2011-02-06, 01:00
Medlem
Jag drömde en lite halvjobbig dröm för ungefär en månad sedan eller nått.

Jag ligger vid en strandkant i vattnet det är inte särskilt djupt, jag sitter ner(i vattnet/havet) och har huvudet ovanför vattenytan men varje gång en våg kommer så höjs vattenytan såpass att jag är helt under vattnet, jag kan heller inte röra mig är helt förlamad/förstelnad och vattenytan höjs ständigt så tillslut kan jag inte andas alls.
Tillslut får jag kraft i kroppen och reser mig och förhindrar på så sätt att drunkna.

Vad vill mitt undermedvetna säga om den här drömmen ?
Citera
2011-02-06, 05:55
Medlem
allt.o.ingets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepForest
Jag blev jagad av en Tyrannosaurus Rex här om natten. Ska det betyda något eller var den bara en vanlig randomdröm.

haha..hade just en sådan återkommande dröm en period då jag var yngre.
Citera
2011-02-07, 15:19
Medlem
talitos avatar
Har en polare som inte drömmer så ofta, men inatt så hade han en underlig dröm som hade vart intressant att tyda: Han skriver såhär:

"Jag var anklagad för terrorism i irak och du för det i sverige, så höll vi på och fly och grejor. Köpa biljetter kontant så de inte kunde spåra kreditkorten osv. Det var under nyår också så det var massa planering för fest och grejor också. galet."

Man kan för övrigt säga att killen i fråga är en rätt lugn kille.

Whats up lixom?
Citera
2011-02-07, 17:35
Medlem
Jag drömde förut att jag var tillbaka i den by där jag bodde när jag var väldigt liten. Jag var där och hälsade på en granne som jag inte har sett sedan sjuttiotalet. Dessutom levde min mamma i drömmen. Och i samma dröm drömde jag att jag var ute och plockade blåbär i januari.

Vad kan detta betyda?
Citera
2011-02-07, 18:14
Medlem
Jag har utkämpat WW2 mellan Ryssland och Tyskland extremt mycket senaste året i mina drömmar
Citera
2011-02-07, 21:23
Medlem
Vad kan det betyda om man drömmer om spindlar? Jag drömmer om dessa djur ibland och då händer det att jag tänker i drömmen att jag drömt detta tidigare men nu är det verkligt.
Citera
2011-02-09, 13:21
Medlem
Hej jag har under 2 nätter somnat på rygg och vaknat helt genomsvettig och i ett tillstånd där jag inte vetat att jag varit vaken tills efter en stund (ca 10 min) och då har jag fått lätt panik.
Anledningen till att jag har vaknat båda gångerna är att jag har haft mycket konstiga drömmar som egentligen inte har haft någon betydelse och det är första gången detta händer.
Vet inte om detta har någon betydelse men båda gångerna detta här hänt så har jag somnat på rygg.

Drömmarna kan jag berätta om om ni vill.

Lite om mig är att jag är 18 år går på gymnasiet Natur linje (ganska så stressigt). Jag har den senaste veckan spenderat mer än 40 timmar framför datorn vilken är mycket konstigt då jag inte brukar göra det annars.
Citera
2011-02-09, 15:41
Medlem
Jag har alltid drömt väldigt konstiga, otäcka och skeva drömmar, så länge jag kan minnas.
Ibland drömmer jag sådana skeva saker att jag faktiskt blir rädd för mig själv.

Skev dröm nr 1 (för ca 3 veckor sedan)
Jag och dr Manhattan (den blåa självlysande gubben ifrån filmen ni vet) rökte heroin ur en stor vattenpipa av något slag. Sedan knullade vi.

Skev dröm nr 2 (förra veckan)
Jag får bakhuvudet inslaget med en sten av en cirkusdirektör. Kommer exakt ihåg cirkusdirektören, han hade mörkröda kläder på sig i material sammet skulle jag tro o en sådan där lång kavaj. Hög hatt och krumelurig mustasch och med en käpp i handen. Dessutom var han kort och hade en typisk direktörstjock mage. Kommer ihåg tanken när jag märker att jag blöder ifrån huvudet att jag blev förvånad att direktören skulle göra en sådan sak mot mig.

Jag har ingen aning om vad som rör sig i min skalle faktiskt!!
Citera
2011-02-12, 18:53
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazcadie
Jag har alltid drömt väldigt konstiga, otäcka och skeva drömmar, så länge jag kan minnas.
Ibland drömmer jag sådana skeva saker att jag faktiskt blir rädd för mig själv.

Skev dröm nr 1 (för ca 3 veckor sedan)
Jag och dr Manhattan (den blåa självlysande gubben ifrån filmen ni vet) rökte heroin ur en stor vattenpipa av något slag. Sedan knullade vi.

Skev dröm nr 2 (förra veckan)
Jag får bakhuvudet inslaget med en sten av en cirkusdirektör. Kommer exakt ihåg cirkusdirektören, han hade mörkröda kläder på sig i material sammet skulle jag tro o en sådan där lång kavaj. Hög hatt och krumelurig mustasch och med en käpp i handen. Dessutom var han kort och hade en typisk direktörstjock mage. Kommer ihåg tanken när jag märker att jag blöder ifrån huvudet att jag blev förvånad att direktören skulle göra en sådan sak mot mig.

Jag har ingen aning om vad som rör sig i min skalle faktiskt!!

Dina drömmar berättar att du lever ett destruktivt liv.

Det är du som är cirkusdirektören!

Dirigera ditt liv så att du lever ett gott liv och tyck om dig själv.

/John
Citera
2011-02-12, 18:54
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag har utkämpat WW2 mellan Ryssland och Tyskland extremt mycket senaste året i mina drömmar

Vilka strider har du utkämpat i dit vakna liv det senaste året?

/John
Citera
2011-02-12, 18:55
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Dubbelpostade! Skit nu kommer jag drömma om det igen och igen och igen och...
Citera
2011-02-14, 18:02
Bannlyst
Jag drömde att min jag fick besked att min flickvän skulle dö, och jag grät jätte mycket i drömmen. Men tillslut fick jag reda på att hon inte skulle dö.

Hon skulle dö för att hon hade konstig mens.

(Dagen efter så pulla jag henne och då hade hon en mens hon aldrig hade haft förut)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in