Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-30, 02:43
  #1
Avstängd
IronSouls avatar
Hallå där! Jag har den senaste veckan drabbats av lite torr och rödflammig hy i ansiktet. Försöker lokalisera vad detta kan bero på och har den senaste tiden ätit lite mer röd paprika än vanligt (ja man måste få i lite vitaminer om man vill få resultat med kroppsbyggandet). Min fråga är om allergi mot röd paprika är vanligt förekommande eller om det helt enkelt rör sig om för mycket pepparmix i nötköttet (ja jag försöker hitta på alla möjliga förklaringar.

Vad tror ni?
Citera
2010-09-30, 02:46
  #2
Medlem
mentalmindfucks avatar
man kan få allergiska reaktioner på allt, men när de gäller mat-allergi brukar jag märka det i munnen/halsen, inte på huden. hur känns det i mun å hals? min hud reagerar bara av mina kontakt-allerigier, såsom att nickel lämnar blåsor å sår osv
Citera
2010-09-30, 02:48
  #3
Medlem
mentalmindfucks avatar
mat-allergier yttrar sig för mig i munnen/halsen, inte på hyn. hur känns de i mun å hals? den enda allergi min hud reagerar på är mina kontakt-allergier (nickel tex)
Citera
2010-09-30, 02:49
  #4
Medlem
mentalmindfucks avatar
*dubbelposten pga första gången jag postade syntes inget svar, sen när jag skrev nytt kom båda upp*
Citera
2010-09-30, 03:01
  #5
Avstängd
IronSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentalmindfuck
mat-allergier yttrar sig för mig i munnen/halsen, inte på hyn. hur känns de i mun å hals? den enda allergi min hud reagerar på är mina kontakt-allergier (nickel tex)

Det känns mycket bra. Känner mig fräsch och ren!
Citera
2010-09-30, 03:05
  #6
Medlem
mentalmindfucks avatar
ja, har du inget obehag i munnen å halsen e de nog lugnt. har dock hört att röd paprika e mer allergiframkallande än dom andra paprikorna. nåt med ämnet som gör den röd
Citera
2010-09-30, 03:14
  #7
Avstängd
IronSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentalmindfuck
ja, har du inget obehag i munnen å halsen e de nog lugnt. har dock hört att röd paprika e mer allergiframkallande än dom andra paprikorna. nåt med ämnet som gör den röd

Vi får återgå till den gröna paprikan och hålla oss borta från den röda. Kanske blir det bättre?
Citera
2010-09-30, 03:23
  #8
Medlem
mentalmindfucks avatar
ja du kan ju försöka å se vad som händer. men det kan ju lika gärna vara ngt annat med
Citera
2010-09-30, 08:38
  #9
Medlem
Pintuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronSoul
Vi får återgå till den gröna paprikan och hålla oss borta från den röda. Kanske blir det bättre?

Det är nog ganska vanligt att man är allergisk mot det "röda" i paprikan, så håll du dig till grön o gul.
Citera
2010-09-30, 12:28
  #10
Medlem
Är mycket möjligt. Jag är överkänslig mot rött färgämne i grönsaker/frukt. Får värsta nässelutslaget som kliar etc.
Citera
2010-10-01, 15:12
  #11
Avstängd
IronSouls avatar
uppdatering: Rödflammigheten har avtagit och nu är huden mest torr! Kanske var den paprikan?
__________________
Senast redigerad av IronSoul 2010-10-01 kl. 15:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback