Citat:
Ursprungligen postat av HaanT
Vad skulle då 900Nm motsvara för ungefär vikt vid vanligt marklyft på gymmet? Så jag vet vilken vikt jag bör ligga på innan mönstringen.
Eller är det helt individuellt beroende på ens kroppsvikt?
Eller är det helt individuellt beroende på ens kroppsvikt?
Jag vet inte riktigt hur vikten ligger och det går knappt att jämföra. Jag har inga marklyft i mina träningsprogram men drog en nia. Tänk på att det ska jobbas mycket med ben, axlar och triceps bortsett från rygg. Helkroppsträning är det bästa att träna inför skulle jag säga.
Kroppsvikten har ingen betydelse i det här fallet, eftersom att i styrketestet mäter de tyngdkraften på en våg och det blir som så att "skivstången" pressar dig nedåt när du försöker dra upp den. Därav spelar det ingen som helst roll hur stark du är, drar du allt vad du kan så kommer det att vara väldigt trögt. Ju trögare, desto bättre

Citat:
Ursprungligen postat av Benefit
Jag har precis sökt och gjort rekryttestet online för GMU som börjar i augusti. Det skulle vara nyttigt att veta vilka tester man gör för att bli antagen, så jag vet vad jag behöver träna på. Har säkerligen postats förut och jag ber om ursäkt men tråden är så förbannat stor...
Så, vilka fysiska övningar görs innan man blir godkänd för att gå GMU?
Och, när görs detta, om start är 19onde augusti?
Tack på förhand.
Så, vilka fysiska övningar görs innan man blir godkänd för att gå GMU?
Och, när görs detta, om start är 19onde augusti?
Tack på förhand.

Det är kondition och styrka.
Konditionstestet genomförs med hjälp av en cykel som ökar motståndet gradvis med ungefär en minut mellan varje nivå (beror lite på vad du väger och vilken nivå). Lättast är att cykla och löpa med stegrande motstånd. Träna mycket hård kondition.
Styrketestet testar nästintill hela din kropps totala styrka. I kronologisk ordning: Rygg, ben, axlar och triceps.
Utför styrketräningen över hela kroppen med helst 3-4 övning per muskelgrupp och börja lugnt för att sedan trappa upp i långsamt tempo. Viktigt att inte belasta för mycket eftersom skador lättare kan uppstå.
Från Rekryteringsmyndigheten:
Vi skickar ut kallelser till test med början den 13 mars. Observera att det tar några dagar från att vi skickar kallelsen till att du får hem den i din brevlåda.
Antagningsprövningen genomförs från och med den 25 mars 2013 till och med den 20 juni.
Antagningsbeskeden skickas ut via sms och brev från och med den 10 juli. Du kan få besked om du har blivit antagen till utbildningen fram till utbildningen startar.