Citat:
Ursprungligen postat av sajdow
Tja. Fick brevet idag och måste dra dit den 11:e. Men jag undrar, är jag redo? Jag klarar av att springa 3 km. Jag cyklar varje dag ungefär 1.6km sen ibland springer jag, blir inte mycket springande då jag får ont i vaderna men detta kommer ju gå över innan "inryckning" men är rädd att det ska göra ont under testen om man måste springa mycket. Eller var det så att man ska "cykla" där?
Något annat jag kan börja smått träna på under tiden?
Om du har ont i vaden är ska du definitivt inte springa(kanske kolla upp med sjukgymnast),du kan förvärra så du kan få en riktigt/långvarig skada. Jag skulle om jag vore du simulera cykeltestet så likt som möjligt (instruktioner finns på pliktverket tror jag) för i slutändan är de det som du kommer göra.
kanske köra det flera ggr om.
Citat:
Ursprungligen postat av thund
styrketräning. fast personligen tycker jag att konditionen är det viktigaste, både muskel och löpning.
ni som fått högt på styrka hur mycket tar ni i mark/militärpress om ni tränat det innan?
och ni som fått högt på konditionen hur lång tid springer ni 2km på ?
jag fick 7 förra gången ( lite över medel då) och jag kanske körde på 70 kilo 3x10 vid den tidpunkten
och kondition vet jag inte hur snabbt jag springer,jag cyklar in för ett cykel och gör likadant nu pga benhinneinflammation ( dock har det gått ett tag och ska testa att jogga nu i veckan)
http://www.muscles.se/styrkeovningar/militarpress/ ( så ser militärpress ut)