2011-01-06, 11:07
Medlem
Nauthizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redsirocco
Vet ej ännu..... nån som ska till Kristianstad i januari ??

Sådär, nu får jag skriva igen. Arbetarbroder var sur på mig.

Nåja, jag ska till Kristianstad den 14:e januari
2011-01-06, 14:03
Medlem
kebab-tomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joulija
Tjenare gott folk, ligger till så att jag har hamnat på reservplats 4 (har sökt till P4 Skövde, befattning GA917)

Undrar lite vad ni tror mina chanser att komma in är. Finns det någon som nyligen tackat Nej till sin plats på P4?
Jag tycker det här reservsystemet bara verkar skumt, ringde två gånger samma dag för att dubbelkolla och min plats i reservlistan hade höjts :s
2011-01-06, 14:31
Medlem
smides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paks
Kan ni köpa ut antec.matriel(vattentätt), sulor/inlägg på förrådet? Var håller du hus?

I övrigt listar jag som du. Multitool, vass kniv och nån form av liten ficklampa(dock endast för kartläsning).

Helt onödigt att ha med sig en massa grejer, det enda jag använt av det jag tog med mig hemifrån är mitt multitool, och det är sällan. Man får ju ut mora 2000 och den duger gott och väl. Man får ju alla smågrejer man behöver såsom inlägg, anteckningsmateriell (både lätt och tungt) pennor, handskar (har nog fått 4 par olika hittils), handsprit och fan vet vad.
Använde dock bara detta under GSU:n, nästan aldrig längre.
2011-01-06, 14:40
Medlem
mackz0rs avatar
Har någon nån erfarenhet av att byta mönstringstid? Har blivit sjuk och vill ändra tid. Är det hopplöst eller lyckades ni byta?
2011-01-06, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackz0r
Har någon nån erfarenhet av att byta mönstringstid? Har blivit sjuk och vill ändra tid. Är det hopplöst eller lyckades ni byta?

Jag tror inte att det är allt för lätt. Sedan tror jag att dom räknar med att några kommer att vara förkylda etc med tanke på vilken månad dom kör igång.
Sen kanske det inte spelar nån roll för dig, men vi tillhör dom första som är frivilliga.
Jag tycker att det känns lite spännande bara det.
2011-01-06, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smide
Man får ju ut mora 2000 och den duger gott och väl.

Mora 2000 är lååångt ifrån standard. De flesta får inte ut denna.
2011-01-06, 16:34
Medlem
MittensKims avatar
Jag ska iväg och mönstra på måndag den 10e, och jag åker ifrån kumla 09.25 och kommer vara framme klockan 12.00 exakt enligt SJ. Då har jag alltså en timme på mig att ta en spårvagn från centralen dit jag ska, vilket borde vara mer än väl.

Men hur är det med förseningar nuförtiden? Var ett tag sedan jag åkte tåg.

Ska vara framme klockan 13.00, och tåget anländer alltså 12.00. Vore ju extremt surt att sumpa sin chans pga. en jävla försening.
2011-01-06, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittensKim
Jag ska iväg och mönstra på måndag den 10e, och jag åker ifrån kumla 09.25 och kommer vara framme klockan 12.00 exakt enligt SJ. Då har jag alltså en timme på mig att ta en spårvagn från centralen dit jag ska, vilket borde vara mer än väl.

Ska vara framme klockan 13.00, och tåget anländer alltså 12.00. Vore ju extremt surt att sumpa sin chans pga. en jävla försening.

Riktigt dumt att boka det tåget, inte smart alls, ska du mönstra i göteborg tar det även 40-45 min från centralen till dit du ska. + sj har förseningar hela tiden!
2011-01-06, 16:46
Medlem
Citat:

Så länge personen i receptionen inte år totalt tjackad så är det inte hela världen. När jag mönstrade till gmu 1 så blandade jag ihop veckodag med datum så jag kollade mitt brev på kvällen för att försäkra mig bara för att upptäcka att jag skulle varit där morgonen samma dag som jag läste brevet på kvällen. Men jag körde dit dagen efter och spelade dum och blev ledsen/besviken framför damen. Men hon löste det med ett telefonsamtal till huvudkontoret i Karlstad. Men jag hade nog tur. Sen ser jag ju ofantligt bra ut också.
2011-01-06, 16:50
Medlem
MittensKims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimekylg
Riktigt dumt att boka det tåget, inte smart alls, ska du mönstra i göteborg tar det även 40-45 min från centralen till dit du ska. + sj har förseningar hela tiden!

Får väl överväga att boka om tåget då, men grejjen är då att jag får vänta i Göteborg i tre timmar.
2011-01-06, 16:59
Medlem
Citat:
Får väl överväga att boka om tåget då, men grejjen är då att jag får vänta i Göteborg i tre timmar.
Jag tror inte det är omöjligt att börja mönstra 2 timmar innan utsatt tid. Dom jobbar ju den dagen oavsett.
2011-01-06, 17:15
Medlem
Citat:

Och det är hela världen? alla som mönstrade sammtidigt som mig kom dit kvällen innan, liksom jag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in