2016-02-14, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Himmlerskan
Rätt lätt-tolkat. När du som rasist hamnar i knipa tar du skydd bakom en kommunist.
Haha den där var jävligt bra.
Citera
2016-02-17, 00:48
Medlem
Drömde att jag somnat och var medveten om att jag drömde, men det sjuka var jag inte var medveten om att jag redan drömde när jag somnade i drömmen så det var inte alls som har ha lucid drömmar. Själva drömmen i drömmen gick ut på att jag åkte tillbaka i tiden o pratade med döda släktingar vilket i sig är en jäkligt läskig dröm men det var det jag styrde drömmen i drömmen till. Haft samma fenomen att jag somnar i drömmen flera gånger nu, är jag ensam om detta?
Citera
2016-02-22, 20:27
Medlem
Isbengs avatar
Jag vaknar upp i en sorts dungeon med två olika rum, i ena rummet sover en kvinna lugnt och stillsamt medan i rum nummer två står det en naken, blek, slank men väldigt stor kvinna med ett band över hennes ögon. (Lite som kvinnan som håller i en våg utanför vissa domstolsbyggnader i USA.)

Mitt underförstådda uppdrag var att få ner henne till åtta HP för att hon sedan skulle få uppleva någon typ upplysning.
Så jag började svinga mitt slöa svärd (medan hon låg ner) i hennes panna och fick ner henne till 20 HP innan "tiden" tog slut.
Hon utbröt i skrik och initierade en stretch i lotusställningen tills benen hade lossnat från kroppen och blod sprutade ut från hennes då benlösa kropp.
Chockad som jag var tog jag flykt och vipps så flydde jag baklänges från en dimma av mörker som svalde landskapet för varje meter jag sprang.

Jag har nu hamnat vid en strand som var fylld av Gremlins (små gröna troll), en litet troll kommer fram till mig och säger "det kommer alltid tillbaka om nätterna", vilket enligt tonen inte var skrämmande, utan mer som en uppmaning till mig.
Därefter befinner jag mig utanför ett partyhus och hittade en nål av sanning som satt i mitt pekfinger. Jag kände eller upptäckte ingen skillnad med denna nål i mig men jag visste då att det var någon typ av sanning.

Nu är det helt plötsligt dag, och jag seglar runt över havet i vad som jag närmast kan beskriva som en drones perspektiv av det hela och ser en knölval hoppandes över ytan till väldigt vacker orkester musik, jag börjar slå upp ögonen och äntligen så tror jag att jag är vaken och kan pusta ut.
Trött och hungrig efter nattens bravader så attackerar jag kylskåpet och går ut å sätter mig i solen för att avnjuta en hamburgare (som jag trodde var den godaste hamburgaren jag käkat), för att sedan vakna upp på riktigt, i min riktiga säng, i mitt riktiga rum.
Jag kände mig helt klart tömd den morgonen, och med en och en annan fråga om jag håller på att utveckla någon psykiskt störning.

Jag har tänkt mycket själv men vill gärna höra era tolkningar av dessa drömmar!
/öppen ung man
Citera
2016-02-25, 23:56
Bannlyst
Inatt drömde jag en konstig men mycket obehaglig dröm, jag satt med en vän och tittade på bio. På bioduken var det en kvinna som varje gång hon pratade och tittade ut på mig från skärmen så hade jag svårt att andas. Det gick men det var väldigt svårt och jag fick andas in väldigt kraftigt för att öht. få lite luft. Väldigt obehagligt... någon som vet vad det kan betyda?
Citera
2016-02-26, 23:33
Medlem
Marwolaeths avatar
Det började med vad jag bara kan beskriva som bakgrundsinfo med en liten stad där en liten pojke som blev besatt bodde. Inte av vilken demon som helst utan av djävulen själv. Staten fick reda på detta och bestämde att hela staden skulle begravas för att djävulen inte skulle kunna ta sig ut.

Efter ca 10 år kom jag och två kollegor dit, minns inte hur dem såg ut bara att vi var nånting som en kombination mellan hobby paranormal investigators och fringe teamet i det alternativa universumet, och vi skulle undersöka rapporter om en skuggfigur som fångats på en av de kameror som 24/7 övervakade staden när den lämnade staden på natten. Vi kom till stället där nattvakten sett den och efter noga undersökning så hittade jag fotspår i det tunna lager av snö som täckte allt likt florsocker. De var samma storlek som en hunds men tretåiga och omisskännligt reptillika.
Ur ögonvrån såg jag något mörkt som rörde sig och människor som varit där för att hedra de som dött i staden i panik kastade sig åt sidorna eller sprang iväg. Jag tittade ditåt och såg en fyrbent varelse som var kolsvart, stor som en schäfer men med en gets huvud. Varelsen tycktes vara gjord av rent mörker och liksom "droppade" mörker på vägen. Jag och mina kollegor försökte genast hoppa åt sidan men jag snubblade och landade på sidan med ryggen mot varelsen. Eftersom mina instinkter sade mig att det var farligt att titta på den så kröp jag ihop till en boll och slöt ögonen så hårt jag kunde. Till min fasa kände jag hur varelsen, som hade oljig svart päls, lade sig bredvid mig så den hade sin rygg mot min. Den började tala, med en mörk auktoritär stämma. Jag visste, instinktivt, att det var farligt att lyssna på den också så jag försökte tänka på annat och täcka över mina öron men den talade inuti mitt huvud. Jag han höra något i stil med att jag var utvald för något men plötsligt blev det tyst. Jag öppnade ögonen och såg till min lättnad att jag låg i min egen säng och att det som låg mot min rygg bara var en kudde. Det tog ett tag innan jag insåg att sängen jag låg i var sängen jag hade ca 7 år sedan i mitt rum i mitt barndomshem.
Här började sedan en annan dröm om en handbollsstor blå fjäril som bet mig i handen.

Jag tror nog aldrig jag varit så rädd i en dröm tidigare. Jag är inte heller specielt religös och vet inte om jag tror på djävulen såå.. Vad tror folk? Vad kan denna dröm betyda?
Citera
2016-02-27, 14:13
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Inatt drömde jag en konstig men mycket obehaglig dröm, jag satt med en vän och tittade på bio. På bioduken var det en kvinna som varje gång hon pratade och tittade ut på mig från skärmen så hade jag svårt att andas. Det gick men det var väldigt svårt och jag fick andas in väldigt kraftigt för att öht. få lite luft. Väldigt obehagligt... någon som vet vad det kan betyda?

Finns det någon stark auktoritär kvinna i ditt liv som du känner dig dömd av? Kanske att du har svårt att uttrycka dig i vederbörandes närhet?

Citat:
Ursprungligen postat av Marwolaeth
Det började med vad jag bara kan beskriva som bakgrundsinfo med en liten stad där en liten pojke som blev besatt bodde. Inte av vilken demon som helst utan av djävulen själv. Staten fick reda på detta och bestämde att hela staden skulle begravas för att djävulen inte skulle kunna ta sig ut.

Efter ca 10 år kom jag och två kollegor dit, minns inte hur dem såg ut bara att vi var nånting som en kombination mellan hobby paranormal investigators och fringe teamet i det alternativa universumet, och vi skulle undersöka rapporter om en skuggfigur som fångats på en av de kameror som 24/7 övervakade staden när den lämnade staden på natten. Vi kom till stället där nattvakten sett den och efter noga undersökning så hittade jag fotspår i det tunna lager av snö som täckte allt likt florsocker. De var samma storlek som en hunds men tretåiga och omisskännligt reptillika.
Ur ögonvrån såg jag något mörkt som rörde sig och människor som varit där för att hedra de som dött i staden i panik kastade sig åt sidorna eller sprang iväg. Jag tittade ditåt och såg en fyrbent varelse som var kolsvart, stor som en schäfer men med en gets huvud. Varelsen tycktes vara gjord av rent mörker och liksom "droppade" mörker på vägen. Jag och mina kollegor försökte genast hoppa åt sidan men jag snubblade och landade på sidan med ryggen mot varelsen. Eftersom mina instinkter sade mig att det var farligt att titta på den så kröp jag ihop till en boll och slöt ögonen så hårt jag kunde. Till min fasa kände jag hur varelsen, som hade oljig svart päls, lade sig bredvid mig så den hade sin rygg mot min. Den började tala, med en mörk auktoritär stämma. Jag visste, instinktivt, att det var farligt att lyssna på den också så jag försökte tänka på annat och täcka över mina öron men den talade inuti mitt huvud. Jag han höra något i stil med att jag var utvald för något men plötsligt blev det tyst. Jag öppnade ögonen och såg till min lättnad att jag låg i min egen säng och att det som låg mot min rygg bara var en kudde. Det tog ett tag innan jag insåg att sängen jag låg i var sängen jag hade ca 7 år sedan i mitt rum i mitt barndomshem.
Här började sedan en annan dröm om en handbollsstor blå fjäril som bet mig i handen.

Jag tror nog aldrig jag varit så rädd i en dröm tidigare. Jag är inte heller specielt religös och vet inte om jag tror på djävulen såå.. Vad tror folk? Vad kan denna dröm betyda?

Skulle kunna handla om en rädsla för att förlora kontroll, och framför allt förlora kontrollen i någon sorts kamp du kanske för mot dina egna demoner (problem) eller dylikt. Du söker ju ut en kamp i din dröm egentligen, men blir sedan överrumplad av det mörker som medförs och finner dig låst i detta trots att du kämpar emot. En oerhört påtaglig rädsla till följd av att inte kunna värja sig mot det mörker som kommer över dig. Tror inte det har någon konkret religiös förankring, mer än att det religiösa och spirituella representerar en fullkomlig makt du inte kan rå på.

Tror sedan detta blev för mycket för dig varpå du regresserade till en trygg plats i din dröm, din barndomssäng. Som för att neutralisera all rädsla du erfarit.

Kanske kände du dig otrygg, och som att någonting är dig övermäktigt i problemväg, trots att du kämpar hårt för att det inte ska vara så?
Citera
2016-02-28, 00:05
Medlem
tarjaas avatar
Drömmer ofta om att jag blir jagad och att folk försöker skada mig.

Drömmer ibland att jag hamnar i farliga situationer på grund av att jag inte flyr fältet som jag borde göra från de som jagar mig.
Citera
2016-02-28, 13:39
Medlem
Marwolaeths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Skulle kunna handla om en rädsla för att förlora kontroll, och framför allt förlora kontrollen i någon sorts kamp du kanske för mot dina egna demoner (problem) eller dylikt. Du söker ju ut en kamp i din dröm egentligen, men blir sedan överrumplad av det mörker som medförs och finner dig låst i detta trots att du kämpar emot. En oerhört påtaglig rädsla till följd av att inte kunna värja sig mot det mörker som kommer över dig. Tror inte det har någon konkret religiös förankring, mer än att det religiösa och spirituella representerar en fullkomlig makt du inte kan rå på.

Tror sedan detta blev för mycket för dig varpå du regresserade till en trygg plats i din dröm, din barndomssäng. Som för att neutralisera all rädsla du erfarit.

Kanske kände du dig otrygg, och som att någonting är dig övermäktigt i problemväg, trots att du kämpar hårt för att det inte ska vara så?

Hmm.. Jag har en ganska stor ändring i mitt liv som jag behöver göra och har försökt i många år att göra annars kommer jag vara död innom ett par år. Men jag vet inte om jag kommer klara av ändringen. Kan det vara det som det har och göra med?
Annars är jag ganska stabil i mitt liv som det är.
Citera
2016-02-28, 14:17
Bannlyst
Jag drömde inatt att jag köpte ett par billiga mariekex i affären. Sedan käkade jag upp dem tillsammans med mjölk. Sedan satt jag vid ett bord med andra och delade ett flak med läsk. Bordet stod ute på gräset och omgivningen var halvmörk.
Citera
2016-02-29, 13:50
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marwolaeth
Hmm.. Jag har en ganska stor ändring i mitt liv som jag behöver göra och har försökt i många år att göra annars kommer jag vara död innom ett par år. Men jag vet inte om jag kommer klara av ändringen. Kan det vara det som det har och göra med?
Annars är jag ganska stabil i mitt liv som det är.

Det är möjligt, även om det är svårt att säga. Som jag tolkar din dröm så handlar den om en rädsla för att något hemskt ska påverka en utan att man kan kontrollera detta. Temat som jag ser det i drömmen är just rädslan. Det behöver inte säga något om själva händelsen i sig är okontrollerbar eller inte, utan kan bara röra sig om att du är rädd för att det ska vara så.

Det skulle inte vara helt otänkbart att det är tankar och känslor kring din stundande livsstilsförändring som skrämmer dig lite. Det kan helt enkelt ha skrämt dig en aning, och i drömmen dryftades denna rädsla. Det är en möjlig tolkning i alla fall.

Jag hoppas att du kommer att kunna genomföra den ändring du behöver.
Citera
2016-03-04, 19:19
Bannlyst
Jag drömde om att jag skulle testa hur det kändes att vara på jorden respektive himlen. Hur atomerna betedde sig på respektive ställe. Jorden var stormig och det visades en blandning mellan ljusbrunt och ljusgrönt. Jag lyftes ett kort tag upp av vinden. Jag observerade det mest.

Jag var i en vit sal och det visades saker på projektorer eller någon tv.
Det var en man som visade det. Jag, min familj och några random andra var där.
Först av allt tittade jag ut genom ett glasfönster och där utanför såg jag några buggar i världen som simulation. Mörk stjärnhimmel med böjda vita streck som var formade som en kub som skulle symbolisera böjda 3d-modeller och extremt stormigt och allt skakade.

Sedan kom jag inte ihåg allt, men jag testade på olika naturlagar och flippade min hjärna allmänt bara.

Jättenyfiken på vad denna dröm kan betyda. Svar mer än uppskattas.
Senast redigerad av FlashbacksRasist 2016-03-04 kl. 19:32.
Citera
2016-03-05, 01:22
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbacksRasist
Jag drömde om att jag skulle testa hur det kändes att vara på jorden respektive himlen. Hur atomerna betedde sig på respektive ställe. Jorden var stormig och det visades en blandning mellan ljusbrunt och ljusgrönt. Jag lyftes ett kort tag upp av vinden. Jag observerade det mest.

Jag var i en vit sal och det visades saker på projektorer eller någon tv.
Det var en man som visade det. Jag, min familj och några random andra var där.
Först av allt tittade jag ut genom ett glasfönster och där utanför såg jag några buggar i världen som simulation. Mörk stjärnhimmel med böjda vita streck som var formade som en kub som skulle symbolisera böjda 3d-modeller och extremt stormigt och allt skakade.

Sedan kom jag inte ihåg allt, men jag testade på olika naturlagar och flippade min hjärna allmänt bara.

Jättenyfiken på vad denna dröm kan betyda. Svar mer än uppskattas.

Det skulle kunna handla om att du funderar mycket över ditt liv i allmänhet. Jag tolkar din dröm som att du lyfts upp för att beskåda ditt liv och reflektera kring det. Hur det är, hur det känns. Att en man visar dig detta och att din familj är där tycker jag ligger i linje med detta.

Stormigt nämner du. Är livet stormigt? Eller hade det kunnat vara det? Tänker du mycket på hur ditt liv ser ut just nu?

Himlen i sammanhanget kanske är en representation för frid, en frid som skulle kunna vara svåruppnåelig i vardagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in