Citat:
Ursprungligen postat av 0scarr
Min yrkesvägledaren ringde upp mig idag efter att jag igår hade loggat in på rekryteringsmyndighetens sida och skickade ett mail ifrån inloggningen!
Jag trodde ju att jag skulle få ett mail tillbaka med svar på frågan och kanske något nummer men istället så ringde yrkesvägledaren mig så det var väldigt smidigt :-)
Okej. Du råkar inte veta vart man kan hitta en kompletta listan över de olika förband som söker rekryter inför GMU 4/5?
Trodde F21 var en av dom. Men när jag satt med yrkesvägledaren så sa han nej. Sen fick man en mer bredare syn på vad de olika enheterna hade för inriktning när man väl satt där än tidigare. Ett exempel är att Boden A9 Markstrid/Soldat hade både en enhet för ledare/officer och den andra för soldat. För jag satt där och pratade med honom och hade i princip ingen aning om vad jag skulle göra. Sa att jag ville bli stridspilot och funderade på F17. Men då förklarade han att det var för Helikopterpiloter som de regementet kunde tänka sig utbilda om jag var intresserad av att bli pilot sen fortsatte han och berätta om den långa vägen man måste ta för att flyga JAS så jag blev väldigt förvirrad på om dessa regementen kommer ha någon som helst nytta i min väg till att komma dit.
På hemsidan stod det också stridspilot på F17, men vad fan vet jag. När jag berättade för psykologen att jag antingen ville komma in på K3, F17 eller F21 så sa hon att inga av dessa regementen letar efter folk till denna GMU. Wtf.