Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-04, 01:32
  #1
Medlem
Hittade inget vid sökning men vilket parti var det som skulle ge 40kkr i rabatt till de som köpte en "supermiljöbil"?

Lär ju ta ett snack med den idioten som kom på det.

Var det ett löfte som skulle infrias eller var det bara valsnack?
Att ge 4000kr för varje skrotad besiktad bil som kör utan katalysator, byggd före 89, skulle ju vara mycket effektivare. Som driven de körde för några år sedan.

Kanske lite ovärd tråd men jag vill bara veta vem som kom på idén så jag kan kontakta den

MVH
Citera
2010-10-04, 01:37
  #2
Medlem
OKPOSOs avatar
Skrotningspremie på 4000kr för bilar före -89 känns ju som en djävligt grym idé om man är yrkesbiltjuv, och det lär säkert vara därför en sådan inte införs.

Någon miljöbilspremie på 40.000kr har jag dock inte hört talas om, upplys mig gärna.

Men vem fan vill ha en miljöbil egentligen? Det är ju bara bögar, brudar och taxi-chaffisar som kör Prius tex.
Citera
2010-10-04, 01:38
  #3
Medlem
http://www.google.com/search?sourcei...3%b6bilspremie

Första träffen, andra, tredje osv
Citera
2010-10-04, 05:32
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OKPOSO
Skrotningspremie på 4000kr för bilar före -89 känns ju som en djävligt grym idé om man är yrkesbiltjuv, och det lär säkert vara därför en sådan inte införs.

Någon miljöbilspremie på 40.000kr har jag dock inte hört talas om, upplys mig gärna.

Men vem fan vill ha en miljöbil egentligen? Det är ju bara bögar, brudar och taxi-chaffisar som kör Prius tex.

Man måste ju ha registreringsbeviset för att kunna skriva över skrotbilen på skrothandlaren.
Miljöbilar kan vara rätt trevliga.

Nu har jag skickat samma mail till flera i riksdagen för att sprida budskapet tackar
Citera
2010-10-04, 11:54
  #5
Medlem
JackBlacks avatar
De här miljöbilspremierna är patetiska. Kraven är ju löjligt låga för vad som får klassas som miljöbil.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback