2010-10-20, 19:30
Medlem
jag hade samma problem som dig ett tag, vaderna och hälsenorna vart helt stumma och kunde inte jogga mer än 1km.

började köra mer vadträning på gymmet, samt köpte mig ett par rejäla löparskor och sprang bara på grus till att börja med, och nu är det helt borta.
2010-10-20, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
Jag citerar från min egen mönstringslapp (Hösten 2009):

Har du tur har reglerna ändrats!

Det står exakt så på mitt beslut. Varför skulle detta vara dåligt?
2010-10-20, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Det står exakt så på mitt beslut. Varför skulle detta vara dåligt?
Skulle du inte överklaga? Så fattade jag det som och isåfall så fick det ju inte ta mer än 3 veckor.
2010-10-20, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hesten1
Skulle du inte överklaga? Så fattade jag det som och isåfall så fick det ju inte ta mer än 3 veckor.

Jag överklagade för 2 veckor sedan. :P
2010-10-20, 20:03
Medlem
CarrieBradshaws avatar
Citat:
Gör som jag och överklaga. Det som sas om att det skulle ha något med din ålder att göra överhuvudtaget är skitsnack. Jag träffade en idiot till brud som rökte regelbundet och inte tränade alls och hade ändå gått vidare. Hon är 18 bast.
Någon som vet hur lång tid det tar för byråkrati helvetet att behandla en överklagan med intyg från mönstring från tidigare i år?

Hon kommer knappast bli uttagen till GMU, eller ja hon är ju kvinna förstås..
2010-10-20, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieBradshaw
Hon kommer knappast bli uttagen till GMU, eller ja hon är ju kvinna förstås..

Det är ju självklart men att hon får en chans medans en fullt lämplig kandidat blir nekad till antagningsprövning gör mig oerhört arg. Visst - sträva efter att kvinnor också söker men offra för i helvete inte bättre potential bara för att man tycker att man ska fylla en speciell kvot av kvinnor, homosexual och allt vad det är.. Kvinnor vill ha jämnstäldhet. Börja träna mer då!
2010-10-20, 20:20
Medlem
CarrieBradshaws avatar
Citat:
Det är ju självklart men att hon får en chans medans en fullt lämplig kandidat blir nekad till antagningsprövning gör mig oerhört arg. Visst - sträva efter att kvinnor också söker men offra för i helvete inte bättre potential bara för att man tycker att man ska fylla en speciell kvot av kvinnor, homosexual och allt vad det är.. Kvinnor vill ha jämnstäldhet. Börja träna mer då!

Fast samtidigt vet du ju inte, hon kanske fyllt i rekryttesten (visst hette den så, eller lämplighetstest kanske det var) på internet att hon tränar asmkt och är i klass med Sanna Kallur.
2010-10-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieBradshaw
Fast samtidigt vet du ju inte, hon kanske fyllt i rekryttesten (visst hette den så, eller lämplighetstest kanske det var) på internet att hon tränar asmkt och är i klass med Sanna Kallur.

Jo jag vet. Men det gör mig oerhört arg iallafall. xD
2010-10-20, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
amfibie/span efter grund, alternativt luftbevakning/samband.

varit flera gånger i tråden om psykologen.

om du gör officerstestet på fm´s sida så där man ska lista ut hur kuberna var vikta osv var med när jag gjorde testet, samt lite konstiga ord som man skulle veta vad de betydde. sen kommer jag inte ihåg resten.

Vad fick du för värden på mönstringen?
2010-10-20, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av couscous
Vad fick du för värden på mönstringen?

ska och mönstra nu på tisdag.

06 när jag mönstrade för värnplikten gick det åt helvetet på styrke och konditionsbiten.
psykologen och inskrivning hade jag relativt högt. 6,6 tror jag att jag hade på det.
rent åt helvetet när man fått sova 2h på den 12h långa tågresan till stockholm :/

sen torskade jag på registerkollen får nå skit man gjort när man var 13 :/

aja, är glad att man får en ny chans att visa vad man går för.

har hunnit bygga upp en bra fysik nu.
Senast redigerad av thund 2010-10-20 kl. 20:42.
2010-10-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
ska och mönstra nu på tisdag.

06 när jag mönstrade för värnplikten gick det åt helvetet på styrke och konditionsbiten.
psykologen och inskrivning hade jag relativt högt. 6,6 tror jag att jag hade på det.
rent åt helvetet när man fått sova 2h på den 12h långa tågresan till stockholm :/

sen torskade jag på registerkollen får nå skit man gjort när man var 13 :/

aja, är glad att man får en ny chans att visa vad man går för.

har hunnit bygga upp en bra fysik nu.

Du som har varit med en gång, vad pratar psykologen om och vad vill hon/han? jag är mest nervös över detta, hon fuckar väl inte upp hjärnan på en hoppas jag?
2010-10-20, 21:21
Medlem
vi pratade om min uppväxt, intressen,skolan, vad man gjorde efter skolan, fobier, alkohol/droger,sport. familjesituation, vänner, hur man kände inför värnplikten, vad man hade för framtidsplaner, om man var lagledare i någon sport eller var med i någon förening eller liknande. ordförande i elevrådet, om man kunde tänka sig leda. var det jag kom ihåg. han jag pratade med ville att man skulle utveckla allt man sa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in