2011-03-01, 09:39
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontä
Likadant för mig. Dina resultat sparas. Det sa en officer som vi pratade med.
Ja det stämmer till viss del. Om du har mönstrat inom ett år innan mönstring till GMU så sparas dina resultat från Psykologen och I-testet. Men fystesterna får du göra om!
2011-03-01, 10:10
Medlem
jontäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Ja det stämmer till viss del. Om du har mönstrat inom ett år innan mönstring till GMU så sparas dina resultat från Psykologen och I-testet. Men fystesterna får du göra om!
Det är ju bara bra att göra om dom, då jag ökat i muskelstyrka och kondition sen förra året!
2011-03-01, 13:02
Medlem
shoot4us avatar
Det har säkert tagits upp i tråden tidigare, men vad för befattningar är det som gäller under GMU 3 o 4 (inrycket nu i höst)?
2011-03-01, 13:29
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoot4u
Det har säkert tagits upp i tråden tidigare, men vad för befattningar är det som gäller under GMU 3 o 4 (inrycket nu i höst)?

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Jobba-har/Bli-soldatsjoman/Aktuell-information-om-GMU/Forband-som-anstaller-efter-omgang-3-av-GMU/
2011-03-01, 13:33
Medlem
Har två frågor som säkerligen tagits upp tidigare i tråden:

Hur lång tid tog det ungefär för er som sökte att få koden till den internetbaserade lämplighetsundersökningen ?

Dessutom, då jag går sista året på gymnasiet och inte har ett satt G i Sam A förens till sommaren, kommer det påverka mina chanser att komma in negativt?
2011-03-01, 13:38
Medlem
Ripcurlauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diskjude
Har två frågor som säkerligen tagits upp tidigare i tråden:

Hur lång tid tog det ungefär för er som sökte att få koden till den internetbaserade lämplighetsundersökningen ?

Dessutom, då jag går sista året på gymnasiet och inte har ett satt G i Sam A förens till sommaren, kommer det påverka mina chanser att komma in negativt?

1. Det tog bara några dagar innan jag fick min inloggningskod till pliktverket, då jag skulle besvara på några frågor innan jag blev kallad till "mönstringen". Så din personligakod kommer förmodligen komma med det brevet.

2. Bara du har betyget G innan du kommer till pliktverket inför mönstringen ska det säkert gå, inte säkert men vad jag har läst på försvarsmakterns sida på facebook så tror jag det är så.

- Lycka till!
2011-03-01, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripcurlaus
1. Det tog bara några dagar innan jag fick min inloggningskod till pliktverket, då jag skulle besvara på några frågor innan jag blev kallad till "mönstringen". Så din personligakod kommer förmodligen komma med det brevet.

2. Bara du har betyget G innan du kommer till pliktverket inför mönstringen ska det säkert gå, inte säkert men vad jag har läst på försvarsmakterns sida på facebook så tror jag det är så.

- Lycka till!

Tack för snabbt svar

Jo jag misstänkte att det var så och G har jag, inga problem.
2011-03-01, 15:27
Medlem
grevenplasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haystak
Kmr GMU-intagning även finnas nästa år?
Jo det är jag nog säker på att det komma göra pga att vi hade en från FM som berättade i min klass om hur GMUn gick till osv. Han uppmanade oss att söka om vi var intresserade. Bara för att tillägga så går jag andra året i gymnasiet just nu och han var hos oss förra månaden. Jag komma definitivt söka nästa år då jag har gått ut skolan helt.
2011-03-01, 20:04
Medlem
jontäs avatar
Visst görs mönstringen på regementena som det var med värnplikt?
2011-03-01, 20:07
Medlem
ViGillarHinkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haystak
Kmr GMU-intagning även finnas nästa år?
Svar: Ja
Citat:
Ursprungligen postat av HejSverige
Vad är det som bedöms/är annorlunda?
Antagligen psykologens bedömning men i alla fall läkarens. Jag fick tjänstbarhet A 2009, men B inför GMU2. Pga pollenallergi som alltså inte var någon fara först. Det verkar alltså vara strängare..
2011-03-01, 20:45
Medlem
Hur länge varar resultatet från mönstringen?

Mönstrade förra året i april och undrar om jag kan skriva upp mig på GMU 3 eller 4 utan att behöva mönstra om, speciellt nu med det nya systemet på G.

(GMU 3 och 4
Ansökningsperiod: Från 2011-02-28 till 2011-04-10
Utbildningsstart: 2011-08-08/2011-09-26) - taget från www.mil.se

mvh Emil
2011-03-01, 21:24
Medlem
Hur svårt är det egentligen att komma in på själva GMUn och sen vidare till någon slags "position" inom FM?

Med andra ord, vad är det dem kollar på "extra noga"?
Förstår att det är extremt svårt att svara på, men om man tar mig själv exempelvis.

Skapligt tränad, aldrig dömd för brott, körkort, 19 år, bra betyg, inga sjukdomar eller allergier, aktiv i diverse föreningar m.m. Detta låter ju helt alldagligt, känns ju som att 99% kommer ha något liknande i bagaget som söker dit.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in