• 7
  • 8
2011-01-21, 17:45
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Precis, jag frstr inte riktigt jmfrelsen. Det knns som ganska mycket jobb att steka en massa pannkakor och sen frysa dem 2-3 stycken i varje paket fr att ta fram. Jag r inte s sker p att mina egna skulle vara s mycket godare heller nr de har varit frysta en gng. Fr nr jag ter Billys pannkakor gr jag det som mellanml och d r prioriteten att det gr snabbt, att stlla sig och vispa smet och steka sjlv r inte ett alternativ i de fallen. En rttvis jmfrelse r den man gr mellan de hr pannkakorna och antingen andra frysta pannkakor eller andra frysta frdigrtter i smpack.

Lter som en ondig omvg att frysa in dom. Ha en kanna med smet i kylen. Stek pannkakor efter behag. Tar inte mnga minuter. Jag hller med dig rent principellt men just pannkakor... Det r som att kpa frysta stekta gg fr att man inte orkar steka sjlv. Visst kan det vara bra ibland kanske, som en sista utvg eller ngot... men till vardags?
Citera
2011-01-21, 22:10
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Lter som en ondig omvg att frysa in dom. Ha en kanna med smet i kylen. Stek pannkakor efter behag. Tar inte mnga minuter. Jag hller med dig rent principellt men just pannkakor... Det r som att kpa frysta stekta gg fr att man inte orkar steka sjlv. Visst kan det vara bra ibland kanske, som en sista utvg eller ngot... men till vardags?

Ska man alltid ha pannkakssmet i kylen menar du? Det knns rligt talat inte srskilt smidigt heller. S jvla ofta vill jag inte ha pannkaka s att det lr lna sig, hur lnge str den sig i kylen? Ngon dag, tv, tre?
Citera
2011-01-22, 03:22
Medlem
Ferhs avatar
Testade en med hallon bara fr att testa, och det var bttre n frvntat men inte alls lika gott som nr man gr sjlv. Kanske skulle ha blivit godare om man haft p extra sylt.
Citera
2011-01-22, 10:02
Bannlyst
Jag har rligt talat inte prvat pannkakorna, men Billy brukar verraska mig jmt och stndigt.

Det varierade sortimentet av delikatesser r oslagbart!
Citera
2023-06-06, 22:54
Medlem
Ngon som minns vilket r dessa pannkakor togs bort och vet varfr?
Citera
2023-06-08, 07:39
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Ngon som minns vilket r dessa pannkakor togs bort och vet varfr?

Billys pannkakor lanserades 2010. Varje frpackning innehll tv djupfrysta och vikta tunnpannkakor med fyllning. Dessa kunde vrmas i mikrovgsugn eller tinas och tas kalla. Pannkakorna fanns med fyllningarna: hallonsylt, pplesylt, choklad eller jordgubbssylt (lanserad 2011).

Normalt s rcker det vanligen med att gra dom sjlv inkl att fryst sylt inkl fryst pannkaka r ingen hjdare att ta n'r man kan vlja frskt i butiken . Sen tror jag det inte blir s aptitligt som micropvrmd varm sylt
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in