2012-11-12, 10:59
Medlem
Badassoverheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
När får vi svar som sökt gmu till januari?

Sökte förare i skövde och halmstad, hoppas verkligen jag kommer in.
Hade följande:
Tjänstbarhet A
Styrka:7
Kondition: 6
Begåvningstest:5
psykolog 5
Officer 4

Över medel vad jag förstått i genomsnitt. Tyckte de var lite oklara om mina chanser att komma in.

Kan inte svara på hur långt dina resultat kommer räcka till GMU i januari 2013, det varierar väldigt mycket beroende på hur många som söker. Men när jag sökte för GMU i augusti 2012, så hade jag följande resultat:

Tjänstbarhet A
Godkänd syn och hörsel
Styrka 7
Kondition 7
Begåvningstest 6
Psykolog 7
Befälslämplighet 6

Dom resultaten räckte inte för att jag skulle komma in.
Häng inte upp dig för mycket på att komma in på GMU dock, kommer du inte in denna gången kan du alltid söka igen och försöka förbättra dina resultat
2012-11-12, 11:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Badassoverhere
Kan inte svara på hur långt dina resultat kommer räcka till GMU i januari 2013, det varierar väldigt mycket beroende på hur många som söker. Men när jag sökte för GMU i augusti 2012, så hade jag följande resultat:

Tjänstbarhet A
Godkänd syn och hörsel
Styrka 7
Kondition 7
Begåvningstest 6
Psykolog 7
Befälslämplighet 6

Dom resultaten räckte inte för att jag skulle komma in.
Häng inte upp dig för mycket på att komma in på GMU dock, kommer du inte in denna gången kan du alltid söka igen och försöka förbättra dina resultat
Beror dock HELT på vilken tjänst man söker också
2012-11-12, 11:11
Medlem
Badassoverheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etux
Beror dock HELT på vilken tjänst man söker också

Glömde tillägga att det var till P4 markstrid jag sökte då
My bad.
2012-11-12, 12:10
Medlem
Welpuos avatar
Undrar lite över markstrid och maximal-längd. Ja hörde att folk hade blivit nekad pga att dom har en maxlängd på 190cm.

Varför är det så? Ja kan förstå att Piloter och eventuellt folk som arbetar i eller med stridsvagnar och dyligt... Men varför Markstrid? Och! Finns det någon maxlängd för jägaraspiranter?

Sen undrar jag också över hur RM's psyk/läkare ser på tatueringar? Jag har en halv sleeve som går från 3cm över handen upp till där biceps startar med lite runor, dödskallar och lite andra monster. Kommer jag få nedslag på detta eller rentutav inte komma in pga detta?
Senast redigerad av Welpuo 2012-11-12 kl. 12:17.
2012-11-12, 12:16
Medlem
Welpuos avatar
Dubbelpost....Sorry..... [Ta gärna bort Mod!]
Senast redigerad av Welpuo 2012-11-12 kl. 12:18.
2012-11-12, 13:04
Medlem
kortets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaBoum
Ta du och fråga yrkesinformatörerna om hur de ser på invandrare också. FM har nog hållit tyst så gott det går om att svenska män inte diskrimineras eftersom det är olagligt, men sakteliga så sipprar sanningen igenom, nu senast ett fall om könsdiskriminering, det återstår att se om FM fälls för detta, jag finner det inte troligt, men man kan alltid hoppas då svenska män ska konkurrera på rättvisa villkor.
Men det är väl självklart att man vill ha in invandrare från de länder man har insatser i. Men det betyder inte att man kvoterar in dem utan den med bäst poäng tas in, aoavsett etnisk bakgrund.
2012-11-12, 13:26
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Welpuo
Undrar lite över markstrid och maximal-längd. Ja hörde att folk hade blivit nekad pga att dom har en maxlängd på 190cm.

Varför är det så? Ja kan förstå att Piloter och eventuellt folk som arbetar i eller med stridsvagnar och dyligt... Men varför Markstrid? Och! Finns det någon maxlängd för jägaraspiranter?

Sen undrar jag också över hur RM's psyk/läkare ser på tatueringar? Jag har en halv sleeve som går från 3cm över handen upp till där biceps startar med lite runor, dödskallar och lite andra monster. Kommer jag få nedslag på detta eller rentutav inte komma in pga detta?

Dem ger blanka fan i dina tatueringar, morgondagens VD kommer ha gaddningar på halsen.
2012-11-12, 13:27
Medlem
Dr.Galenikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kortet
Men det är väl självklart att man vill ha in invandrare från de länder man har insatser i. Men det betyder inte att man kvoterar in dem utan den med bäst poäng tas in, aoavsett etnisk bakgrund.

Helt riktigt, det existerar ingen kvotering beträffande invandrare. Dem söker in på exakt samma kriterier som andra. Det är inom PHS det är fördel att vara kvinna, lesbisk och invandrare ett sk all inclusivepaket, översatt på svenska = allt ingår.
2012-11-12, 13:37
Medlem
Welpuos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Galenika
Dem ger blanka fan i dina tatueringar, morgondagens VD kommer ha gaddningar på halsen.

BRA! Tackar för ett snabbt svar!
2012-11-12, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Welpuo

Så Markstridssoldater arbetar inte i eller med stridsvagnar och dylikt? Du borde läsa på lite om det, speciellt om du har sökt till ett pansarregemente.

För att svara på om folk har blivit nekade för att dom har varit längre än max-längden, så JA.
190 är gränsen, man blir nekad om man är längre, såklart finns det undantag och man kan ju alltid försöka böja på knäna vid mätningen.
2012-11-12, 16:42
Medlem
MRs avatar
MEN JÄVLA FITTA! ÅTER IGEN BLEV JAG NEKAD TILL DERAS BÖGIGA FITT TEST. VAFAN TAR DOM IN FETTSON FÖR!?!? MÅSTE MAN VARA FET OCH KLEN ELLER VAD? GYMMAR SOM BARA FAN OCH SVARAT SKITBRA PÅ FRÅGORNA MEN ÄNDÅ AVSLAG VARJE FITTGÅNG.
FM kan suga min kuk
2012-11-12, 16:46
Medlem
VikingPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR
MEN JÄVLA FITTA! ÅTER IGEN BLEV JAG NEKAD TILL DERAS BÖGIGA FITT TEST. VAFAN TAR DOM IN FETTSON FÖR!?!? MÅSTE MAN VARA FET OCH KLEN ELLER VAD? GYMMAR SOM BARA FAN OCH SVARAT SKITBRA PÅ FRÅGORNA MEN ÄNDÅ AVSLAG VARJE FITTGÅNG.
FM kan suga min kuk

De gjorde uppenbarligen ett alldeles utmärkt val! Har du någon sjukdom/allergi/skada som kan vara orsaken? För ditt omogna och respektlösa beteende kan de knappast redan fått nys på.

Edit: Efter lite research så ser jag att du är glutenallergiker, där har du antagligen anledningen till att de sållat bort dig.
Senast redigerad av VikingPolis 2012-11-12 kl. 16:55.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in