2011-02-06, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dentrogne
När du skriver fys, är det hårt? lätt? Eller det är lite olika från dag till dag?

Det brukar inte vara organiserad fys, så man kan oftast välja vad man vill hitta på.
2011-02-06, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalinLindquist
Rätt lökiga krav - kanske för att flickor ska kunna bli jägare dom me.
Krav för norrlandsskytte: löpning i stridsutrustning, kängor och vapen: 20 km

Är du seriös? Har sätt ett flertal inlägg från dig nu och tycker att alla har vart helt oseriösa.

Grundkrav vet du va det är? grund krav för tex Läkarutbildning är G i Ma D, Fy B, Ke B och Bi B, men det riktiga kravet är ju MVG i alla ämnen annars kan du ju glömma att komma in.

samma sak här bara för att du klarar GRUNDKRAVEN så blir du ju inte en Jägare........

Och som jag skrev lär man ju ligga en bra bit över GRUNDKRAVEN
Senast redigerad av simper02 2011-02-06 kl. 12:00.
2011-02-06, 12:00
Medlem
Hudarns_polares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppenfuhrer
Minimikraven för stridande befattning är väl 6or i allt utom I-provet där man kan få ha minst en 4 va ? Nån som kan bekräfta?

För Sjöstrid soldat/amfibie är det iaf
Isokai: 4
Cykel: 6
I-prov: 4
Psyk: 5
Syn B, hörsel A och Tjb B
2011-02-06, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppenfuhrer

Hittar inte gruppen vafalls ? :S

Då är vi två som inte hittar gruppen!
2011-02-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
Då är vi två som inte hittar gruppen!

det är många som inte hittar gruppen.. . . ingen aning vad det beror på, min polare som gjort gruppen svarar inte på telen så får vänta tills han svarar så han kan fixa :P
2011-02-06, 12:23
Medlem
Kipdrordys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coltoon
det är många som inte hittar gruppen.. . . ingen aning vad det beror på, min polare som gjort gruppen svarar inte på telen så får vänta tills han svarar så han kan fixa :P

testa att länka,blir nog lättast för dem som ska dit att hitta
Senast redigerad av Kipdrordy 2011-02-06 kl. 12:42.
2011-02-06, 12:31
Medlem
ja länka
2011-02-06, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 567
Gött och höra lite från folk som jobbar idag inom FM får jag fråga vad du har för befattning? du kan skicka PM ifall du inte känner dig bekväm med att nämna din befattning.

Ser annars ut att vara en rolig vardag / vecka såsom det är uppdelat.

Du har PM

Citat:
Ursprungligen postat av dentrogne
När du skriver fys, är det hårt? lätt? Eller det är lite olika från dag till dag?

Oftast blir det egen fys för oss, så du väljer själv ifall du ska springa en runda, lyfta vikter på gymmet, spela fotboll etc. Men någon gång i veckan blir det gemensam fys, ex cirkelträning, spinning, vattenfys. Vattenfys är riktigt jävla jobbigt
2011-02-06, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kipdrordy
testa att länka,blir nog lättast för dem som ska dit att hitta

Citat:
ja länka

http://www.facebook.com/home.php?sk=group_191102974241456
2011-02-06, 13:05
Medlem
MalinLindquists avatar
Citat:
Är du seriös? Har sätt ett flertal inlägg från dig nu och tycker att alla har vart helt oseriösa.

Grundkrav vet du va det är? grund krav för tex Läkarutbildning är G i Ma D, Fy B, Ke B och Bi B, men det riktiga kravet är ju MVG i alla ämnen annars kan du ju glömma att komma in.

samma sak här bara för att du klarar GRUNDKRAVEN så blir du ju inte en Jägare........

Och som jag skrev lär man ju ligga en bra bit över GRUNDKRAVEN

Självklart förutsatter jag att det är GRUNDKRAV vi disskuterar, annat hade jag inte i åtanke. Jag ber om ursäkt för min förvåning över så låga GRUND krav för att bli jägare.

Eftersom kvaliten och kvantiteten på de som mönstras för att bli yrkessoldat är betydligt lägre än vad den var för värnpliktiga, så kommer alla som just klarar grundkraven att tas ut till GMU vid I19/AJB. Jag tror inte AJB kommer att kunna lösa jägaruppgifter eller uppgifter som ställs lätta infanteriföband eftersom soldaters psykiska och fysiska styrka samt sociala kompetens blir alltför låga i det nya yrkesförsvaret i allmanhet och i jägar/skytteförband i synnerhet.
Senast redigerad av MalinLindquist 2011-02-06 kl. 13:19.
2011-02-06, 13:20
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalinLindquist
Självklart förutsatter jag att det är GRUNDKRAV vi disskuterar, annat hade jag inte i åtanke. Jag ber om ursäkt för min förvåning över så låga GRUND krav för att bli jägare.

Eftersom kvaliten och kvantiteten på de som mönstras för att bli yrkessoldat är betydligt lägre än vad den var för värnpliktiga, så kommer alla som just klarar grundkraven att tas ut till GMU vid I19/AJB. Jag tror inte AJB kommer att kunna lösa jägaruppgifter eller uppgifter som ställs lätta infanteriföband eftersom soldaters psykiska och fysiska styrka blir alltför låga i det nya yrkesförsvaret i allmanhet och i jägar/skytteförband i synnerhet.

Seriöst, du tillför ingenting till den här tråden. Det enda du gör är att påpeka hur låg standarden är nu för tiden och att det minsann var mycket bättre på din tid som jägare eller vad fan du nu var. Varför håller du på så för? Saknar du det så mycket? Eller sitter du och hittar på för att få lite internetstatus? Komigen, lägg av. Du har inget här att göra. Försvinn!
2011-02-06, 13:27
Medlem
En fråga till er kunniga!

Utbildas bara vanliga jägare och bergsjägare vid Norrbottens regemente? Mvh

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in