2011-04-03, 22:08
Medlem
Xyrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papa_smurf
Ja, jag menar GMU. Jag vill också vara i bra form, men känns lättare och träna om man har ett mål och då kan ju GMU kvalificeringskrav vara bra.

För att söka utlandstjänst i höstas så krävdes det milen på max 50 min och bänka 80kg för att komma med. om du ska lära dig springa på riktigt så köper du ett par riktiga skor som gör att du undviker att få löparknä i framtiden, fivefingers
2011-04-04, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xyrios
För att söka utlandstjänst i höstas så krävdes det milen på max 50 min och bänka 80kg för att komma med. om du ska lära dig springa på riktigt så köper du ett par riktiga skor som gör att du undviker att få löparknä i framtiden, fivefingers

Gäller det för alla, oavsett vad man väger själv?. Vet du hur många repitioner man ska göra?
2011-04-04, 11:06
Medlem
Citat:
Är du säker på att kravet var 80 kg i bänk låter mycket konstigt? Inte ens underrättelseoperatör i specialförbanden har det kravet. Där är det 3 rep med 65% av kroppsvikt som är kravet. så där har du nog fel.

Sen att fivefigers skulle göra att man inte får löparknä är ju inte riktigt rätt. Snarare så att skadeproblem ökar om man är ovan (som i stort sätt alla i världen är utom Afrikaner som sprungit barfota hela livet.) Det tar ofta lång tid för dem flesta innan man kan börja springa ca 1-2 mil med dem. och eftersom han ville träna inför gmu är det nog bättre om han fortsätter att springa med "vanliga" skor och i så fall komplettera med fivfigers nån gång i veckan om han tror att det kommer hjälpa mot skador. Nackdelarna och fördelarna slår ut varandra och det finns ingen egentliga bevis för att barfota löpning skulle vara bättre.
Senast redigerad av simper02 2011-04-04 kl. 11:21.
2011-04-04, 11:15
Medlem
Citat:

Kunna bänka 80 för att få göra utlandstjänst? Dummaste jag hört..
2011-04-04, 11:34
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:

och hur vet du det?
2011-04-04, 13:09
Medlem
Citat:

Detta är vad som gäller för att söka utlandstjänst:
"Du är i god fysisk och psykisk kondition. Fysiska krav i enlighet med C INSS krav för anställning enligt refererande dokument."

Här har du dokumentet:
http://www.forsvarsmakten.se/upload/Fysiska%20krav%20för%20anställning%20i%20insatsenh et.pdf
2011-04-04, 13:27
Medlem
Är det någon som vet om man kan söka till Däcksbro 200 på ing2? och hur är det med utlandstjänst? ska man söka själv till NBG eller åker man regementsvis ner till affe odyl?

Någon som gjort sin gu som db 200-soldat och kan berätta lite?
2011-04-04, 15:32
Medlem
Ironghosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
Är du säker på att kravet var 80 kg i bänk låter mycket konstigt? Inte ens underrättelseoperatör i specialförbanden har det kravet. Där är det 3 rep med 65% av kroppsvikt som är kravet. så där har du nog fel.

Sen att fivefigers skulle göra att man inte får löparknä är ju inte riktigt rätt. Snarare så att skadeproblem ökar om man är ovan (som i stort sätt alla i världen är utom Afrikaner som sprungit barfota hela livet.) Det tar ofta lång tid för dem flesta innan man kan börja springa ca 1-2 mil med dem. och eftersom han ville träna inför gmu är det nog bättre om han fortsätter att springa med "vanliga" skor och i så fall komplettera med fivfigers nån gång i veckan om han tror att det kommer hjälpa mot skador. Nackdelarna och fördelarna slår ut varandra och det finns ingen egentliga bevis för att barfota löpning skulle vara bättre.

Det är inte kravet, utan "konkurrenskraftiga resultat". Ha sedan i åtanke att konkurrenskraftiga resultat för en operatör är: "Bänkpress med den egna vikten som tyngd 3 repetitioner"
2011-04-04, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ironghost
Det är inte kravet, utan "konkurrenskraftiga resultat". Ha sedan i åtanke att konkurrenskraftiga resultat för en operatör är: "Bänkpress med den egna vikten som tyngd 3 repetitioner"
jaha då slog ordmärkningspolisen till jag förstår inte vart du vill komma med detta inlägg?
2011-04-04, 16:39
Medlem
Fan vad segt att få svar...
2011-04-04, 17:18
Medlem
Canias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 567
Jag håller på att göra Rekryttestet nu, och de ställer en fråga angående högskoleprovet. Kan man ljuga och säga att man ej har gjort hp? kan de få reda på att jag har gjort hp? annars vet jag att man ska svara ärligt på allt, men en fråga borde inte vara så farligt att ljuga på? jag fick dåligt resultat på hp därav denna fråga

De kan om de vill men det är inte praxis. Vadå fick du skit på Högskoleprovet?

Begåvningstestet är som ett litet högskole prov så jag skulle vara mer orolig för det...
2011-04-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cania
De kan om de vill men det är inte praxis. Vadå fick du skit på Högskoleprovet?

Begåvningstestet är som ett litet högskole prov så jag skulle vara mer orolig för det...
Japp gick inte så bra på hp jag väljer att vara ärlig på den frågan nu.

Är det ingen som vet om man kan söka till däcksbro 200 på ing2? hur blir det med utlandstjänst osv?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in