2011-02-02, 17:25
Medlem
Gruppenfuhrers avatar
Välkommen in i klubben då ^^

Ett bra f o r u m där det diskuteras mycket om GMU under fliken Pliktverket: www.s.o.l.d.f.com
(Ta bort punkterna)

De börjar skicka ut besked nästa vecka !

Chanserna att få göra BU är goda, klarar man GMU med godkända betyg så står man i förtur att söka till BU på AJB.

Sista siffran jag hörde så var det 30 preliminärt antagna, du kanske har några nya siffror ?
När mönstrade du?

Alla som är preliminärt sökande har fått preliminär BU hos AJB.
2011-02-02, 17:42
Medlem
Tackar tackar

Ska klicka in på forumet.

Jag mönstrade den 26-27e januari i år, kommer dock inte ihåg vad YV sa om antal sökande just då.
2011-02-02, 19:09
Medlem
Gruppenfuhrers avatar
Okej, jag mönstrade den 19e januari ! Är själv preliminärt sökande till AJB =)

Kan upplysa om att senaste siffran jag hört är 30 sökande.
2011-02-02, 21:39
Medlem
Whitesnakes avatar
Någon som vet något mer om antal sökande till Amf1 sjöstrid eller ledning?
2011-02-02, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
Någon som vet något mer om antal sökande till Amf1 sjöstrid eller ledning?

Nästa uppdatering ska komma imorgon förhoppningsvis.
2011-02-02, 22:45
Medlem
kommando-kalles avatar
Hur går det för alla som ryckte in i måndags? Själv ligger ja i sängen efter en jobbig på LV6.
2011-02-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommando-kalle
Hur går det för alla som ryckte in i måndags? Själv ligger ja i sängen efter en jobbig på LV6.

Hur har det varit? Vad har ni gjort?
2011-02-02, 23:41
Medlem
Disciplines avatar
vad fan är det här nudå, jag rycker in om ett par veckor men idag fick jag ett brev om att jag inte blivit antagen.

jag har ju redan fått ett antagningsbrev och bekräftat på internet, dessutom har jag fått mina glasögon som försvarsmakten betalat.

Kan det vara GMU2 som jag inte blev antagen till? jag sket ju bara i att fullfölja den ansökningen eftersom jag kom in på GMU1.

Jag ska ringa i morgon men om nån kan lugna mig nu så vore det gött för jag behöver kunna sova inatt :P
2011-02-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Discipline
vad fan är det här nudå, jag rycker in om ett par veckor men idag fick jag ett brev om att jag inte blivit antagen.

jag har ju redan fått ett antagningsbrev och bekräftat på internet, dessutom har jag fått mina glasögon som försvarsmakten betalat.

Kan det vara GMU2 som jag inte blev antagen till? jag sket ju bara i att fullfölja den ansökningen eftersom jag kom in på GMU1.

Jag ska ringa i morgon men om nån kan lugna mig nu så vore det gött för jag behöver kunna sova inatt :P

Rycker in om ett par veckor..? GMU1 startade denna vecka?
2011-02-02, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommando-kalle
Berätta hur livet är som krigare, vad ni har lärt er osv.
2011-02-02, 23:53
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discipline

På brevet du har fått står det väl till vilken utbildning du inte har blivit antagen?
2011-02-03, 00:03
Medlem
Disciplines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesnake
På brevet du har fått står det väl till vilken utbildning du inte har blivit antagen?

Nej, det står

Citat:
Angående din ansökan till grundläggande militär utbildning i försvarsmakten

Hej,

Beslut
Tyvärr måste vi meddela att du inte har antagigt yill den utbildning som du har sökt.

Motivering
Du måste fullfölja din ansökan för att Försvarsmakten ska kunna bedöma om du har förutsättningar att bli antagen till den utbildning som du är intresserad av.

Blahaböaha osv..

Jävligt Vänliga Hälsningar

försvarsmakten

Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Rycker in om ett par veckor..? GMU1 startade denna vecka?

Jag "skulle" göra GMU1 med nån inriktning mot hemvärnet som startar om 2-3 veckor

(edit: skrev lite knasigt!)
Senast redigerad av Discipline 2011-02-03 kl. 00:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in