2010-11-15, 21:45
Medlem
nmy89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Lix
Det är ju styrkan det faller på mest för min del. En femma är ingenting att skryta med, och jag önskar att min historia om hur jag gick upp till örnnästet i somras med 20 kilo på ryggen och varken mat eller vatten under hela dagen hade gjort någon skillnad när psykologen frågade om resan jag gjorde, men den är ju totalt meningslös. Haha. Jag ville på något plan göra det klart för henne att jag kanske inte har den bästa muskelstyrkan som går att få, men jag är uthållig som en jäkel.

var det verkligen du? eller såg du att de gjorde de på band of brothers?

mönstrade du möjligtvis med en edelweiss i bröstfickan också?
2010-11-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nmy89
var det verkligen du? eller såg du att de gjorde de på band of brothers?

mönstrade du möjligtvis med en edelweiss i bröstfickan också?
Det var verkligen jag. Bussen kostade 15 Euro per resa (en upp, en ner). Vi hade inte 30 Euro var att spendera, men vi ville se stället. Det var ingen jättebedrift, egentligen. Klart att man kan få det att låta som mer än vad det egentligen är, men för någon som mig som inte gjorde jättebra ifrån mig på styrketestet så kändes det som att det kunde ligga kanske en uns värde i att berätta det.
2010-11-15, 22:48
Medlem
Citat:
Det var verkligen jag. Bussen kostade 15 Euro per resa (en upp, en ner). Vi hade inte 30 Euro var att spendera, men vi ville se stället. Det var ingen jättebedrift, egentligen. Klart att man kan få det att låta som mer än vad det egentligen är, men för någon som mig som inte gjorde jättebra ifrån mig på styrketestet så kändes det som att det kunde ligga kanske en uns värde i att berätta det.

En halv dagspromenad i uppförsbacke med 20 kilo på ryggen säger ju inte så mycket om din uthållighet om du fick en 6:a på cykeln, vilket är det resultatet de kommer att gå efter...
2010-11-15, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willhelmut
En halv dagspromenad i uppförsbacke med 20 kilo på ryggen säger ju inte så mycket om din uthållighet om du fick en 6:a på cykeln, vilket är det resultatet de kommer att gå efter...
Hihi. Jag vet. Sedan vet jag också att just cykeltestet handlar om explosiv uthållning, hur skevt det nu än låter. Du tar ut allt under en väldigt kort tid. Och att psykologen frågade om hur jag kände inför resten av testerna. Jag sade att jag trodde på ett ungefär hur det skulle gå fastän jag fortfarande kände mig självsäker när det kom till min uthållighet överlag. Tog det där som ett exempel för henne. Strunt samma, jag orkar inte tjafsa.

--

Är det bara 900 människor som påbörjar sin GMU under den första utbildningsperioden?
2010-11-15, 23:52
Medlem
Citat:
Hihi. Jag vet. Sedan vet jag också att just cykeltestet handlar om explosiv uthållning, hur skevt det nu än låter. Du tar ut allt under en väldigt kort tid. Och att psykologen frågade om hur jag kände inför resten av testerna. Jag sade att jag trodde på ett ungefär hur det skulle gå fastän jag fortfarande kände mig självsäker när det kom till min uthållighet överlag. Tog det där som ett exempel för henne. Strunt samma, jag orkar inte tjafsa.

--

Är det bara 900 människor som påbörjar sin GMU under den första utbildningsperioden?

jajamen, ~900 platser
2010-11-16, 00:38
Medlem
En lite konstig fråga: Kan man söka GMU utan avsikt att göra "karriär" i det militära? Alltså, bara gå GMU, och sen traska vidare rakt ut i det civila, typ som en ersättning för lumpen? Om man bara vill ha den erfarenheten . . . Eller antas bara de som är inriktade på försvarsanställning?
2010-11-16, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av of lot 49
En lite konstig fråga: Kan man söka GMU utan avsikt att göra "karriär" i det militära? Alltså, bara gå GMU, och sen traska vidare rakt ut i det civila, typ som en ersättning för lumpen? Om man bara vill ha den erfarenheten . . . Eller antas bara de som är inriktade på försvarsanställning?
Visst kan du det, men om det nu är vad du är sugen på så är det nog bäst att hålla truten om det. Klart att de bara vill ha in människor som kan tänka sig en framtida karriär inom försvaret, men GMU'n är ingenting bindande.
2010-11-16, 01:17
Medlem
Foggans avatar
fan när jag läser andras tester blir jag jävligt deppig jag tyckte det gick okej fick
7 kondition
6 styrka
6 inskrivning
6 psykolog
5 befälslämplighet
6 hantera pressande situationer såsom krig
bra hörsel och syn fint blodtryck
Har jag ens chansen att komma med eller ska jag börja söka jobb
2010-11-16, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foggan
fan när jag läser andras tester blir jag jävligt deppig jag tyckte det gick okej fick
7 kondition
6 styrka
6 inskrivning
6 psykolog
5 befälslämplighet

var ju bra,
hitills har jag sämst :/

vilken befattning valde du?
2010-11-16, 10:23
Medlem
mackz0rs avatar
Vet någon hur pass "svårt" hörseltestet är? Jag vet att jag hör ljusa och dova toner på högerörat en aning sämre. Ryker mina chanser att få göra GMUn helt då?
2010-11-16, 10:52
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foggan
7 kondition
6 styrka
6 inskrivning
6 psykolog
5 befälslämplighet

Amen kom igen, varför är du deppig? Nej, du kanske inte kan bli någon häftig jägartjänst. Men att vara jägare är inte som o spela BF2. Det är inte bara ut o glida tro att man kan något.

Klart du ska söka om du vill jobba i grönkläder, bara sitta hemma o "deppa" utan att ens ha sökt är ju på gränsen till patetiskt. Du förlorar ju inget på o söka.

Oavsett vilken tjänst du får (vågar jag påstå) så kommer du uppleva en häftig kamratskap och en tid som du knappast kommer att ångra. Men vill du göra något tungt och häftigt, där man gråter både bajs och blod & saknar mamma så ta det civila istället.
2010-11-16, 11:18
Medlem
ska in på måndag och har lyckats dra på mig någon dryg sjukdom. det var värst förra veckan med hög feber och frossa, det har gått över nu. Men jag har tappat rösten!!!! väldigt svårt att prata. i övrigt känner jag mig frisk och skulle nog kunna fixa t.ex cykeltestet. men det går fan inte att prata med folk, så "samtal med psykolog" lär bli svårt. jag har nästan en vecka på mig att bli bra, hoppas det räcker

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in