Fy satan vilken brutalt vidrig mardröm jag nyss vaknade ur. Hade genomgående en stark känsla av deja vu och att jag hade drömt/upplevt allt förut.
I vilket fall så börjar det med att jag befinner mig på någon märklig plats där ett antal människor huserar. En djupt störd mamma, hennes dotter och två söner finns där, samt en vän till mig. Det första jag minns är att mamman kommer ridande på en häst, naken, och trots att hon inte säger något så får jag en känsla av att hon har sålt sin kropp för pengar, vilket fyller mig med obehag eftersom jag inser att hennes dotter nu förväntas göra samma sak.
Mammans son får något slags anfall eller så och mamman blir helt tokig och slår och sparkar honom massa gånger för att hon tror det kommer hjälpa sonen att bli bättre. Han är bandagerad och har en knäckt näsa (förmodligen efter att ha blivit misshandlad otaliga gånger förut) Jag står och tittar på men gör ingenting trots att det är fruktansvärt hemskt och sjukt.
Efter det är det dags att sova. Jag och min kompis går avsides till två stora sovsäckar som vi kryper ner i. Plötsligt hör jag ett ljud och tittar upp och ser att någon har öppnat min kompis sovsäck och han ropar och har sig. Tumultet dör ut och jag ser att det är en främmande man som beter sig extremt hotfullt och viftar med en kniv. Jag övertygar honom om att bjuda på öl så vi sätter oss och pratar.
Det har dykt upp ännu en karaktär nu som är min kompis pappa. Under hela tiden blir känslan av att ha upplevt detta förut mycket stark och jag inser att den okände mannen kommer försöka mörda oss, men jag väntar och vågar inte göra något. Mannen ler och drar historier och vi dricker öl och så. Mannen faller över min kompis pappa och min kompis bara skrattar medan jag inser vad som håller på att hända. Mycket riktigt reser sig mannen upp med en kniv i handen. Jag ser också att han har stuckit en kniv i min kompis pappa.
Jag skriker och varnar min kompis och när mannen gör ett utfall med kniven tar jag tag i den och lyckas få ur den ur hans grepp. Sedan hugger jag honom flera gånger i magen (känner verkligen hur kniven glider in och ut ur hans kropp, känns tungt men jag fortsätter tills han är död)
Efter detta ska vi försöka sova igen och jag hör hur den sinnessjuka mamman ber oss vara tysta och jag kurar ihop mig i sovsäcken skiträdd och hoppas att hon inte ska komma till oss (är obeskrivligt rädd för det) medan min kompis ler och tvättar händerna i en diskho som magiskt dykt upp.
Här vaknar jag. Kanske låter smått komiskt på vissa ställen men det kan jag lova att det inte var! Vill för allt i världen inte återvända/drömma samma sak och ska nog hålla mig uppe ett tag trots att jag är extremt trött och bara sov i någon timme. Behövde nog skriva av mig.. Jävla drömhelveten
Har ni sett filmen The reflecting Skin så är känslan som genomsyrar den filmen samma som den jag hade i min dröm.