2006-03-28, 14:24
Medlem
Det är ju carlsberg som på licens tillverkar den dr pepper som säljs i sverige, dom tillverkar däremot inte diet dr pepper.

Ända chansen att hitta det i sverige är ju isåfall importerad men iom att det redan finns svensktillverkad dr pepper är det nog inte sannolikt att någon importerar bara diet dr pepper

går ju att beställa från nätet: http://www.olddocs.com/results.aspx?...cat1=Dr+Pepper

10$ för 24 burkar är väl rätt ok men du åker väl på en rätt saftig frakt gissar jag
Citera
2006-03-28, 14:41
Medlem
Pepsi_maxs avatar
Jo jag vet ju att den inte görs här i Sverige. Jag undrade om någon hade sett den importerade varianten. Har även sökt på internet, den finns ju på flera ställen, men som sagt frakten är sjukt dyr.
Citera
2006-03-31, 16:22
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi_max
Min absoluta favoritläsk är Dr Pepper. Det som är mindre bra är att jag har diabetes, så det är inte allt för nyttigt att häva i sig liter efter liter I USA har dom ju Diet Dr Pepper, så jag undrar om det är någon som har sett denna i Sverige. Spelare ingen roll vart i Sverige, för jag kan åka hur långt som helst för denna dryck.

Det finns en butik på västerlånggatan i Gamla Stan som säljer amerikanska varor (mest godis). Ska se om jag kan luska ut vad den heter. Vet inte om de har det men du kan ju ringa dit.

Jag vet att jag har köpt en Dr Pepper där en gång. Tror att det måste ha varit en diet eftersom jag väldigt sällan dricker läsk som innehåller socker, men jag är inte hundra.
Citera
2006-03-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiamedknuff
Det finns en butik på västerlånggatan i Gamla Stan som säljer amerikanska varor (mest godis). Ska se om jag kan luska ut vad den heter. Vet inte om de har det men du kan ju ringa dit.

Jag vet att jag har köpt en Dr Pepper där en gång. Tror att det måste ha varit en diet eftersom jag väldigt sällan dricker läsk som innehåller socker, men jag är inte hundra.

Du tänker på Grays American Foodstore?? http://www.grays.se/
Hittar dock ingen diet dr pepper i deras webshop bara vanlig,
men dom kanske har mer i butikerna?
Citera
2006-04-07, 11:10
Medlem
oki det finns sockerfri dr pepper i finland om du har nära dit
Citera
2006-07-02, 21:29
Bannlyst
Var kan man köpa 1,5-2 liters dr. pepper?

Från internet?
Citera
2006-07-02, 21:31
Medlem
malescas avatar
Menar du att det ska vara just på Internet, eller var som helst inklusive Internet?

Det kan ibland påträffas på Tuna livs i Vallentuna centrum (Storstockholm).

Vet inte om det passar i samma tråd, men kan passa på att fråga om någon påträffat Vanilla Coke i Stockholmsområdet? Har inte sett till det på länge.
Citera
2006-07-02, 21:31
Medlem
Minimonstrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chripopper
Från internet?

Nästan varsom helst i Malmö, var i landet är du?
Citera
2006-07-02, 21:34
Bannlyst
Jag menade endast från internet eftersom jag bor i Piteå och här finns inga =/
Citera
2006-07-02, 22:43
Medlem
texicos avatar
Dagens intressantaste tråd! Följer med spänning! Söker även efter Diet Dr Pepper i vilken storlek som helst.
Citera
2006-07-03, 14:33
Medlem
Minimonstrets avatar
Dr Pepper!

Jag vet att det är en mkt god dryck som man antagligen kan bli beroende av.
Känner ni någon som köper in läsk från Tyskland, i alla dessa invandrar butiker i Malmö så kommer all dricka från Tyskland.
Panta dessa burkar här fungerar alltså inte. Hur ni ska kunna hitta det via Internet vet jag inte, men ni kanske kan importera från Tyskland och sälja själva till ngn butik i er stad?

Lycka till!
Citera
2006-07-03, 15:45
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimonstret

ni kanske kan importera från Tyskland och sälja själva till ngn butik i er stad?

Tyska burkar är inte med i vårat pantsystem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in