Citat:
Ursprungligen postat av Foggan
lilla kommer du fortsätta inom det militära? får du anställning? hur har din utbildning varit ?vad hade du på mönstringen ?vilket har varit sämst ? tacksam för svar

Jag är intresserad av att fortsätta och främst med inriktning till MP.
Om jag kommer att få anställning vet jag inte, men jag hoppas självklart på det.
Utbildningen jag går ska räcka för att kunna söka vidare, men hade jag varit den som anställt och valet stod mellan en som gjort 3 månaders grundläggande utbildningen och en som gjort 11månaders värnplikt så hade nog den värnpliktiga lockat lite mer. Men att skriva avtal med Hemvärnet är jag garanterad att få göra om jag skulle vilja det.
Min utbildningen har hittills varit riktigt bra dock känns det som att vi bara skrapar på ytan på en massa olika områden, men jag antar att det är för att vi inte har tid till att gå in djupare utan att vi mest ska kunna det grundläggande av så mycket som möjligt.
Vi har fått utbildning på AK4B, AK5C, Pistol 88. Ak4an är vårat huvudvapen eftersom att vi är riktade mot Hemvärnet. AK5 fick vi utbildningen på för att även kunna söka anställning inom försvaret. Och Pistol 88 fick vi som tilläggs utbildning då vi hade lite extra tid över och vi i plutonen bad om att få fylla tiden med lite extra vapenutbildning. Vi har även fått en sponsrad väktarutbildningen som vi gick på helgerna.
Jag kom in på "betygen" jag fick från mönstringen till värnplikten för ett antal år sedan med en 5a i styrka (

) och en 7a i kondition.
Det sämsta är det som jag nämnde tidigare att vi bara skrapar på ytan på så mycket som möjligt och inte går inte djupare. Samt att med flera olika befäl får man också lära sig hur man gör flera olika saker på olika sätt, och trångsynta som vissa befäl är så kan det bli en jävla kalabalik när deras sätt är "rätt" och det vi fick lära oss dagen innan är helt åt helvetes fel.