Är det någon som konkret vet att man gör sin GMU på förbandet där man eventuellt gör sin befattningsutbildning? Tänkte lite på att FM kan ju lika gärna skicka en till närmsta GMU utbildningsplats för att sedan skicka vidare folk till deras förband efter dom bestämt att fortsätta inom FM. Detta för att slippa skicka Runt folk i land o rike som ändå inte tänker fortsätta. Bara en tanke? För övrigt har jag följt tråden sporadiskt i några veckor och inte reggat förrens nu. Min befattning blev Norrbottens Regemente I19 Boden ledning/samband.
Edit: fick pappersversionen av antagningen idag och där står det att jag ska inställa mig i Boden. Så min tanke är numera besvarade. Har däremot fortfarande inte sett en enda som ska göra sin gmu i Boden. Kul att åka tåg Lund- Boden på ca 180 mil...
Senast redigerad av Mhackqz 2010-12-16 kl. 16:47.
Jag fick kunde bara välja bevakning fast att jag fick en 8 på Iq testet man gjorde på datorn.
Finns det någon möjlighet att byta till sjöman när man väl gjort sin GMU?
Jag fick kunde bara välja bevakning fast att jag fick en 8 på Iq testet man gjorde på datorn.
Finns det någon möjlighet att byta till sjöman när man väl gjort sin GMU?
Det är nog inte omöjligt men svårt tror jag det blir. Men kom ut ur GMUn med toppbetyg och håll tummarna att någon annan i marinen inte ville fortsätta.