2010-10-20, 00:02
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimekylg
Har inte gjort just det där styrketest själv men har en polare som gjort de och han fick en 9;a, aldrig tränat seriöst men har en ganska bra grundstyrka, jag däremot är starkare än han på alla plan och jag tar ungefär 160 i mark och 50-60 i militärpress så kommer bli förvånad om inte jag får en 10;a!
Skalan går väl bara upp till 9 på alla slags tester, almänna kunskapstestet, styrka och kondition?
2010-10-20, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
Skalan går väl bara upp till 9 på alla slags tester, almänna kunskapstestet, styrka och kondition?

Hmm, jag vet faktiskt inte, du kanske har rätt här, när jag tänker efter närmare så är det så!
2010-10-20, 00:04
Medlem
Kipdrordys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajdow
Tja. Fick brevet idag och måste dra dit den 11:e. Men jag undrar, är jag redo? Jag klarar av att springa 3 km. Jag cyklar varje dag ungefär 1.6km sen ibland springer jag, blir inte mycket springande då jag får ont i vaderna men detta kommer ju gå över innan "inryckning" men är rädd att det ska göra ont under testen om man måste springa mycket. Eller var det så att man ska "cykla" där?

Något annat jag kan börja smått träna på under tiden?

Om du har ont i vaden är ska du definitivt inte springa(kanske kolla upp med sjukgymnast),du kan förvärra så du kan få en riktigt/långvarig skada. Jag skulle om jag vore du simulera cykeltestet så likt som möjligt (instruktioner finns på pliktverket tror jag) för i slutändan är de det som du kommer göra.
kanske köra det flera ggr om.

Citat:
Ursprungligen postat av thund
styrketräning. fast personligen tycker jag att konditionen är det viktigaste, både muskel och löpning.

ni som fått högt på styrka hur mycket tar ni i mark/militärpress om ni tränat det innan?
och ni som fått högt på konditionen hur lång tid springer ni 2km på ?

jag fick 7 förra gången ( lite över medel då) och jag kanske körde på 70 kilo 3x10 vid den tidpunkten
och kondition vet jag inte hur snabbt jag springer,jag cyklar in för ett cykel och gör likadant nu pga benhinneinflammation ( dock har det gått ett tag och ska testa att jogga nu i veckan)

http://www.muscles.se/styrkeovningar/militarpress/ ( så ser militärpress ut)
2010-10-20, 00:05
Medlem
Hur är det, går skalan på psykologen bara till 6? har läst det någonstans vill ja minnas
2010-10-20, 00:09
Medlem
MÄTER ALLMÄN BEGÅVNING gör dom också genom ett datoriserat test på mönstringen, någon som gjort de någon gång och kan berätta lite om svårighetsgraden och dyligt runt testet?
2010-10-20, 00:17
Medlem
Kipdrordys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nonpoint
Hur är det, går skalan på psykologen bara till 6? har läst det någonstans vill ja minnas
1-9
och jag är dödssäker för jag fick 7 förra gången :P
Citat:
MÄTER ALLMÄN BEGÅVNING gör dom också genom ett datoriserat test på mönstringen, någon som gjort de någon gång och kan berätta lite om svårighetsgraden och dyligt runt testet?

Svårighetssgraden beror på hur smart du är men det är svåra svenska ord och engelska ord som du ska kunna,sedan se olika tal följder som du ska räkna ut, tärningar från olika vinklar etc.
ps. ta god tid på dig
2010-10-20, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kipdrordy
1-9
och jag är dödssäker för jag fick 7 förra gången :P

Svårighetssgraden beror på hur smart du är men det är svåra svenska ord och engelska ord som du ska kunna,sedan se olika tal följder som du ska räkna ut, tärningar från olika vinklar etc.
ps. ta god tid på dig

haha, ja de e sant Under vilken tidsram måste man vara klar? kanske inte ens finns någon?
2010-10-20, 00:25
Medlem
Kipdrordys avatar
Citat:
haha, ja de e sant Under vilken tidsram måste man vara klar? kanske inte ens finns någon?

80 minuter har jag ett starkt minne av,dock inget som är skrivit i sten
2010-10-20, 00:48
Medlem
31. Utövar du fysiska aktiviteter (tävlingsidrott) eller motionerar du regelbundet?

är den bara om man tävlingsidrottar, eller om man bara tränar rent allmänt?

samt 32. Är du van att vistas i naturen?

vette fan vad man ska svara på den. Ja, jag är van, men vet inte vad jag ska svara på vad man gör.
2010-10-20, 01:03
Medlem
Oswaldos avatar
Är det mattefrågor på provet man gör?
2010-10-20, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
31. Utövar du fysiska aktiviteter (tävlingsidrott) eller motionerar du regelbundet?

är den bara om man tävlingsidrottar, eller om man bara tränar rent allmänt?

samt 32. Är du van att vistas i naturen?

vette fan vad man ska svara på den. Ja, jag är van, men vet inte vad jag ska svara på vad man gör.

Om du är van vid att vistas i naturen borde du väl veta bättre än oss vad DU gör där ute?
2010-10-20, 01:46
Medlem
Finns det någon övre gräns på antagning till GMU? Åldersmässigt alltså.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in