Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-04-02, 09:43
Medlem
Xyzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suck
Faan, då har jag missat hela rättegången. Du har inte lust att referera från rätts-salen hur det gick till då han dömdes som skyldig.
Fan vad vi inte behöver fler jävla PK-offer som du, liksom.
Citera
2011-04-02, 09:50
Medlem
runkeballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Då tycker jag du läser FUPn... där får du svar på de frågor du har!!

Om du sitter på info och har läst kan du väll skriva eller??
Citera
2011-04-02, 09:53
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkeballe
Om du sitter på info och har läst kan du väll skriva eller??
Varför de..? Allt du behöver veta står i fup eller här i tråden.. va tror du har diskuterats i över tusen sidor!!
En sak kan jag ge dig JA FÖR MILJONTE GÅNGEN HON BLEV STRYPT!
Citera
2011-04-02, 09:56
Medlem
runkeballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Varför de..? Allt du behöver veta står i fup eller här i tråden.. va tror du har diskuterats i över tusen sidor!!
En sak kan jag ge dig JA FÖR MILJONTE GÅNGEN HON BLEV STRYPT!
Tack då vet ja..de va inte svårt och skriva va
Citera
2011-04-02, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag har inte sagt vad jag själv anser om detta jag berättade för dig vad negern sagt om det hela.
Men du anser ju att han talar sanning i alla lägen annars så jag undrar om du tror att han ljuger nu eller att du uppfattar det hela fel?

Enkel fråga kräver ett enkelt svar.

Sen då jag ändå skriver så tänkte jag att du skulle kunna svara på angående dom här tjejerna som i förhör och i rätten pekat ut honom i fotokonfrontation av 12 stycken män med snarlika utseende ,och att dom påstår att han jagat dom och antastat dom och att dom tyckt han varit obehaglig.

Vad anser du då om dessa flertalet tjejer att dom inte säger sanningen eller hur tolkar du detta?
Poängterar att dom inte känner varandra och att dom oberoende av varandra men säger ungefär samma sak.

Jag har läst vad AFRIKANEN har sagt om hans pratstund med EK och vad han gjorde. Han berättar bara delar av sanningen där. Det kan mycket väl stämma att han tittar på hennes mobil. Och så kan han också ha kysst hennes lår. Han kan ha gjort båda. Detta är mycket möjligt av det jag ser på filmen.

Jag anser absolut inte att han talar sanning i alla lägen. Här har vi det stora problemet. Tar man upp någonting som försvarar EY så tolkar ni härinne det som att man Vurmar för EY. Att man försvarar en "äcklig neger". Ni är alldeles för främlingsfientliga.

"När en ful kille jagar tjejer så väcker det större avsky än när en snygg kille gör det."
Men EY är uppvuxen delvis i USA och där är människor lite annorlunda i sitt beteende. För en svensk så känns det som att dom är väldigt högljudda, oförskämda och påflugna. För mig så känns det som att EY beter sig som en typisk amerikan.
Citera
2011-04-02, 10:11
Medlem
runkeballes avatar
Hm de jag fundera på alltså gm säger han sätt två män med henne..en framför och en bakom..kan inte den som stått framför strypt henne..hmm
Citera
2011-04-02, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robertkarlsson

Jag anser absolut inte att han talar sanning i alla lägen. Här har vi det stora problemet. Tar man upp någonting som försvarar EY så tolkar ni härinne det som att man Vurmar för EY. Att man försvarar en "äcklig neger". Ni är alldeles för främlingsfientliga.

Det behöver inte ens vara något som försvarar honom
Citera
2011-04-02, 10:27
Medlem
Xyzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertkarlsson

"När en ful kille jagar tjejer så väcker det större avsky än när en snygg kille gör det."
Men EY är uppvuxen delvis i USA och där är människor lite annorlunda i sitt beteende. För en svensk så känns det som att dom är väldigt högljudda, oförskämda och påflugna. För mig så känns det som att EY beter sig som en typisk amerikan.

Ja, det var en typisk amris, eller hur? ELLER var det en neger som hade försökt på uppehållstillstånd i USA?
Dom var kloka nog att vägra negern uppehållstillstånd och då återstår slasktratten sverige, sorgligt....
Citera
2011-04-02, 11:09
Bannlyst
f.ö så kan jag inte förstå hur någon kan påstå att FUP:en från polisen i GBG skulle vara amatörmässig. Det är nog den mest professionella FUP jag läst.
Citera
2011-04-02, 11:42
Medlem
MedelLagoms avatar
Lite funderingar kring telefonsamtalet som Anders fick från Elins telefon.

1) Han säger att han hör 2 personer prata med varandra på okänt språk. Men det står ingenting om varför han tror det är 2 personer. Har rösterna haft så olika ton att han därför kan fastslå att det är 2 olika människor? Eller har de sagt meningar samtidigt så att han därför förstår att det är 2 olika människor?

2) Anders gör en bedömning att de samtalande personerna är 30 meter från den skrikande tjejen (mest troligen är tjejen Elin). Att göra en sådan bedömning måste vara helt omöjlig. Om Elin t.ex. står vänd ifrån mobilen så kan det få avståndet att låta längre bort.

3) Om en mobil kan fånga upp både de samtalande männen och Elin samtidigt så är det helt omöjligt att de båda samtalande männen inte hört Elins förtvivlade rop på hjälp. Att minst 2 män hör och ser en våldtäkt och bara skiter i att ingripa eller anmäla eller att berätta om det i efterhand för polisen låter väldigt konstigt.

Jag tror att antingen har de manliga "rösterna" i mobilen tillhört endast EY som i ett exalterat tillstånd låtit som flera personer i ett sömnigt Anders-öra. Eller så har EY haft medhjälpare eller vänner som hållit utkik. Att de samtalande männen bara är förbipasserande ser jag som mycket lite troligt.
Citera
2011-04-02, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakarsprit
Nä inte i ett vakuum om det du skrev är det enda vi vet, nej. Nu har vi dock mer information att jobba med i detta fall.

Jag utgår från hans två första förhör dagarna efter. Tror du får läsa på FUPn lite...

"Anders uppger att han hörde två utländska män tala med varandra på ett främmande språk.Dessa två stod i förgrunden som Anders beskrev det. I bakgrunden så hörde han en kvinna skrika och gråta samtidigt som hon säger 3-4 bestämda NEJ. Därefter bryts samtalet."

De verkar stå precis vid mobilen.
Deras samtal hörs mkt. tydligt.
I bakgrunden hör Anders en kvinna som skriker.
Högt.

Munnen verkade inte vara förtäckt och ingen hördes säga till henne att vara tyst.
"Hon liksom tilläts att skrika rakt ut." Anders uppfattning är att det var två män i nära anslutning till mobilen och att det dessutom var i vart fall en man vid Elin en bit bort.

Se förhörsprotokoll ovan. Tenderar att sätta mer tilltro till dem än sånt som sägs 5 månader senare, med allt vad med tiden ett grumligt, ifyllande minne och åklagarstrategi kan innebära.

Samtalet visar att det finns en väldigt stor chans att flera är inblandade.

Jag har alltid utgått från förundersökningen eller det som sagts i tingsrätten när jag kommenterat samtalet, det är ingen ny information för mig eller någon annan som följt tråden sen den startades. Det A. säger i förhören återger han också i tingsrätten.

Jag har läst FUP:en flertalet gånger och vet vad det står, du behöver inte oroa dig. Du utgår från hans förhör men sen fyller du i själv och utvecklar delar som inte finns. Hur kan du, utifrån förhöret eller det A. sagt i tingsrätten, säga att de två männen man hör står "intill våldtäkten"?

A. sa aldrig, och det finns inget bevis på, att de männen han hörde skulle stå "intill en pågående våldtäkt". Detta är något du hittat på själv. Tittar man på förhöret och det som sagts i tingsrätten så visar det snarare på motsatsen;

Männens röster hörs i förgrunden, kvinnan i bakgrunden. Männens röster hörs tydligt medan kvinnans röst hörs en bit bort.

Kvinnan tillåts skrika.

I tingsrätten har A. sagt att han inte tror männen var inblandade och att avtsåndet mellan rösterna var 30 m.

"På frågan om det kan ha vara de båda männen som förgriper sig på Elin svarade han:

– Nej, ljudet var så långt bort från dem."

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....karande-skrik-

Utöver detta finns det vittnesuppgifter på att EK använt sig av ordet "du" och inte "ni" när hon bett gärningsmannen att låta hon gå. I kombination med att kvinnan tilläts skrika högt så indikerar det på en gärningsman. Är man två gärningsmän så tystar ju den andra gärningsmannen brottsoffret.

Förhörsprotokollet och det som sades i tingsrätten motsäger inte varandra eller utesluter inte varandra. I mina ögon kvittar det vad du sätter din tilltro till.

Samtalet visar inte på någon chans överhuvudtaget om att fler är inblandade. Männen kanske gick förbi området eller tog mobilen med sig men de var inte inblandade i själva brottet. Samtalet bevisar inget, och om det indikerar något så är det att männen inte har något med brottet att göra.
Citera
2011-04-02, 11:51
Medlem
En sak jag tänkt på angående samtalet Anders vittnar om. Jag med flera har varit med om att man får in en annan linje samtidigt som man pratar i telefon. Alltså jag ringer en vän men hör ngn annan prata i telefonen samtidigt. Kan det vara det som hänt, därför hörs det som att männen är en bit ifrån tjejen som skriker.
Det går ju bara att spekulera eftersom det samtalet inte finns kvar idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in