Citat:
Ursprungligen postat av
Applejacks
Inatt drömde jag en konstig men mycket obehaglig dröm, jag satt med en vän och tittade på bio. På bioduken var det en kvinna som varje gång hon pratade och tittade ut på mig från skärmen så hade jag svårt att andas. Det gick men det var väldigt svårt och jag fick andas in väldigt kraftigt för att öht. få lite luft. Väldigt obehagligt... någon som vet vad det kan betyda?
Finns det någon stark auktoritär kvinna i ditt liv som du känner dig dömd av? Kanske att du har svårt att uttrycka dig i vederbörandes närhet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Marwolaeth
Det började med vad jag bara kan beskriva som bakgrundsinfo med en liten stad där en liten pojke som blev besatt bodde. Inte av vilken demon som helst utan av djävulen själv. Staten fick reda på detta och bestämde att hela staden skulle begravas för att djävulen inte skulle kunna ta sig ut.
Efter ca 10 år kom jag och två kollegor dit, minns inte hur dem såg ut bara att vi var nånting som en kombination mellan hobby paranormal investigators och fringe teamet i det alternativa universumet, och vi skulle undersöka rapporter om en skuggfigur som fångats på en av de kameror som 24/7 övervakade staden när den lämnade staden på natten. Vi kom till stället där nattvakten sett den och efter noga undersökning så hittade jag fotspår i det tunna lager av snö som täckte allt likt florsocker. De var samma storlek som en hunds men tretåiga och omisskännligt reptillika.
Ur ögonvrån såg jag något mörkt som rörde sig och människor som varit där för att hedra de som dött i staden i panik kastade sig åt sidorna eller sprang iväg. Jag tittade ditåt och såg en fyrbent varelse som var kolsvart, stor som en schäfer men med en gets huvud. Varelsen tycktes vara gjord av rent mörker och liksom "droppade" mörker på vägen. Jag och mina kollegor försökte genast hoppa åt sidan men jag snubblade och landade på sidan med ryggen mot varelsen. Eftersom mina instinkter sade mig att det var farligt att titta på den så kröp jag ihop till en boll och slöt ögonen så hårt jag kunde. Till min fasa kände jag hur varelsen, som hade oljig svart päls, lade sig bredvid mig så den hade sin rygg mot min. Den började tala, med en mörk auktoritär stämma. Jag visste, instinktivt, att det var farligt att lyssna på den också så jag försökte tänka på annat och täcka över mina öron men den talade inuti mitt huvud. Jag han höra något i stil med att jag var utvald för något men plötsligt blev det tyst. Jag öppnade ögonen och såg till min lättnad att jag låg i min egen säng och att det som låg mot min rygg bara var en kudde. Det tog ett tag innan jag insåg att sängen jag låg i var sängen jag hade ca 7 år sedan i mitt rum i mitt barndomshem.
Här började sedan en annan dröm om en handbollsstor blå fjäril som bet mig i handen.
Jag tror nog aldrig jag varit så rädd i en dröm tidigare. Jag är inte heller specielt religös och vet inte om jag tror på djävulen såå.. Vad tror folk? Vad kan denna dröm betyda?
Skulle kunna handla om en rädsla för att förlora kontroll, och framför allt förlora kontrollen i någon sorts kamp du kanske för mot dina egna demoner (problem) eller dylikt. Du söker ju ut en kamp i din dröm egentligen, men blir sedan överrumplad av det mörker som medförs och finner dig låst i detta trots att du kämpar emot. En oerhört påtaglig rädsla till följd av att inte kunna värja sig mot det mörker som kommer över dig. Tror inte det har någon konkret religiös förankring, mer än att det religiösa och spirituella representerar en fullkomlig makt du inte kan rå på.
Tror sedan detta blev för mycket för dig varpå du regresserade till en trygg plats i din dröm, din barndomssäng. Som för att neutralisera all rädsla du erfarit.
Kanske kände du dig otrygg, och som att någonting är dig övermäktigt i problemväg, trots att du kämpar hårt för att det inte ska vara så?