inga örngott eller påslakan av någon anledning. Om jag vore du skulle jag ta med ett örngott, så att man slipper köra utan (och bara använda ett underlakan till som täcke).

Detta då i Stockholm.
2011-05-29, 11:51
Medlem
SnowPeeChairTens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Sic
Underlakan, kuddar och täcken fanns. Däremot inga örngott eller påslakan av någon anledning. Om jag vore du skulle jag ta med ett örngott, så att man slipper köra utan (och bara använda ett underlakan till som täcke).

Detta då i Stockholm.

När jag mönstrade för ca 5 dagar sedan så fanns allting, tvivlar på att du behöver ta med något.
2011-05-29, 11:53
Medlem
1Sics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowPeeChairTen
När jag mönstrade för ca 5 dagar sedan så fanns allting, tvivlar på att du behöver ta med något.

Jaså? Vi fick köra utan iaf.
2011-05-29, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoolaBaduula

du behöver inte ha med någonting egentligen, frågan är bara om du vill ha träningskläder när du t.ex. cycklar, jag fick lakan och kudde, allt alla andra här säger om att de inte fick det, skulle jag råda dig att inte tro på! täcket består dock av ett lakan med en filt på
Senast redigerad av kuci 2011-05-29 kl. 13:32.
2011-05-29, 13:11
Medlem
Alla sorters säng kläder, täcken, kuddar och liknande finns tillhanda hos RM, hittar du inte sakerna är det bara att fråga efter det.

Det kan även finnas möjlighet att låna träningsskor på RM mönstringskontor om man saknar skor för det ändamålet.
2011-05-29, 13:41
Medlem
HoolaBaduulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duckula
Alla sorters säng kläder, täcken, kuddar och liknande finns tillhanda hos RM, hittar du inte sakerna är det bara att fråga efter det.

Det kan även finnas möjlighet att låna träningsskor på RM mönstringskontor om man saknar skor för det ändamålet.

aaah okej tack så mycket för alla svar. Jag tyckte det bara lät konstigt när de skriver att de ordnar "sovplats med lakan".
2011-05-29, 17:56
Medlem
Jockeliuss avatar
Hejhej!

Jag sticker till Stockholm med tåget imorgon och mönstrar på tisdag! Sjukt taggad!!
2011-05-29, 18:41
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockelius
Hejhej!

Jag sticker till Stockholm med tåget imorgon och mönstrar på tisdag! Sjukt taggad!!

Lycka till, ge järnet!
2011-05-29, 18:58
Medlem
Ledig en hel vecka! , Permis nr 3,... skönt som fan.

På söndag åker man upp till Boden en dag innan de andra för att på måndag skjuta salut på Nationaldagen. Så om någon är i Boden på Nationaldagen ta gärna en titt Kommer bli en mäktig upplevelse,, inte alla som får skjuta salut och jag är bara en rekryt.
2011-05-29, 21:00
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rtog-
Ledig en hel vecka! , Permis nr 3,... skönt som fan.

På söndag åker man upp till Boden en dag innan de andra för att på måndag skjuta salut på Nationaldagen. Så om någon är i Boden på Nationaldagen ta gärna en titt Kommer bli en mäktig upplevelse,, inte alla som får skjuta salut och jag är bara en rekryt.

Exakt vars och när kommer det vara? Men kommer nog mest troligt vara i Luleå, orkar nog inte fa till boden. Tror Hemvärnet ska marschera lite. =P

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in