2013-02-07, 23:04
Medlem
Chestbrahs avatar
Hej vänner.

Jag avbröt min GMU, om det inte är någon som insisterar så vill jag helst inte gå in på varför.

Min fråga är, kan jag i framtiden söka in igen eller kommer dom hata mig för alltid för att jag avbröt min GMU, är det möjligt att övertala dom att få en ny chans? Jag pratar om år i framtiden, inte nästa GMU liksom.

Svar från någon som har koll uppskattas stort. Om det inte går så är det inte hela världen, jag avbröt som sagt av egen vilja.
2013-02-07, 23:13
Medlem
Någon skrev tidigare i tråden att man inte får chansen igen om man väl hoppat av (om man nu inte fått avbryta ofrivilligt pga skada eller dylikt). Men de kanske gör undantag, ring någon på FM och fråga?
2013-02-07, 23:17
Medlem
Welpuos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chestbrah
Hej vänner.

Jag avbröt min GMU, om det inte är någon som insisterar så vill jag helst inte gå in på varför.

Min fråga är, kan jag i framtiden söka in igen eller kommer dom hata mig för alltid för att jag avbröt min GMU, är det möjligt att övertala dom att få en ny chans? Jag pratar om år i framtiden, inte nästa GMU liksom.

Svar från någon som har koll uppskattas stort. Om det inte går så är det inte hela världen, jag avbröt som sagt av egen vilja.

Tråkigt att höra! Det är ju inte direkt någon merit att ha "gett upp". Men så länge det inte hände någonting som skulle kunna smutsa ner ditt rykte så kanske? Ring/Maila FM för ett bra svar.
Senast redigerad av Welpuo 2013-02-07 kl. 23:26.
2013-02-08, 02:28
Medlem
Citat:
Hej vänner.

Helt omöjligt är det absolut inte. Vi hade en kille i min pluton som hade försökt sig på GMU 2 ggr tidigare, han avbröt en tredje gång efter 1,5 veckas tjänst ungefär.
2013-02-08, 05:13
Medlem
Pangaea250s avatar
Jag tror jag ligger risigt till vad gäller ansökningen till hösten -13. Drog ut på tiden vad gällde funderingar över vad jag ville göra men beslutade mig för att helhjärtat söka GMU nu innan 10 Februari. Dock måste man få en kod hemskickad innan man kan inleda sin ansökan? Jag registrerade mig inatt (8:e) och den 10:e är ju på en Söndag (= ingen post). Är jag körd för iår?
2013-02-08, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250
Jag tror jag ligger risigt till vad gäller ansökningen till hösten -13. Drog ut på tiden vad gällde funderingar över vad jag ville göra men beslutade mig för att helhjärtat söka GMU nu innan 10 Februari. Dock måste man få en kod hemskickad innan man kan inleda sin ansökan? Jag registrerade mig inatt (8:e) och den 10:e är ju på en Söndag (= ingen post). Är jag körd för iår?

Det bästa skulle vara om du ringde dem. De kan nog ge dig din personliga kod via mejl på en gång eller via telefonen. Lycka till = )
2013-02-08, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pangaea250

Så länge du skickade in dina uppgifter innan den 10:e så är det lugnt. Du har till 19:e februari på dig att göra rekryttestet på nätet.
2013-02-08, 11:14
Medlem
Badassoverheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceefa
Har nu sökt till GMU 4. Läst lite i tråden och märkte att några blev strukna under mönstringen pga för lite arbetslivserfarenhet, Tog ju studenten för 1 1/2 år sen och har inte jobbat något öht. Tror ni detta resulterar i ett automatiskt no-go eller kan jag finta runt det på något sätt hos psykologen?

Alltså, du har väl inte varit helt stillasittande eller hur? Säg vad du har haft för dig på din fritid, eller säg att du tog ett sabbatsår innan du valde att söka.
2013-02-08, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassoverhere
Alltså, du har väl inte varit helt stillasittande eller hur? Säg vad du har haft för dig på din fritid, eller säg att du tog ett sabbatsår innan du valde att söka.

Har ju läst upp några kurser på komvux, men utöver det har jag i stort sett bara suttit med tummen i röven .

Men jag får väl säga att jag tagit ett sabbatsår som du föreslog helt enkelt, kanske
säga att man rest någonstans för att få det att se lite bättre ut. Nojar rätt mkt över detta, vill fan verkligen komma in!
2013-02-08, 18:28
Medlem
MÅSTE man genomgå GMU för att få anställning inom FM?
2013-02-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pltk
MÅSTE man genomgå GMU för att få anställning inom FM?

Ja det måste du.
2013-02-08, 19:17
Medlem
Citat:
Hej vänner.

ja du kan såklart söka in igen och komma med. DOck så avråder ja dig att söka samma ställe

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in