Citat:
Ursprungligen postat av mannenson
Som jag skrev innan fick jag en 8a på cykeln. Har för mig ja var 10 sec ifrån en 9a och hon som hade hand om testet sa att de flesta som får nior är personer som kör mycket spinning eller löper väldigt mycket. Själv kom jag till testerna efter att ha spenderat senaster året i gymmet och kört fruktansvärt lite kondition. Jag tycker inte jag har speciellt bra kondition gämförelsevis med mina polare som kör lite mer kontitionsträning än mig men ändå lyckades jag plocka sånär en nia. Ja jag var helt slut i benen efter jag inte kunde trampa mer men jag kände att hade mina ben pallat motståndet som var på hade jag kunnat trampa upp till nian utan problem för flåset var inge fel på. Nu vet jag inte hur mycket du kan om kroppen och muskler men att säga att jag inte hade mer nytta av benstyrka än kondition är fel.
Detta är iafl vad jag upplevde från testet.
det är mycket möjligt att du upplever det på detta vis. Vet många okunniga inom området som säger pricis samma sak. Nästa gång du är på gymet testa att mjölka ur muskeln helt. kör en valfri maskin.
Börja med 5 rep med din vanliga vikt ( vi säger att det är 50 kg) sänk sedan till 40 och kör 5 rep sedan sänker du till 30, 20, 15, 10, 5, och till slut 2,5 kg (5rep på samtiliga utan att vila). Är ganska roligt att se hur svag man är när man är trött
Det är i princip detta som händer under cykeltestet fast då stegrar man uppåt.
Citat:
Ursprungligen postat av aveus
Med högsta sannolikhet har du bra kondition men dåligt löpsteg, något folk ofta inte tänker på.
Edit: simper02 +1, precis det jag menar också.
Detta kan vara en faktor också.
och att cykla, simma och löpa är inte samma sak konditionsmässigt det handlar mycket om vana vid "arbetet".