2013-01-29, 21:52
Medlem
AIKDaniels avatar
Lite frågor, anmälde mig till GMU, eller skickade iaf iväg en intresseanmälan men det kommer vara några test man kommer få gå igenom, fysiskt? Kan inte säga att jag är direkt vältränad, kass kondition, lite för många kilon på kroppen osv men vad tror ni? Är det någon idé för mig att söka i det tillståndet jag är i nuläget eller måste jag träna upp mig ännu mer? Anser ändå att jag har en styrka som kan hjälpa till men kanske inte i den här branschen?

Hörde något om chins, cykling, osv? Hjälp skulle vara riktigt snällt då jag är sjukt intresserad!
2013-01-29, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIKDaniel
Lite frågor, anmälde mig till GMU, eller skickade iaf iväg en intresseanmälan men det kommer vara några test man kommer få gå igenom, fysiskt? Kan inte säga att jag är direkt vältränad, kass kondition, lite för många kilon på kroppen osv men vad tror ni? Är det någon idé för mig att söka i det tillståndet jag är i nuläget eller måste jag träna upp mig ännu mer? Anser ändå att jag har en styrka som kan hjälpa till men kanske inte i den här branschen?

Hörde något om chins, cykling, osv? Hjälp skulle vara riktigt snällt då jag är sjukt intresserad!

Sök men var ärlig i ansökan om hur din kondition och styrka är sätt till andra i samma ålder! Om du får göra testerna är det väl bara att köra på så hårt du kan!
Står på rekryteringsmyndighetens sida vad det är för tester :-)
2013-01-29, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltSatansGalen
Hur kom det fram?

Fick frågan först "är du tidigare dömd för något" nej var svaret.

Sedan slutet av samtalet "har du haft rättslig kontakt?"
Då sa jag ja och förklarade vad det var om.

Tolkades då som om jag undanhöll information.
2013-01-29, 23:38
Avslutad
Tredje dagen på GMU 1, mina fötter värker! Allt ska vara klockrent i garderober, stå rätt, gå rätt och allt annat. Imorgon får vi ut våra ak5c. Godnatt!
2013-01-30, 01:49
Avslutad
Någon som vet var man genomför fältveckor/skjutövningar på FöMedC, för som jag har förstått det så finns det inte några större skogspartier eller någon skjutbana i närheten?
2013-01-30, 02:43
Medlem
Hur är det med modifieringar av AK5:an under GMU:n? Är det tillåtet att smälla på ett vertikalgrepp tex eller MÅSTE alla vara enhetliga? Skulle bli så jäkla mycket skönare att handskas med vapnet! Eller har kanske AK5C det redan från fabrik? Ursäkta min okunnighet....

Ni som får ut AK:n nu på GMU 1 torde väl kunna svara på detta?
2013-01-30, 05:06
Medlem
Network-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etux
Tredje dagen på GMU 1, mina fötter värker! Allt ska vara klockrent i garderober, stå rätt, gå rätt och allt annat. Imorgon får vi ut våra ak5c. Godnatt!

Tillgång till dator eller vad skriver du ifrån nu?

Fråga.

Kommer det att funka om jag söker till GMU med linser?
är väldigt närsynt av mig men med linser så fungerar allt prima.
2013-01-30, 05:25
Medlem
jnystroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Network-

Fråga.

Linser ör ej att föredra då du kommer vara skitig om händerna och kan få smuts i ansikte/ögon. Linsbyte kommer inte alltid kunna genomföras. Tänker då mest när ni är i fält.
2013-01-30, 08:41
Medlem
Welpuos avatar
Citat:

Fråga.

Citat:
Det står mellan att inte göra det alls eller linser då jag antar att glasögon ej fungerar.

Använder mig utav månadslinser så det ska allt gå några veckor utan att jag ska behöva byta

Varför "antar du att glasögon ej fungerar" om jag får fråga? Varför skulle det inte finnas glagögon för närsynta?

Det är bättre med glasögon i fält alla dagar om året!
2013-01-30, 09:55
Bannlyst
Tjenamors!
Jag har en liten fråga angående rekryt testet i GMU härvan..
Man får ju välja 3 alternativ vad man kan tänkas att göra i rekryt testet.
Vad spelar det för roll i senare skede?

Hoppas någon som vet

Tack för mig leverpastej!

/ mattera
2013-01-30, 10:33
Medlem
Ribbentrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattera
Tjenamors!
Jag har en liten fråga angående rekryt testet i GMU härvan..
Man får ju välja 3 alternativ vad man kan tänkas att göra i rekryt testet.
Vad spelar det för roll i senare skede?

Hoppas någon som vet

Tack för mig leverpastej!

/ mattera
Syftar du på vilken befattning du vill ha eller? Den har absolut ingen betydelse för det bestämmer du först när du har gjort fystester och I-testet.
2013-01-30, 12:10
Medlem
När får man besked om antagningen för GMU 4 - alltså om man kommit in eller inte?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in