2011-02-28, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.choma
Har tänkt lite på det här med alternativen på kondition och styrka. Jag ansökte till GMU2 men blev nekad, vilket var lite förvånande för mig. Men vad har ni för tider på milen/5 km och vilket alternativ väljer ni på frågeställningen om hur bra kondition ni har? Jag tog själv lite bättre än de i samma åldersgrupp som mig och springer 5km på runt 22,5 min och milen på 45-50 nånting.
Troligen inte därför jag blev nekad, men kan vara kul att veta hur folk väljer.

Jag tycker att om man är säker på att man kommer få en 9 så tar man ”mycket bättre en andra.”
Tror man på en 8-7 så tar man ”bättre en andra” osv
Jag var säker på att jag skulle få 9or på både styrkan och cykeltestet, så jag svarade ”mycket bättre en andra”
mina tider på milen och styrka i bänkpress osv är inget jag direkt kan skryta med men jag fick 9or ändå. Så jag tyckte nog jag tog rätt alternativ
2011-02-28, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hudarns_polare
Det har mer med koordination och teknik att göra än bara råstyrka. Jag väger 80kg och tar 140kg i mark och det blev en 8:a för mig. Men jag vet de som är "klenare" än mig som fått 8a och 9a. Det sitter mycket i axlarna.

Man kan säga att om du tar 100+ kg i mark så är dina ben tillräckligt starka finns någon uträkning på det längre bak i tråden. Sedan måste axlarna ha en bra styrka också + kordination/teknik. Jag har aldrig lyft mer en 100 kg i marklyft (inte vågat) men fick en hög 9a.
2011-02-28, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
Man kan säga att om du tar 100+ kg i mark så är dina ben tillräckligt starka finns någon uträkning på det längre bak i tråden. Sedan måste axlarna ha en bra styrka också + kordination/teknik. Jag har aldrig lyft mer en 100 kg i marklyft (inte vågat) men fick en hög 9a.

Har knappt lyft en vikt i hela mitt liv, och jag är verkligen inte stor, 176cm, 58kg, drog en 7a.
2011-02-28, 14:43
Medlem
Walvaters avatar
Jag skickade in en ansökan till https://e.pliktverket.se/portal/Public/ANS/ansGmu.aspx?EWEBSID=12&EWEBUPDID=6.

Vad nu?
2011-02-28, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Jag skickade in en ansökan till https://e.pliktverket.se/portal/Public/ANS/ansGmu.aspx?EWEBSID=12&EWEBUPDID=6.

Vad nu?

Jaa, om ett par dagar bör du få ett brev med en kod, med denna kod kan du logga in på rekryteringskontorets lämplighetsundersökning, vartefter du blir ombedd att besvara ett antal frågor.
2011-02-28, 14:53
Medlem
Olvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gruppenfuhrer
När du gör rekryttestet till GMU3 fyll då i att du har godkänt i alla ämnen, annars blir du inte kallad till antagningsprövningen! När du väl är på prövningen så tar du upp detta med Yrkesvägledaren.

Tack så mycket!

Citat:
Ursprungligen postat av Walvater

Vad nu?

Nu väntar snällt du på att ett vackert litet kuvert dimper ner i brevlådan din.
2011-02-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ton1
Har knappt lyft en vikt i hela mitt liv, och jag är verkligen inte stor, 176cm, 58kg, drog en 7a.

ja? och vadå?
2011-02-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskjude
Jaa, om ett par dagar bör du få ett brev med en kod, med denna kod kan du logga in på rekryteringskontorets lämplighetsundersökning, vartefter du blir ombedd att besvara ett antal frågor.

nån som vet vad det är för typ av frågor och vilka tester det handlar om, om det är nåt man bör tänka på innan, vara redo så att säga? och samma fråga som jag ställt innan och det är att om mitt register kommer sabba för mig för en grej som hände för ca 6 år sen, skrev fel i aktivitetsstöd lappen och fick lite för mycket av pengarna, och utan att ens veta blev jag polisanmäld för det och jag erkände allt och betalade skulden direkt, som sagt mitt villkorligt tid gick ut länge sen och det är det enda jag har som finns hos polisen, vilket va ett misstag till o börja med
Senast redigerad av aki04 2011-02-28 kl. 16:50.
2011-02-28, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
nån som vet vad det är för typ av frågor och vilka tester det handlar om, om det är nåt man bör tänka på innan, vara redo så att säga? och samma fråga som jag ställt innan och det är att om mitt register kommer sabba för mig för en grej som hände för ca 6 år sen, skrev fel i aktivitetsstöd lappen och fick lite för mycket av pengarna, och utan att ens veta blev jag polisanmäld för det och jag erkände allt och betalade skulden direkt, som sagt mitt villkorligt tid gick ut länge sen och det är det enda jag har som finns hos polisen, vilket va ett misstag till o börja med

hehe, det är inga svåra frågor bara svara ärligt. Exempel på en fråga. Brukar du ha huvudvärk? Så du behöver inte förbereda dig. Om det hände för 6 år sedan är det borta ur belastningsregistret så det bör inte va några problem alls.
2011-02-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
hehe, det är inga svåra frågor bara svara ärligt. Exempel på en fråga. Brukar du ha huvudvärk? Så du behöver inte förbereda dig. Om det hände för 6 år sedan är det borta ur belastningsregistret så det bör inte va några problem alls.

men brukar man inte finnas i registret i ca 10 år om jag inte har fel?
2011-02-28, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
men brukar man inte finnas i registret i ca 10 år om jag inte har fel?
Nej inte vanligt visst bara för grövre brott. Hur allvarligt ditt är vet jag inte men skulle gisa på 5 år.

Försvinner efter:
5 år efter dom, beslut eller godkännande
* Penningböter
* Dagsböter
10 år efter dom eller beslut
* Villkorlig dom
* Åtalsunderlåtelse
* Skyddstillsyn
* Vård inom socialtjänsten
* Fri från påföljd
* Besöksförbud
10 år efter det att påföljden verkställts
* Fängelse
* Sluten ungdomsvård
* Rättspsykiatrisk vård
2011-02-28, 17:47
Medlem
Hej Quendrim!

Du får avvakta besked ytterligare en tid då registerkontrollen ännu inte är färdig i ditt fall.

Hälsningar

K......, Handläggare
Rekryteringsmyndigheten
----------------------------

Fick detta idag och använder det som ett svar till vem det nu än var som skrev att registerkontrollerna kommer alla i en bunt till RM.
Senast redigerad av Qendrim 2011-02-28 kl. 17:56.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in