Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-02, 10:59
  #1
Avstängd
Gerasims avatar
Citat:
Nätverkets svenske ledare Lars ”Läderlasse” Bergquist säger att de är många som inte gillar rasism och funderar nu på att bilda ett invandrarvänligt parti.

Så efter nästa val kan vi få se Original gangsters

i riksdagen?

– Varför inte? Vi skulle säkert kunna få många röster. Jag har fått massor av mejl som stödjer oss i det vi nu gör. Kan SD så kan vi!

Lars Bergquist menar att publiceringen av SD:s medlemmar är befogad.

– Vi hänger inte ut dem. De har valt politiken och gjort sig själva till offentliga personer. Detta är ren upplysning om vilka de är, precis som när vi namngivit pedofiler.

Så det ska inte ses som ett hot att en kriminell

organisation som OG lämnar ut deras personuppgifter på sin hemsida?

– Nej, men personligen tycker jag det bara är trevligt om de känner sig skrämda. Och vi är vana att få som vi vill ...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/va...icle7886134.ab

OG är en kriminell organisation som jämför sig med SD som vill permanent sätta sådana som OG i fängelse. Att OG är emot rasism tror jag lika mycket på som att Vatikanen är emot pedofiler.

SD har många saker som är fel väg att gå, men mycket inom integrations och flyktingpolitiken som är vettiga. Islam är definitivt det största hotet och SD är det enda parti som lyfter fram detta.

OG är ett skämt och deras hot om invandrarparti är lika skrämmande som dom små smällarna i ett smatterband. Eller är det någon som tror annat?
Citera
2010-10-02, 11:02
  #2
Medlem
Det verkar som att det bara finns två medlemmar i OG, turken som flydde Sverige och sen den här Läderlasse. Finns det mer eller är det här någon sorts skämtkriminell organisation? Läderlasse ser ju för övrigt nästan ut som Borat så det här kan vara ett stort skämt.
Citera
2010-10-02, 11:13
  #3
Medlem
Ettan^s avatar
"Vi är vana att få som vi vill", haha.
Citera
2010-10-02, 11:14
  #4
Medlem
Men jösses, vilken jävla idiot. Sen att "gänget" heter Original Gangsters är ju bara humoristiskt.

Och ja, jag skulle våga säga detta till den häftiga Danho Acar om han nu hade varit frisk i skallen.
Citera
2010-10-02, 11:17
  #5
Medlem
Acar kan man plocka hem när man vill,om det finns lite politisk vilja.Han fattar det troligen inte dock.

Läderlasse är ju en åsa nisse typ

OG är en fjantorgansiation som kan krossas på två röda om så krävs.Jag förutsätter att SD kommer att verka för detta i riksdagen.
Citera
2010-10-02, 11:25
  #6
Medlem
Bengrots avatar
Aftonbladet med Jan Helin i spetsen har uppenbarligen blivit de kriminellas språkrör. Fina ideal de har på den tidningen.
Citera
2010-10-02, 11:33
  #7
Medlem
toizs avatar
Mäh!
Dom har ju sossarna - mer invandrarparti än så går det väl ändå inte att bli?
Och OG borde passa perfekt i deras image - stackars blattar som blivit kriminella pga utanförskap och rasism.
Mona skulle få en politisk orgasm om de ville slå sig samman med henne.
Citera
2010-10-02, 11:43
  #8
Medlem
Kommer bli likadant som med frihetspartiet som leds av två Hells Angels medlemmar.
Ingen kommer vilja ha in dom.
Bara alla invandrare som kommer rösta på dom, sen blir det demonstrationer mot deras invandrarparti för att dom drivs av tungt kriminella.
Skapar OG ett eget parti så kommer utan tvekan SDs inflytande öka. Så jag hoppas dom gör det.
Varför skulle kriminella vilja ha in invandrare om dom inte tror att de skulle göra deras organisation starkare? Att göra ett sånt parti är som att säga rakt ut "invandrare är kriminella, därför vill vi (en kriminell organisation) ha in fler".
Citera
2010-10-02, 11:56
  #9
Medlem
Byfånes avatar
Alltså dom här Original Gangsters, kollar på dom bara på Gudfadern 3 eller? De verkar vara totalt inkompetenta samtidigt som de jobbar upp en intellektuell bild. Nyheter24 är en riktigt jävla skitsida med kassa skribenter och fula google annonser. Deras inkassobolags facebook sida kunde lika gärna vara ett skämt. Jag tror de lever i någon hollywood film, långt långt bort ifrån verkligheten. Men visst starta ni ett parti och kom igen om 10-15 år när ni har en bra gräsrotsrörelse så inte partiet "lever" och faller med läderlassen.
Citera
2010-10-02, 12:15
  #10
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Haha såg att min tråd om detta hamnade i papperskorgen men det jag tyckte var mest komiskt var ju att aftonbladet ens interljuvade och sen satte det i pränt haha vem jobbar på Aftonbladet igentligen

de vill ju hellre se OG i rikstan än SD tydligen
Citera
2010-10-02, 12:19
  #11
Medlem
CasaBasas avatar
Känns ungefär lika seriöst som när Linda Rosing skulle ge sig in i politiken.
Tror inte ens "LäderLasse" på allvar tror att detta är genomförbart.
Citera
2010-10-02, 12:23
  #12
Medlem
Duct-tapes avatar
OG är ett luftslott som endast existerar i media och på nätet. Må hända att dom kanske har lite fjuniga småkillar som inte får leka med dom andra i förorten som ser upp till dom. Varje gång dessa herrar figurerar i media så gör dom bort sig.

Möjligt att dessa muppar är farliga för vissa enskilda individer då dom kan ta för sig korkade meningslösa våldsaktioner för bagatellartade saker. Men mot samhället utgör dom inget hot och kommer aldrig göra. Det här är ett misslyckat projekt som är dömt att misslyckas redan på hörhand, precis som resten av OG.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback