2010-10-19, 23:11
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oswaldo
All right, då var tågbiljetterna bokade.

Den här hälsodeklarationen som ska fyllas i, är det någon som lyckats hitta den? Verkar som den inte är upplagd ännu.

Vet inte om det finns något korrekt svar på det här men psyktestet, vad för sorts frågor kan man vänta sig? Undrar samma gällande provet man gör innan. Kan det vara allt från att namnge fem statsministrar till att lösa en rubikskub?

Ni som tänkt fortsätta efter GMU, har ni bestämt er för vad ni ska söka till?

https://e.pliktverket.se/portal/Util/Login.aspx?ReturnUrl=%2fportal%2fDefault.aspx

Du hittar hälsodeklarationen på den sidan!

Den finns i den vänstra spalten, längst ner.
2010-10-19, 23:14
Medlem
amfibie/span efter grund, alternativt luftbevakning/samband.

varit flera gånger i tråden om psykologen.

om du gör officerstestet på fm´s sida så där man ska lista ut hur kuberna var vikta osv var med när jag gjorde testet, samt lite konstiga ord som man skulle veta vad de betydde. sen kommer jag inte ihåg resten.
2010-10-19, 23:20
Medlem
shariqduponts avatar
Funderar på att ringa imorgon och försöka skjuta upp mitt prövningstillfälle. Jag är tilldelad att göra testet på fredag men det känns sjukt orättvist att vissa får sitt brev den här veckan och blir kallade om 1 månad+. Medans jag fick mitt brev förra veckan och hinner knappt förbereda mig.

Någon som gjort det än?
2010-10-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
Funderar på att ringa imorgon och försöka skjuta upp mitt prövningstillfälle. Jag är tilldelad att göra testet på fredag men det känns sjukt orättvist att vissa får sitt brev den här veckan och blir kallade om 1 månad+. Medans jag fick mitt brev förra veckan och hinner knappt förbereda mig.

Någon som gjort det än?

Förberedandet borde ha påbörjats dagen du ansökte om du frågar mig. Om inte möjligtvis tidigare. Bara att vila upp kroppen och äta sunt dom kommande dagarna. Sov lite extra ifall nödvändigt etc.
2010-10-19, 23:32
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Förberedandet borde ha påbörjats dagen du ansökte om du frågar mig. Om inte möjligtvis tidigare. Bara att vila upp kroppen och äta sunt dom kommande dagarna. Sov lite extra ifall nödvändigt etc.
Det har du faktiskt rätt i, ska inte klaga om jag inte får byta tid. Men ska ändå försöka.

Tack för tipsen. Tror ni att det är onödigt att gå och träna imorgon, säkrare att vila enda tills fredag kanske?
2010-10-19, 23:37
Medlem
Tja. Fick brevet idag och måste dra dit den 11:e. Men jag undrar, är jag redo? Jag klarar av att springa 3 km. Jag cyklar varje dag ungefär 1.6km sen ibland springer jag, blir inte mycket springande då jag får ont i vaderna men detta kommer ju gå över innan "inryckning" men är rädd att det ska göra ont under testen om man måste springa mycket. Eller var det så att man ska "cykla" där?

Något annat jag kan börja smått träna på under tiden?
2010-10-19, 23:38
Medlem
Citat:
Det har du faktiskt rätt i, ska inte klaga om jag inte får byta tid. Men ska ändå försöka.

Tack för tipsen. Tror ni att det är onödigt att gå och träna imorgon, säkrare att vila enda tills fredag kanske?

Kommer troligtvis inte hjälpa mycket. Kanske ska ta en lagom hård joggingrunda bara för att få igång kroppen lite. Avråder dig från någon hårdare träning om du vill presetera fullt ut på mönstringen.
2010-10-19, 23:40
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qendrim
Kommer troligtvis inte hjälpa mycket. Kanske ska ta en lagom hård joggingrunda bara för att få igång kroppen lite. Avråder dig från någon hårdare träning om du vill presetera fullt ut på mönstringen.
Drar till gymmet imorgon och känner lite i smithen och cyklar lite lugnt i 20-30 min då!
2010-10-19, 23:41
Medlem
styrketräning. fast personligen tycker jag att konditionen är det viktigaste, både muskel och löpning.

jag fick ont i vaderna av mina gamla löparskor, men med mina nya så ger lungorna upp före benen.

har tränat inför GMU sen i somras, hade dock lite otur och var sjuk 1 månad i höstas, och sen för 2 veckor sedan pajjade jag stortån när jag tappade en 5a på den från powerracken :/

så folk som har sökt har inte börjat träna i förväg?

ni som fått högt på styrka hur mycket tar ni i mark/militärpress om ni tränat det innan?
och ni som fått högt på konditionen hur lång tid springer ni 2km på ?
2010-10-19, 23:42
Medlem
Attalions avatar
Citat:

Hade nog tränat, fast lättare än vad jag brukar. Vill inte riskera att skada sig två dagar innan prövning

Jag tänker söka markstrid soldat/gruppbefäl, detta mycket för jag vill gärna satsa på ammunitionsröjning eller liknande. Vad är mer spännande än att leta efter minor och ammunition som kan spränga en? :P

PS: Ja, jag skojar med sista meningen. Fråga inte.
2010-10-19, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajdow
Tja. Fick brevet idag och måste dra dit den 11:e. Men jag undrar, är jag redo? Jag klarar av att springa 3 km. Jag cyklar varje dag ungefär 1.6km sen ibland springer jag, blir inte mycket springande då jag får ont i vaderna men detta kommer ju gå över innan "inryckning" men är rädd att det ska göra ont under testen om man måste springa mycket. Eller var det så att man ska "cykla" där?

Något annat jag kan börja smått träna på under tiden?

Du har tillräckligt med tid för att köra några intervallpass. Intervaller är alltid bra. Med en bra uppvärmningen förståss. Skulle ge dig rådet att försöka springa längre. Se hur långt din villja tar dig. Om smärtan i vaderna är allt för jobbig borde du kolla upp det snarast möjligt.
Senast redigerad av Qendrim 2010-10-19 kl. 23:46.
2010-10-19, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
styrketräning. fast personligen tycker jag att konditionen är det viktigaste, både muskel och löpning.

jag fick ont i vaderna av mina gamla löparskor, men med mina nya så ger lungorna upp före benen.

har tränat inför GMU sen i somras, hade dock lite otur och var sjuk 1 månad i höstas, och sen för 2 veckor sedan pajjade jag stortån när jag tappade en 5a på den från powerracken :/

så folk som har sökt har inte börjat träna i förväg?

ni som fått högt på styrka hur mycket tar ni i mark/militärpress om ni tränat det innan?
och ni som fått högt på konditionen hur lång tid springer ni 2km på ?

Har inte gjort just det där styrketest själv men har en polare som gjort de och han fick en 9;a, aldrig tränat seriöst men har en ganska bra grundstyrka, jag däremot är starkare än han på alla plan och jag tar ungefär 160 i mark och 50-60 i militärpress så kommer bli förvånad om inte jag får en 9;a också!
Senast redigerad av Nimekylg 2010-10-20 kl. 00:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in