2010-12-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simper02
Min fysik är bra räknar med 9or på både cykel och styrka

Känner du själv att din fysik, framförallt konditionen är bra så tror jag en 8/9;a inte alls är ett problem (jämför med mig själv). Jag är 183 cm och väger 93 kg och har aldrig haft bra kondition, jämt kommit sist på löp/cykeltester med hockey/fotbollslag och dyligt men satte ändå en 7;a, så jag tror du klarar det!

Det är dock jävligt svårt att föreställa sig hur cykeltestet kommer kännas och vara föränn man gjort det. Sjuk syra får du vänta dig, närmare döden går inte att komma!
2010-12-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgtpepper1
Hur många här på flashback ska åka från Stockholm till Karlskrona?

Jag tänkte att det skulle vara trevligt att ta resan med andra GMU:are!

Tänker på samma sak fast om någon från norrland (sundsvall eller norr om) ska ner till eksjö som man kan hänga me!!!
2010-12-22, 21:04
Medlem
Stahlhelms avatar
felpost
2010-12-22, 21:12
Medlem
goelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stahlhelm
Jag är FLYGsoldat som de så fint kallar oss.

Insatskompaniets kasern är den nyaste i hela riket tydligen men den är full så jag antar att de nya kommer bo hos er ja..om du nu tillhör GrenKomp dvs

Edit: "De nya" borde väll vara i alla olika åldrar, vet du något om det?
Pfft. Helifloppter då alltså. Ni översvämmar ju hela Kvarn snart.

edit: Jag är GrenKomp ja. De farligaste och tuffaste jävlarna du kan hitta söder om Kiruna.
2010-12-22, 22:47
Medlem
keeess avatar
Om ingen har postat den tidigare så står här lite om gmu. Tagen ifårn soldf forum
http://www.forsvarsmakten.se/upload/Rekrytering/HKV%202010-12-01%2019%20100.67883%20Bilaga%201%20Kursbeskrivning %20f%C3%B6r%20GMU.pdf
2010-12-22, 23:06
Medlem
shariqduponts avatar
Då är man också antagen.

Jag har bara gått och väntat på att jag inte ska bli antagen och har knappt tänkt på GMU. Men idag kom brevet hem. Jag är fortfarande osäker på om jag ska göra GMU'n eller inte.

Blev riktigt taggad när jag såg att jag blev antagen, men känner mig så jäkla osäker. Ska försöka bestämma mig tills nyår iaf.
2010-12-23, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keees
Om ingen har postat den tidigare så står här lite om gmu. Tagen ifårn soldf forum
http://www.forsvarsmakten.se/upload/Rekrytering/HKV%202010-12-01%2019%20100.67883%20Bilaga%201%20Kursbeskrivning %20f%C3%B6r%20GMU.pdf

Om dagarna kommer se ut som de skrivit här så hinner man ju med flera timmar i gymmet per vecka
2010-12-23, 00:45
Medlem
SweOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
Då är man också antagen.

Jag har bara gått och väntat på att jag inte ska bli antagen och har knappt tänkt på GMU. Men idag kom brevet hem. Jag är fortfarande osäker på om jag ska göra GMU'n eller inte.

Blev riktigt taggad när jag såg att jag blev antagen, men känner mig så jäkla osäker. Ska försöka bestämma mig tills nyår iaf.

Till nyår? Är inte det lite väl länge? Jag fick mitt brev för några dagar sedan och måste besvara innan 27 december. Så kolla för säkerhetsskull vilken deadline du har, så det inte rinner ut i sanden

Är faktiskt osäker, till skillnad från många andra här, men kan förstå att det blir sådan koncentration av "taggade peeps" eftersom man annars knappast lär söka upp en "GMU-tråd" på Flashback om inte så vore fallet

Vad har du isåfall för befattning?

Styrka: 8
Cykel: 8
Inskrivning: 5 (från en 7: när jag mönstrade 2005 :S)
Psykolog: 7
Lämplighet: A

.. har säkert missat något, men minns tyvärr inte mer vad som var relevant :P

Sov gott alla blivande rekryter!
2010-12-23, 00:46
Medlem
SweOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miele
Ni kommer hur som helst inte komma in på bergspluton eller någon annan pluton utan att först ha bevisat att ni är dugliga.

Lycka till och kämpa på!

Tack för förtydligandet! Ligger du själv redan inne?
2010-12-23, 01:06
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweO
Till nyår? Är inte det lite väl länge? Jag fick mitt brev för några dagar sedan och måste besvara innan 27 december. Så kolla för säkerhetsskull vilken deadline du har, så det inte rinner ut i sanden

Är faktiskt osäker, till skillnad från många andra här, men kan förstå att det blir sådan koncentration av "taggade peeps" eftersom man annars knappast lär söka upp en "GMU-tråd" på Flashback om inte så vore fallet

Vad har du isåfall för befattning?

Styrka: 8
Cykel: 8
Inskrivning: 5 (från en 7: när jag mönstrade 2005 :S)
Psykolog: 7
Lämplighet: A

.. har säkert missat något, men minns tyvärr inte mer vad som var relevant :P

Sov gott alla blivande rekryter!
Alltså det här känns så jävla otydligt. Har läst igenom allt igen. Me nu ser jag att jag kanske inte är antagen? Det står bara att jag skall rycka in, alternativt vara beredd att rycka in den 31:a Januari på första pappret. På andra pappret står det lite om fysiska krav och info om GMU perioden. Tredje pappret står det om inryckningsdagen och där står det att jag ska vara på plats den 31/1. Sedan är det 2 blanketter med, en exempel och en som jag ska fylla i.

Jag ansökte ju till soldat så jag antar att det är min befattning?
2010-12-23, 06:16
Medlem
kan ha varit ett infobrev som ett flertal redan fått, även fast de är reserver.
2010-12-23, 06:53
Bannlyst
När är gmu 3 datumen? (anmälnings, antagningsdatumen osv)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in