2010-12-17, 02:00
Medlem
Fick ett brev från Pliktverket där jag de tackade för min ansökan. Svarade fel på någon fråga, antagligen den att man är dömd. Jag tycker att högskolepoäng borde väga upp ett par tiotal dagsböter, straffet har jag ju för fan redan sonat. Skall ringa och fråga vad fan de håller på med, och varför i helvete de skall skicka så många brev för då.

Jag blir faktiskt jävligt upprörd, fick idén med det militära när jag var i staterna, de ville ge mig kneg i fem år. Med praktiskt taget vad som helst. Men jag vill kämpa för fosterlandet och inte vara någon legosoldat.

Hur lång tid tar det från att man får brevet för mätning tills att man ska mätas?
2010-12-17, 07:58
Medlem
reserv :/

men alla säkerhetskontroller hade inte kommit tillbaka.
2010-12-17, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greger_Seger
Vafan, ljug som ett jävla svin. Märker dom så märker dom, gör dom det inte så blir det väl skit bra! Blir väl pinsamt i ett par minuter, big deal. Samt att det inte lär bli några som helst problem om du kommer med inlägg vid inryck. Kanske inte ska skylta med det dock!
När jag mönstrade för 2 år sedan hade dom inte märkt om jag hade haft detta problem och ljugit.
Kör bah

va i hela friden är detta för råd Om jag har förstått detta rätt så är det inga vanliga inlägg vi snackar om? Utan specialformade? Ska han säga att han har dem för att dem är sköna och fina eller kanske gulliga?
2010-12-17, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
reserv :/

men alla säkerhetskontroller hade inte kommit tillbaka.

Ringde du och kollade eller är det bara ett antagande?

Dom flesta som inte har fått något brev än lär få det idag då dom började skicka ut alla från och med den 15'de istället för 17'de, jag fick själv brevet igår som bekräftade de positiva nyheterna!
2010-12-17, 10:55
Medlem
Citat:
Hej xxxxx.
Du ligger på reservplats,reservförfarandet har inte börjat ännu,vi har inte fått in samtliga som säkerhetskontrollerats ännu.

Hälsningar

Christer Nilsson, Handläggare
Pliktverket

jag mailade igår.
2010-12-17, 11:33
Medlem
Dum fråga kanske men innebär de att vissa som redan fått plats och tackat ja säk koll inte gått igenom ännu? Och kan på så sätt bli av me sina givna platser nu i efterhand?
2010-12-17, 11:56
Medlem
sgtpepper1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chimo
Dum fråga kanske men innebär de att vissa som redan fått plats och tackat ja säk koll inte gått igenom ännu? Och kan på så sätt bli av me sina givna platser nu i efterhand?

Det är med största sannolikhet inte så, nej.

Om det nu vore på det sättet så är det ju bara ett rent korkat drag av dom.
2010-12-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chimo

Nej.
Skulle bara vara, som sgtpepper1 sa, korkat att skicka ut positiva besked innan dom har fått tillbaka svar om säkerhetskontroll.
2010-12-17, 12:22
Medlem
aja man fick iaf ett brev från pliktverket idag

1 Feb 08.00 F21 för mönstring.

var väll ett positivt besked :>

underbart att mönstra i slutet istället för början , så man kan se trycket på tjänsterna.
Senast redigerad av thund 2010-12-17 kl. 12:25.
2010-12-17, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assa2010
Fick ett brev från Pliktverket där jag de tackade för min ansökan. Svarade fel på någon fråga, antagligen den att man är dömd. Jag tycker att högskolepoäng borde väga upp ett par tiotal dagsböter, straffet har jag ju för fan redan sonat. Skall ringa och fråga vad fan de håller på med, och varför i helvete de skall skicka så många brev för då.

Jag blir faktiskt jävligt upprörd, fick idén med det militära när jag var i staterna, de ville ge mig kneg i fem år. Med praktiskt taget vad som helst. Men jag vill kämpa för fosterlandet och inte vara någon legosoldat.

Hur lång tid tar det från att man får brevet för mätning tills att man ska mätas?

Du går ju aldrig igenom säkerhetskontrollen med ett tiotal dagsböter. vadå bara för man har ett 100 tal högskolepoäng så kan man ju inte bete sig hur som helst eller vad menar du?
Senast redigerad av simper02 2010-12-17 kl. 12:57.
2010-12-17, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thund
aja man fick iaf ett brev från pliktverket idag

1 Feb 08.00 F21 för mönstring.

var väll ett positivt besked :>

underbart att mönstra i slutet istället för början , så man kan se trycket på tjänsterna.

det är bara att ta nya tag, själv blir det mönstring den 26 januari har taggat för detta sen man kunde börja söka i augusti
2010-12-17, 13:11
Medlem
sgtpepper1s avatar
Är det bäst att ringa pliktverket och berätta att man inte kommer på prövningen för GMU 2 för att man redan är antagen till omgång 1, eller är det bara att strunta i gå?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in