2011-01-20, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aveus
Angående cyklingen kan jag säga att jag aldrig hängt på gym, endast löptränat via diverse idrotter. Personligen tror jag konditionen är viktigare i och med detta. Fick en 9:a på cykeln kan jag passa på att säga innan påhopp börjar hagla.

ja så är det, att säga att det handlar om benstyrka är fel och man förstår troligtvisst inte hur muskler fungerar. skulle vilja se någon som utvilad inte klarar av att trampa på nivå 9 Endast då hade det handlat om att man är för svag i benstyrkan....
2011-01-20, 16:16
Medlem
Förresten vet ni om man får lyssna på mp3 under de långa testerna? Som under cykel- och step up(jägare)testet ?
2011-01-20, 18:24
Medlem
AwsomeSmurfs avatar
Yes yes! 10 dagar kvar innan resan neröver börjar!
2011-01-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKanel
Hur många platser fanns det för den tjänsten (gärna både gruppbefäl och ej om det fanns) och hur många hade sökt redan?

Kan bara tala för det system som funnits på amf senaste tiden...men i det så kvittar det om man är inskriven som gruppbefäl, plutonbefäl lr vanlig soldat. I princip alla jag ryckte in med hade befälsposition vid inryck. Befälen sa första dagen att vi skulle glömma det och personerna som visade sig mest lämpliga under GSUn blev sedan gruppchef.
Bara så man är medveten om det.
2011-01-20, 18:51
Medlem
AwsomeSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gibfel
Kan bara tala för det system som funnits på amf senaste tiden...men i det så kvittar det om man är inskriven som gruppbefäl, plutonbefäl lr vanlig soldat. I princip alla jag ryckte in med hade befälsposition vid inryck. Befälen sa första dagen att vi skulle glömma det och personerna som visade sig mest lämpliga under GSUn blev sedan gruppchef.
Bara så man är medveten om det.

Låter mycket rättvisare och mer logiskt, eftersom man prövas under själva utbildningen och då märkts det om man har de kvaliteter som krävs
2011-01-20, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKanel
Hur många platser fanns det för den tjänsten (gärna både gruppbefäl och ej om det fanns) och hur många hade sökt redan?

Hmm tror jag var den 7e sökande på just den aktuella tjänsten av 30 lediga platser. Då var det gällande gruppbefäl. Fanns även amf. logistik med 20 sökande av 30

Men som säkert nämnt i tråden (inte läst alltför ingående) så är det ju trots allt så att du gör ju bara gmu på denna tjänst. Sen har det absolut ingenting med att göra vad du blir anställd om osv. så sökte mest den för att komma in o göra gmu på berga med förhoppning att bli anställd som något annat.
2011-01-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontä
Hur funkar det om man är inskriven i polisens belastningsregister?
Alla säger helt olika om det där.. men jag ringde Försvarsmakten och dom svarade att det berodde på vad du är dömd för och när det är, men det ska helt klart gå om du inte är dömd helt nyligen för något grovt.
2011-01-20, 22:45
Medlem
Har alla här som ska rycka in i gmu1 bokat sina resor? Har själv inte gjort det kanske dags att rota fram papprena och boka ner en resa
2011-01-20, 22:46
Medlem
kan vara en bra idé att göra det. strul som gud vet vad med tågtrafiken just nu.
2011-01-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nova1990
Förresten vet ni om man får lyssna på mp3 under de långa testerna? Som under cykel- och step up(jägare)testet ?

När jag mönstrade drog de på radion under cykeltestet och såg till att det var någon peppande låt.
2011-01-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden_354
Har alla här som ska rycka in i gmu1 bokat sina resor? Har själv inte gjort det kanske dags att rota fram papprena och boka ner en resa
Bokade biljett till skövde idag. Var dock struligt då SJ behöver något nr som anger vem som ska betala för resan vilket inte står på den lapp man fått från FM. Var turligt nog en väldigt hjälpsam tjej som stod i kassan och efter ca 20 minuter och diverse telefonsamtal fick hon fram ett nr.
2011-01-21, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortchi
Bokade biljett till skövde idag. Var dock struligt då SJ behöver något nr som anger vem som ska betala för resan vilket inte står på den lapp man fått från FM. Var turligt nog en väldigt hjälpsam tjej som stod i kassan och efter ca 20 minuter och diverse telefonsamtal fick hon fram ett nr.

Det stog ju annars ett referensnummer på den nedre delen av pappret, missade ni det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in