2011-02-04, 17:13
Medlem
Silvermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalinLindquist
Det är lättare att bedömma en rektryts/soldats lämplighet genom att observera dene under utb och tjänst än att förlita sig på mönstringsresultat som är starkt subjektiva med avseende på IQ, psykisk styrka och ledaregenskaper.

Läste inte du mitt svar?

Det är preliminära befattningar.

Beslut om vad man får för vidareutbildning tas i slutet av GMU.
2011-02-04, 17:16
Medlem
Sgt.Rangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kipdrordy
väntat tills ni lär er om bomber,då finns det inte många kvar av dom

Försöker du vara rolig? Om så, förlåt men jag hänger inte med?
2011-02-04, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silvermoon
Läste inte du mitt svar?

Det är preliminära befattningar.

Beslut om vad man får för vidareutbildning tas i slutet av GMU.

Har redan svarat henne två gånger. Hon läser det hon vill läsa och är egentligen inte intresserad utav svaret utan hon vill bara framföra sina åsikter. Även om de är obefogade då läget inte förhåller sig så.

Kort sagt. Idiot.
2011-02-04, 18:24
Medlem
Kipdrordys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Ranger
Försöker du vara rolig? Om så, förlåt men jag hänger inte med?

Ja försöker vara rolig, välkommen till flashback!
2011-02-04, 18:57
Medlem
E det någon som har koll på platserna från i19 o amf1 från idag? Hade vatt nice
2011-02-04, 20:23
Medlem
använder denna tråd för en fråga bara: är det försent att som en 27 åring försöka satsa på en karriär inom det militära, för jag tänkte söka till GMU och förhoppningsvis utbildas vidare. har jobbat inom vården i många år och vill verkligen fortsätta inom yrke som handlar om att hjälpa andra,
2011-02-04, 21:07
Medlem
nmy89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
använder denna tråd för en fråga bara: är det försent att som en 27 åring försöka satsa på en karriär inom det militära, för jag tänkte söka till GMU och förhoppningsvis utbildas vidare. har jobbat inom vården i många år och vill verkligen fortsätta inom yrke som handlar om att hjälpa andra,

Det är absolut inte försent! vi hade herrar närmare 40 som blev prel intagna! Så det är bara att söka, de flesta var mellan 20-30. Sen att du har jobbar inom vården är ju oxå ett stort jävla plus!
2011-02-04, 23:01
Medlem
Citat:

Verkligen inte försent. Dina erfarenheter inom vården är ett stort plus och eftertraktat! skulle inte tveka en sekund för att söka ifall jag var 27
Senast redigerad av Achtzehn 2011-02-04 kl. 23:09.
2011-02-04, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achtzehn
Verkligen inte försent. Dina erfarenheter inom vården är ett stort plus och eftertraktat! skulle inte tveka en sekund för att söka ifall jag var 27

hur gammal e du då
2011-02-05, 00:05
Medlem
Citat:
hur gammal e du då

Jag är nånstans mellan 20 och 25 :P Arbetar redan som anställd soldat, och utav vad jag sett på de nyinryckta GMU:arna finns det folk uppåt 30-35
2011-02-05, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achtzehn
Jag är nånstans mellan 20 och 25 :P Arbetar redan som anställd soldat, och utav vad jag sett på de nyinryckta GMU:arna finns det folk uppåt 30-35

får jag fråga vad man tjänar som yrkessoldat och hur ser en vanlig vecka ut
2011-02-05, 00:41
Medlem
Citat:
får jag fråga vad man tjänar som yrkessoldat och hur ser en vanlig vecka ut

Hur mycket man tjänar beror på vilken grad man har (som i sin tur är kopplat till vilken befattning man har) och hur länge man jobbat. Meniga får en lön på ca 16 utan tillägg. Som sergeant får man ca 19. Så det är inga stora summor precis, men tycker man det är skoj så betyder pengar inte så mycket.

Hur en vanlig dag/vecka ser ut är jättesvårt att säga då olika befattningar skiljer sig väldigt mycket. Men för min del kan en vecka se ut såhär

Mån - fys på förmiddagen, strid på eftermiddagen
Tis - teori, lunch, mer teori, egen tid (hitta egna arbetsuppgifter, ex vård av personlig materiel eller fys)
Ons - utbildning i någonting, ex brandsläckning
Tors - fys, närkamp
Fre - någon genomgång sen fys

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in