Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-06-10, 03:43
  #1
Medlem
BlueDucks avatar
varför finns inte dr pepper på flaskor större en 0,5 liter? eller finns det?
kanske lite dum fråga, men jag chansar på att det finns nåt läsk-freak som vet svaret.
Citera
2004-06-10, 03:56
  #2
Medlem
greger45s avatar
Finns bara i 33 och 50cl i Sverige.
http://www.carlsberg.se/wbch3.exe?p=1001128
Tycker själv den smakar skit.
Citera
2004-06-10, 09:18
  #3
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueDuck
varför finns inte dr pepper på flaskor större en 0,5 liter? eller finns det?
kanske lite dum fråga, men jag chansar på att det finns nåt läsk-freak som vet svaret.

Har du tur kan du hitta den på 2 liter, men det rörde sig i det fallet om en läsk som var importerad från något öststatsland av sidotexten på etiketten att döma...Det var en kiosk i närheten av där jag bor som hade tagit in den plus Thailändsk Red Bull och en massa andra saker...

Svensktillverkad Dr. Pepper säljs mycket riktigt bara på flaskor upp till 0,5...
Citera
2004-06-10, 09:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueDuck
varför finns inte dr pepper på flaskor större en 0,5 liter?

För att Dr. Pepper är äckligt
Citera
2004-06-24, 23:16
  #5
Banned
fiveOne5s avatar
På kista gross i stockholm(lr kista kanske) finns(fanns?) det tyska 2liters flaskor, smakade precis som svensk! mumsiggt. Och den var billig som fan!
Citera
2004-06-25, 00:02
  #6
Medlem
~Milla~s avatar
Jag fick också tag på 2-liters flaskor av pepper för nåt år sen. Nackdelen är att de förlorar kolsyran fort - och då är de inte goda!
Citera
2004-06-25, 00:08
  #7
Medlem
SinCitys avatar
Du kan även egenhändigt tillverka Dr.Pepper! Detta recept har sitt ursprung i en efterfest med trytande tillgång på vettiga saker att dricka. Amaretto blandas med Julmust, gärna ljummen! Och vips! Egen Dr.Ful-Pepper!
Citera
2004-06-27, 13:04
  #8
Medlem
UrbanKids avatar
Vad e amaretto, Man måste j utesta

DR pepper e annars asgod

Fast den smakar hostmedecin Billigaste där jag bor e videomix enligt mig.

6 för 20
Citera
2004-06-27, 13:27
  #9
Medlem
~Milla~s avatar
Amaretto är en likör med smak av mandel. Det finns olika sorters om jag inte tar fel. Vanligaste? sorten är Bols Amaretto.

Om man kan få julmust och amaretto att smaka pepper, det vet jag inte Själv tror jag att jag håller mig till orginalet.
Citera
2004-06-27, 13:48
  #10
Banned
Caine_Gothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ~Milla~
Amaretto är en likör med smak av mandel. Det finns olika sorters om jag inte tar fel. Vanligaste? sorten är Bols Amaretto.

Om man kan få julmust och amaretto att smaka pepper, det vet jag inte Själv tror jag att jag håller mig till orginalet.
OT: Amaretto är supergott....åh vad jag blev sugen på en kopp espresso och ett glas amaretto nu
Citera
2004-12-16, 15:53
  #11
Moderator
Humbugs avatar
Dr Pepper på väg bort

Jag har hört ett rykte om att man slutat tillverka Dr pepper. Stämmer detta?
Citera
2004-12-16, 16:12
  #12
Medlem
Tror det skulle stå på deras hemsida om dom lagt ner den vidriga skiten. Och deras hemsida ska du nog kunna hitta rätt så lätt...

Men nej, det står inget om det på den. Så nog kommer dyngan besudla hyllorna ett tag till säkerligen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback