Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-03-28, 10:53
Medlem
MedelLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertkarlsson
Det stämmer. Med tanke på hur mycket hat det har riktats mot EK pga att hon kände drag till invandrarkillar så är det inte så konstigt. Libanesen tidigare på kvällen och så en Afrikan.

Jag nämnde SD tidigare här men Mod. tog bort mitt inlägg. Problemet med SD är att dom lockar ganska sjuka människor. Människor som känner sig utanför samhället och här så riktar dom istället sin hat mot invandrare och svenskar som gillar invandrare. Det var bara för någon månad sen en svensk tjej slogs ned medvetslös för att hon förvarade en invandrare.
Mycket möjligt men det är sjukare att blunda åt ett allvarligt verkligt samhällsproblem som övriga partiers medlemmar gör. Att sjuka människor lockas till SD måste du ha källa på för att bli tagen på allvar annars är det du som är den sjuka människan. Kanske så allvarligt sjuk så du är vänsterpartist?

Fallet med tjejen du nämner måste ha hänt för ett bra tag sedan om du inte kan backa upp det heller med en länk. Alltså är det inte en vanlig händelse i samhället. Något som är vanligt är däremot oprovocerat våld utfört utav invandrare/flyktingar. Den sortens fall är färskvara.

Någon skrev i tråden att ett vittne hört Elin skrika "Kan du inte bara låta mig gå" och drog då slutsatsen att det bara finns en GM. Det tycker inte jag är så självklart. Om en utav personerna initialt är mer aktiv och den andre/andra passiv i bakgrunden så är det inte omöjligt att hon bara tilltalar den som håller fast henne.

Kan man utesluta alla övriga manliga resenärer på spårvagnen från att vara möjliga gärningsmän?
Citera
2011-03-28, 10:59
Medlem
Batmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterkvist
Hennes plånbok?Kan någon fått hennes mobilnummer via den?
Eller var blev den upphittad?

Du är förhoppningsvis medveten om att såväl trafiken till som från Elins telefon är kartlagd av polisen, läs FUP:n. Mao är det för fallet ointressant om någon har kommit över Elins mobilnummer.

Förövrigt kan jag bara citera ett par rader som en annan FB-skribent skrev:
"Leta rätt på höstacken innan du försöker hitta nålen"!
Detta citat är främst riktat till Robertkarlsson, Glitterkvist samt den gästspelande BensinTomten!
Citera
2011-03-28, 11:19
Medlem
Glitterkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Ja den blev upphittad där hon tappade den! Men hon träffade två killar på stan den kvällen å gav den ene sitt nummer.. å jaaa de var av utlänsk härkomst.. så nu kan du ju börja med dina teorier om att de var de två som förföljde henne å mördade henne

Är det någon mer alert person som såg att hon ringde någon efter att hennes vännina gick av spårvagnen?
Kommer inte ihåg om det var kamera 5el 6
Citera
2011-03-28, 11:47
Medlem
Batmannens avatar
Citat:
Är det någon mer alert person som såg att hon ringde någon efter att hennes vännina gick av spårvagnen?

Läs sid 354 i FUP:n! Där finner du Elins teletrafik under den berörda tiden!
Citera
2011-03-28, 12:11
Medlem
Citat:

Läs Fup:en. Där har du allt. Så slipper du spekulera i självklara saker.
Citera
2011-03-28, 12:33
Bannlyst
Finns det något speciellt som på något vis skulle göra det mer trovärdigt att det finns två okända filurer som bara negern så lägligt sett än att EY själv hittat på dom? Skulle gärna vilja veta vad i såna fall.
Citera
2011-03-28, 12:53
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Finns det något speciellt som på något vis skulle göra det mer trovärdigt att det finns två okända filurer som bara negern så lägligt sett än att EY själv hittat på dom? Skulle gärna vilja veta vad i såna fall.

För EY:
- Anders vittnesmål om att han sömndrucken ska ha hört två olika röster på det raderade röstmeddelandet.
- Sanitas vittnesmål om att hon sett EY hänga med en annan man i närheten av BP drygt 30 timmar efter att Elin försvann.

Mot EY:
- Hela universums samlade rim och reson.
Citera
2011-03-28, 13:23
Medlem
Blifullidags avatar
Fortsätter rättegången dag? Helt knäpptyst i media ju.
Rösterna på telefonsvararen gäckar mig. Gillar inte alls att det finns en chans att det var ytterligare 2 GM. Eller 2 andra GM. Hursomhelst gnager det i huvudet. Kan ev. annan GM glida runt i frihet i vårsolen? Ger en obehagskänsla som heter duga.
Citera
2011-03-28, 13:26
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag
Rösterna på telefonsvararen gäckar mig. Gillar inte alls att det finns en chans att det var ytterligare 2 GM. Eller 2 andra GM. Hursomhelst gnager det i huvudet. Kan ev. annan GM glida runt i frihet i vårsolen? Ger en obehagskänsla som heter duga.

Man ska inte överdriva vittnens tillförlitlighet. Speciellt inte nyvakna sådana som hör något i en mobiltelefon, felkällorna är ganska många.
Citera
2011-03-28, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Ja den blev upphittad där hon tappade den! Men hon träffade två killar på stan den kvällen å gav den ene sitt nummer.. å jaaa de var av utlänsk härkomst.. så nu kan du ju börja med dina teorier om att de var de två som förföljde henne å mördade henne

kan ju diskuteras varför hon bvara ger ut sitt nummer till nån hon inte känner direkt om hon gjorde för att att bli av med han. hon kunde ju gett han fel nummer.

men men detta är inte rätt forum att prata om det kanske
Citera
2011-03-28, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blifullidag

Slutpläderingar den 8/4 har jag för mig. Sen är det väl ca: 2 veckor till dom faller efter det.
Citera
2011-03-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strawbee
kan ju diskuteras varför hon bvara ger ut sitt nummer till nån hon inte känner direkt om hon gjorde för att att bli av med han. hon kunde ju gett han fel nummer.

men men detta är inte rätt forum att prata om det kanske

Har du aldrig frågat en kvinna på krogen efter numret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in