Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
Ni som har varit och mönstrat känner ni er fortfarande lika taggade för GMU'n? Eftersom mina tester gick så dåligt har jag inte riktigt tänk så mycket på GMU'n och det känns som att motivationen har svalnat. Har slarvat väldigt mycket med träning på sistonde också.
Både och. Eftersom att jag inte fick söka till det jag helst ville (och kom in på ett år tidigare medan det var vpl...) så sjönk motivationen lite. Men eftersom att man kan bli omplacerad efter GMU:n, om man gör bra ifrån sig, och söka vidare till annat senare så måste jag ändå säga att jag är rätt taggad! Vore gött att få veta vad man ska göra de närmsta månaderna istället för att fortsätta harva på nåt sketjobb och vänta ytterligare några månader på GMU2. Dessutom så måste jag ändå säga att befattningen jag fick söka till känns rätt spännande och jag har väl börjat omvärdera lite...

Det vore riktigt skönt att komma in och jag skulle nog ha jäkligt svårt att tacka nej i sådana fall! Dessutom så har jag lagt på ett kol på löpningen (snart kanske man tar sig under 44 min på milen utan att spy upp gårdagens frukost...

) så jag känner mig ganska bra förberedd.
Jag tycker inte att du ska börja slarva med träningen. Om det nu blir så att du kommer in så kommer du få det tufft i början om du kommer dit otränad. Det är bättre att du håller igång tills beskedet kommer, du kan ju i vart fall inte förlora på det! Bara en bonus att vara i hyfsad form.
Angående träning. Hur kör ni nu innan eventuellt inryck? Mycket löpning, marsch och sådant eller? Själv så har jag som sagt kört på lite hårdare med löpningen, 3-4 pass i veckan på spåret/motionsbandet, förutom min gymträning som jag alltid kör regelbundet cirka 5 dagar i veckan (det kommer jag aldrig sluta med

). Att packa en ryggsäck full med sten och trampa runt i skogen i ett par timmar känns inte så lockande. Det kanske man kör igång med när man väl fått beskedet, i så fall.