Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-04-01, 23:28
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertkarlsson
Jag vet inte vad det är för codec som saknas på min media player men filmen visas upp och ner.

Men tiden visar 30:37 när han böjer ner sig. Det är precis när han kommer in och sätter ner sig bredvid henne.

Men du påstår att negern ljuger om vad han gör då han böjer sig ner?
Du har bestämt vad som sker i det ögonblicket och negern ljuger?
Du påstår han pussar henne på benet/låret?

Eller hur ska du ha det ?
Citera
2011-04-01, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withoutease
Exakt. Peter Linné, kriminalreporter på GP ser EY som allt annat än korkad, snarare beräknande och kall.

23-åringen biter sig alltså ihärdigt och konsekvent fast i samma redogörelse som han lämnade den 9 december, efter 72 dygn av tystnad, lögner och halvfejkad minnesförlust.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....er-sin-version
(återpost av länk)

Ja mycket var ju märkligt, han följde inte med dom andra hem, han ljög att han varit på fest till frun, hade han varit full som han påstod hade han nog inte kunnat vara så beräknande, med undanröjandet av både sina och EK kläder och tillhörigheter. Mycket kall håller jag med om.
Hade han varit oskyldig hade han såklart gått hem ringt polisen eller väckt frun. Inte bytt om och gått ut igen för att sopa igen spåren.
Men som jag skrev tidigare så utesluter dom ju inte att han har en psykisk störning, men minnet är det nog inget fel på.
Hans polare verkade inte ha mycket till minne heller.
Citera
2011-04-01, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men du påstår att negern ljuger om vad han gör då han böjer sig ner?
Du har bestämt vad som sker i det ögonblicket och negern ljuger?
Du påstår han pussar henne på benet/låret?

Eller hur ska du ha det ?

Jag påstår ingenting. Tolkar bara bilden så som jag ser den. Du tycker alltså inte att han pussar henne på låret och hon viftar bort honom?
Citera
2011-04-01, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noisette
Jag pekar inte ut någon jag vill veta vilka det är och varför jag inte hört något om de innan eftersom de stiger av på samma hållplats. Lägg inte egna ord på mina funderingar.

Citat:
Men seriöst kan du läsa? Jag pekar inte ut ngn jag frågade vilka det var, förstår du skillnaden?

Du "frågar" inte bara. Du har en förutfattad mening, en dold agenda, som påverkar ditt perspektiv på fallet. Istället för att kolla upp övervakningsfilmen och ta reda på fakta så utgår du från din förvrängda bild i ett försök att främja din uppfattning. Om du nu bara "frågar" om dessa två personer hur kan du då komma fram till denna slutsatsen;

Citat:
Men seriöst det är ju två personer som syns gå av på samma hållplats från dörrar längre fram i vagnen, en med vita kläder.

De går ju inte av, de sätter sig ner i vagnen. Men du ser det du vill se och försöker påverka läsarna i denna tråden att godkänna dina uppfattningar samt ditt perspektiv genom att formulera slutsatser som saknar verklighetsförankring. När du sedan överbevisas så försöker du sopa igen spåren och säga att du helt oskyldigt bara ville "fråga". Nu sitter du väl och försöker koka ihop ett nytt inlägg där du kan underminera den tekniskt bevisade samt säkerställda versionen som har ETY som gärningsman.

Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Så du menar att man behöver vara smart för att våldta och mörda någon? Vad bra, då vet vi att vi går säkra för dej iaf.

Man behöver vara smart för att våldta samt mörda någon och sedan komma undan med det. ETY är inte smart så han kommer fällas för att ha våldtagit och mördat EK.
Citera
2011-04-01, 23:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertkarlsson
Jag påstår ingenting. Tolkar bara bilden så som jag ser den. Du tycker alltså inte att han pussar henne på låret och hon viftar bort honom?

Jag har inte sagt vad jag själv anser om detta jag berättade för dig vad negern sagt om det hela.
Men du anser ju att han talar sanning i alla lägen annars så jag undrar om du tror att han ljuger nu eller att du uppfattar det hela fel?

Enkel fråga kräver ett enkelt svar.

Sen då jag ändå skriver så tänkte jag att du skulle kunna svara på angående dom här tjejerna som i förhör och i rätten pekat ut honom i fotokonfrontation av 12 stycken män med snarlika utseende ,och att dom påstår att han jagat dom och antastat dom och att dom tyckt han varit obehaglig.

Vad anser du då om dessa flertalet tjejer att dom inte säger sanningen eller hur tolkar du detta?
Poängterar att dom inte känner varandra och att dom oberoende av varandra men säger ungefär samma sak.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-04-01 kl. 23:47.
Citera
2011-04-02, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Ja du, jag ger inte mkt för det vittnesmålet faktiskt. Ett samtal han fick mitt i natten när han var nyvaken. Däremot håller jag det inte för osannolikt att han haft nån medbrottsling där dagen efter för att röja bland spår och leta efter saker han tappat, kanske även denne var där på natten för att hjälpa EY samla eventuella spår som kunde avslöja EY.

Samtal han fick mitt i natten ja, men han lyssnade av påföljande röstmeddelanden vid sextiden på morgonen när han hade sovit färdigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
På vilket sätt kan man dra slutsatsen att det var två medbrottslingar av ett telefonsamtal.
Allra helst som de två påstods stå och tala lugnt med varann??
Inget i tfn. samtalet ger stöd till den teorin inte heller finns det spår av andra än EY på platsen.

Sen är frågan om A hörde två personer eller trodde sig göra det??

Jag menar naturligtvis inte att dessa var med och genomförde våldtäkten/mordet. Däremot skulle blotta närvaron där utan att agera ju innebära att de är medbrottslingar. Och om de nu enligt A:s vittnesmål dessutom stod och pratade i lugn ton intill en pågående våldtäkt, på ett utländskt språk som A instinktivt tolkade som "något nordafrikanskt" (och detta var innan han fått reda på vem som var prime suspect i fallet) så får man väl nästan anta att dessa herrar hade en anknytning till gärningsmannen och utan tvekan skyldiga till ett grovt brott.

Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Det finns bara ett vittnesmål om att minst 2 medbrottslingar hörts på ett mobilsvar. Inget mobilsvar finns sparat. Så det vittnesmålet kan man lugnt stryka anser jag. Det är en person som påstår sig ha hört det. Han kunde lika gärna sagt att E.K pekat ut Fredrik Reinfeldt som förövaren.

Om man inte fäster vikt vid att han i nyktert tillstånd hör en konversation mellan två människor under tiden en del av brottet begås, där det begås, så kan man ju avskaffa det här med vittnesmål totalt va? Sen är det ju inte som du lägger fram det, att det handlar om detaljer i klass med att hon avslöjade en förövare vars namn knappt gick att urskilja, men som A tolkade som en viss person. Det handlar om att han säger sig ha hört ett lugnt samtal mellan två personer. Det är inget man "hör fel" på. Killen är trovärdig och var inte sömngångare när han lyssnade av meddelandena.

Får hoppas att dessa apor också åker dit, för etiopiern kommer definitivt att göra det.
Citera
2011-04-02, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakarsprit
Däremot skulle blotta närvaron där utan att agera ju innebära att de är medbrottslingar. Och om de nu enligt A:s vittnesmål dessutom stod och pratade i lugn ton intill en pågående våldtäkt, på ett utländskt språk som A instinktivt tolkade som "något nordafrikanskt" (och detta var innan han fått reda på vem som var prime suspect i fallet) så får man väl nästan anta att dessa herrar hade en anknytning till gärningsmannen och utan tvekan skyldiga till ett grovt brott.

Det handlar om att han säger sig ha hört ett lugnt samtal mellan två personer. Det är inget man "hör fel" på.

Att mobilen plockade upp två röster betyder inte att de var närvarande vid brottsplatsen. Du antar för mycket och spekulerar hej vilt. Samtalet bevisar inget.

Du utgår inte ifrån A:s vittnesmål, du tar något han har sagt och använder det i dina egna fantasier. Han sa aldrig, och det finns inget bevis på, att de männen han hörde skulle stå "intill en pågående våldtäkt". Detta är något du hittat på själv.

Det A:s har sagt skulle snarare påvisa att männen, vars röster man hör, inte stod "intill en pågående våldtäkt" eller var medvetna om brottet utan snarare befann sig en bra bit därifrån;

För det första så har A:s sagt under rättegången att han tror inte männen är direkt involverade i brottet då han hörde att männen och kvinnans röst var långt ifrån varandra. Han uppskattade detta avståndet till 30 m.

För det andra så har A:s sagt att de pratade i lugn ton, som om de pratade om vädret, med varandra. Vem pratar i lugn ton mitt under en våldtäkt?

All bevisning som är säkrad visar på en gärningsman och att det är ETY. Samtalet är ett spår som egentligen inte bevisar någonting.
Citera
2011-04-02, 03:34
Medlem
sjpatriks avatar
Nej ni har sätt bilderna och min fråga är varför ni inte kan fortsätta att diskutera detta?
Citera
2011-04-02, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Att mobilen plockade upp två röster betyder inte att de var närvarande vid brottsplatsen.

Nä inte i ett vakuum om det du skrev är det enda vi vet, nej. Nu har vi dock mer information att jobba med i detta fall.

Citat:
Du antar för mycket och spekulerar hej vilt.

Jag utgår från hans två första förhör dagarna efter. Tror du får läsa på FUPn lite...

2010 09 26:

"... Anders uppger att han hörde två utländska män tala med varandra på ett främmande språk.
Dessa två stod i förgrunden
som Anders beskrev det. I bakgrunden så hörde han en kvinna
skrika och gråta samtidigt som hon säger 3-4 bestämda NEJ. Därefter bryts samtalet..."

2010 09 28:

"2 män samtalar lugnt.
De verkar stå precis vid mobilen.
Deras samtal hörs mkt. tydligt.
Okänt språk. Inga ord som går att urskilja.
Går ej att förstå vad de pratar om.
"Lät som om de pratade om vädret eller vad som helst – lugnt och sansat samtal två vänner
emellan bara."
Männen lät inte som några ynglingar utan snarare åt 40-års hållet.
Inget specifikt i ngn.s röst/röstläge.
"Jag tänkte nordafrikaner eller ngt. sådant, inte araber."
Anders vet inte vad det är som gör att han kom att tänka så.
"Bara en första tanke på ngt. sätt."
Inga "blippljud" i mobilen typ sådana som uppstår då man håller på och knappar på den under
pågående samtal.
I bakgrunden hör Anders en kvinna som skriker.
Högt.
Ca. 4 utdragna Neeej hörs tydligt men ändå som om de kom en bit bort ifrån mobilen.
Kvinnan gråter och skriker.
Munnen verkade inte vara förtäckt och ingen hördes säga till henne att vara tyst.
"Hon liksom tilläts att skrika rakt ut."
Dunsande ljud hörs – Anders direkta tanke var att det var en våldtäkt som skedde då dunsarna
lät som hud mot hud.

Anders slår ihop sina handflator rytmiskt och säger att det var ett ljud liknande det.
"Inte alls som när man slår ngn. eller att ett huvud slås mot ngt. hårt."
Anders uppfattning är att det var två män i nära anslutning till mobilen och att det dessutom
var i vart fall en man vid Elin en bit bort.

Inga andra ljud."

Citat:
För det första så har A:s sagt under rättegången att han tror inte männen är direkt involverade i brottet då han hörde att männen och kvinnans röst var långt ifrån varandra. Han uppskattade detta avståndet till 30 m.

Se förhörsprotokoll ovan. Tenderar att sätta mer tilltro till dem än sånt som sägs 5 månader senare, med allt vad med tiden ett grumligt, ifyllande minne och åklagarstrategi kan innebära. Klart att de helst vill påskina att det inte var någon mer individ inom en radie på 15 mil, om de fick bestämma, allt för att inte ge försvaret en öppning där och verkligen naila dit den där sopan med säkerhet. Det kan nog A räkna ut själv om inte annat.

Citat:
För det andra så har A:s sagt att de pratade i lugn ton, som om de pratade om vädret, med varandra. Vem pratar i lugn ton mitt under en våldtäkt?

Sociopatiska individer? Om du tror att hålla sig rätt lugn och föra ett samtal under en sån situation skulle vara en omöjlighet så får du nog vidga vyerna dina en aning.

Citat:
All bevisning som är säkrad visar på en gärningsman och att det är ETY. Samtalet är ett spår som egentligen inte bevisar någonting.

Har inte sagt ett ord om andra gärningsmän. Samtalet visar att det finns en väldigt stor chans att flera är inblandade.
Citera
2011-04-02, 08:40
Medlem
runkeballes avatar
Finns de nån obduktion än? Har inte läst förundersökningen.
Vart har de säkrats DNA?
Hur vart hon mördad och hitta de nån sperma?..Strypt va de va? hmm..funderar..
Citera
2011-04-02, 09:33
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakarsprit
Nä inte i ett vakuum om det du skrev är det enda vi vet, nej. Nu har vi dock mer information att jobba med i detta fall.

Jag utgår från hans två första förhör dagarna efter. Tror du får läsa på FUPn lite...

2010 09 26:

"... Anders uppger att han hörde två utländska män tala med varandra på ett främmande språk.
Dessa två stod i förgrunden
som Anders beskrev det. I bakgrunden så hörde han en kvinna
skrika och gråta samtidigt som hon säger 3-4 bestämda NEJ. Därefter bryts samtalet..."

2010 09 28:

"2 män samtalar lugnt.
De verkar stå precis vid mobilen.
Deras samtal hörs mkt. tydligt.
Okänt språk. Inga ord som går att urskilja.
Går ej att förstå vad de pratar om.
"Lät som om de pratade om vädret eller vad som helst – lugnt och sansat samtal två vänner
emellan bara."
Männen lät inte som några ynglingar utan snarare åt 40-års hållet.
Inget specifikt i ngn.s röst/röstläge.
"Jag tänkte nordafrikaner eller ngt. sådant, inte araber."
Anders vet inte vad det är som gör att han kom att tänka så.
"Bara en första tanke på ngt. sätt."
Inga "blippljud" i mobilen typ sådana som uppstår då man håller på och knappar på den under
pågående samtal.
I bakgrunden hör Anders en kvinna som skriker.
Högt.
Ca. 4 utdragna Neeej hörs tydligt men ändå som om de kom en bit bort ifrån mobilen.
Kvinnan gråter och skriker.
Munnen verkade inte vara förtäckt och ingen hördes säga till henne att vara tyst.
"Hon liksom tilläts att skrika rakt ut."
Dunsande ljud hörs – Anders direkta tanke var att det var en våldtäkt som skedde då dunsarna
lät som hud mot hud.

Anders slår ihop sina handflator rytmiskt och säger att det var ett ljud liknande det.
"Inte alls som när man slår ngn. eller att ett huvud slås mot ngt. hårt."
Anders uppfattning är att det var två män i nära anslutning till mobilen och att det dessutom
var i vart fall en man vid Elin en bit bort.

Inga andra ljud."

Se förhörsprotokoll ovan. Tenderar att sätta mer tilltro till dem än sånt som sägs 5 månader senare, med allt vad med tiden ett grumligt, ifyllande minne och åklagarstrategi kan innebära. Klart att de helst vill påskina att det inte var någon mer individ inom en radie på 15 mil, om de fick bestämma, allt för att inte ge försvaret en öppning där och verkligen naila dit den där sopan med säkerhet. Det kan nog A räkna ut själv om inte annat.

Sociopatiska individer? Om du tror att hålla sig rätt lugn och föra ett samtal under en sån situation skulle vara en omöjlighet så får du nog vidga vyerna dina en aning.

Har inte sagt ett ord om andra gärningsmän. Samtalet visar att det finns en väldigt stor chans att flera är inblandade.

Har du då haft i åtanke att A lyssnade på HELA "IQ-svar" i 41 sekunder och där emellan så pratar även IQ-svars rösten, så frågan är hur många sekunder han verkligen hörde av det där samtalet!
Citera
2011-04-02, 09:40
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkeballe
Finns de nån obduktion än? Har inte läst förundersökningen.
Vart har de säkrats DNA?
Hur vart hon mördad och hitta de nån sperma?..Strypt va de va? hmm..funderar..
Då tycker jag du läser FUPn... där får du svar på de frågor du har!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in