Citat:
Ursprungligen postat av c0lonEl-bATgUan0
Har nu fått hem papperna för att söka in till GMU 4/5 men har några funderingar kring vad det är som gäller som jag helst vill reda ut innan jag gör min ansökan.
Finns det olika slags GMU-utbildningar att söka till eller är allt exakt likadant? Hade för mig att det var samma sak överallt men tror även att jag läste någonstans att det faktiskt inte var så.
Ifall det nu är samma utbildning överallt, hur bestäms det var i Sverige man får göra utbildningen? Försöker de ge en det som ligger närmast där man bor eller är det till och med så att man själv får ange var man helst hamnar?
Om jag söker nu till GMU 4/5, när kan jag (eventuellt) förvänta mig att bli inkallad att göra de första testerna? Och hur många testomgångar är det? Är det fler efter att man gör testen på cykeln och allt det eller är det allt man använder när man sållar bort inför vilka man till slut tar in på utbildningen?
Är tacksam för svar och ursäktar om något kanske redan har svarats på längre bak i tråden.
GMU
ska vara lika överallt men det blir skillnader pga terräng (avstånd till skjutbana osv) och annat får man väl anta (har inte stenkoll) Du får när du har mönstrat prata med yrkesvägledare och sen får du söka till de förband som behöver folk för dom omgångarna, vart du bor spelar ingen som helst roll.
Du får nog mönstra någon gång mellan runt mars/april, inga fler tester efter mönstringen.