Citat:
Ursprungligen postat av
Moffmeister
Jag förstår verkligen, verkligen inte hur det kan "suga" att hålla sin egen och förbandets materiel i funktionsdugligt skick.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moffmeister
Huruvida jag är en "as skön" person att hänga med på fritiden eller ej har _ytterst_ lite att göra med statusen på förbandets och soldatens materiel. Att hålla förbandets materiel och förmåga uppe är inget som "suger och är tråkigt".
Vad exakt är det som är sugigt och tråkigt med att se till så att ens vapen är helt, rent och funktionsdugligt?
Vad exakt är det som är sugigt och tråkigt med att se till så att tälten inte möglar sönder? (DÅ blir det kallt att sova i tält)
Hahah, är nog bakfyllan som spökar men jag håller på att skratta ihjäl mig. Helt fantastiskt, du bara måste vara någon gammal grinig logistik-löjtnant. Säkert mycket populär i plutonen
Nu ska jag försöka förklara det här från en normal människas perspektiv: Att exempelvis stå i 6 timmar i en hangar i mitten av natten och olja in tältpinnar för att de ska bli i tillräckligt "preussiskt" skick för att något sadistiskt befäl som är ute efter övertidsersättning ska godkänna dom är
inte särskild roligt alldeles oaktat att tältet sedan håller i 350 år till.
Detta har undertecknad varit med om tillräckligt många gånger för att kunna uttala sig i frågan.