2010-11-07, 22:26
Medlem
oregistrerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigervit
Helt fashinerad över att det ens finns folk som köper dem..jämfört med vad det kostar att göra egna så är det ett rån prismässigt sett.

Blandar man ihop 2½ dl vetemjöl, ½ tsk salt, 6 dl röd mjölk, 3 ägg och ett tryck culinesse så har man en helt okej pannkakssmet som tar en minut att steka. Den är också proteinrik och nyttig.

Hög värme, en riktig gjutjärnsstekpanna och en stor klick riktig smör så har ni pannkakorna klar på mindre tid än det tar att värma billys pannkakor i micron.

Köper ni till frusna bär så kan ni lägga en näve av dem i en kastrull med lika mycket strösocker, låta det koka upp och småputtra under tiden ni steker, ta en sked och skopa av skummet och sedan så kyler ni snabbt ner bärsåsen så har ni hemmagjord sylt till era pannkakor också.

Enklare, godare och snabbare än så kan ni inte få till det.
Ja, precis!

Jag känner att jag hellre offrar en timme och gör 30 egna pannkakor och lägger i frysen än att köpa Billys.
Citera
2010-11-07, 22:34
Medlem
tripletss avatar
smakar skit
Citera
2010-11-08, 19:48
Medlem
birabirabiras avatar
8.50:- /pkt på Willys just nu. Bunkra!
Citera
2010-11-08, 23:55
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exakte
Godare pannkakor kan nog de flesta göra, och detsamma gäller i princip all micromat, men poängen är att kunna få ok mat samtidigt som man slipper stå och laga skiten i en halvtimme.

Precis, jag förstår inte riktigt jämförelsen. Det känns som ganska mycket jobb att steka en massa pannkakor och sen frysa dem 2-3 stycken i varje paket för att ta fram. Jag är inte så säker på att mina egna skulle vara så mycket godare heller när de har varit frysta en gång. För när jag äter Billys pannkakor gör jag det som mellanmål och då är prioriteten att det går snabbt, att ställa sig och vispa smet och steka själv är inte ett alternativ i de fallen. En rättvis jämförelse är den man gör mellan de här pannkakorna och antingen andra frysta pannkakor eller andra frysta färdigrätter i småpack.
Citera
2010-11-09, 16:08
Medlem
Historiks avatar
Jag sitter och testar dessa just nu och jag måste säga att dem är över förväntan

visst aningen mjuka men det blir dem om man skulle självfrysa egna också
Citera
2010-11-10, 18:04
Medlem
Testar dom nu oxå! mkt goda faktist
Citera
2010-11-11, 02:24
Medlem
Californias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birabirabira
8.50:- /pkt på Willys just nu. Bunkra!

Men för i heklafjorden!
Citera
2010-11-17, 16:37
Medlem
Det där är ju plättar?
Idioter på Billys som ger sin nya produkt fel namn.
Citera
2011-01-08, 02:45
Medlem
Billys pannkakor med chokladfyllning funkar brutalt bra med drottning sylt till. Rekommenderas starkt!
Citera
2011-01-08, 05:06
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKoreander
Det där är ju plättar?
Nej, din jävla bonde, det är pannkakor.
Citera
2011-01-20, 13:33
Medlem
cudders avatar
Testade den med choklad och den var sinnessjukt äcklig. Någon svart gegga smaksatt med lite kakao.

Citat:
Ursprungligen postat av MrKoreander
Det där är ju plättar?
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Nej, din jävla bonde, det är pannkakor.
Citera
2011-01-20, 21:04
Medlem
Ätit de med choklad och hallon

Alltså, pannkaka är inte till för att micras..

Köper inte igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in