Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-03-28, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cannoniere
Har du aldrig frågat en kvinna på krogen efter numret?

OT men nej, jag är inte intresserad av kvinnor
Citera
2011-03-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strawbee
kan ju diskuteras varför hon bvara ger ut sitt nummer till nån hon inte känner direkt om hon gjorde för att att bli av med han. hon kunde ju gett han fel nummer.

men men detta är inte rätt forum att prata om det kanske

Tycker egentligen inte om dessa sidospår som dyker upp när deet är torka på allt annat, men ger mig in i skiten ändå. Förstår inte riktigt vad det tillför men finns det verkligen fastställt att hon gav rätt nummer? Kan ju precis likagärna givit helt fel nummer, det vet vi väl inget om?
Citera
2011-03-28, 17:06
Medlem
Har dom hittat Elins skor? Har ingen möjlighet att läsa FUP nu, men har för mig att det bara var en teckning av hennes skor som hennes vän hade målat.
Citera
2011-03-28, 17:09
Medlem
Varför sätter ni inte bara de meningslösa skribenterna på ignore-listan så slipper ni se deras inlägg. Det enda som händer i den här tråden just nu är en massa helgalna teorier från trollen som alla andra spyr galla över. Blir skittråkigt att uppdatera sig när 95% är ren skit.

Är det fler rättegångsdagar utöver pläderingsdagen den 8/4? Vi får ju en fingervisning om hur det kommer gå redan då eftersom rätten skall ta ställning i häktesfrågan. Frisläppt=frikänd, ev brott mot griftefriden. Kvarbli i häkte= döms för våldtäkt och/eller mord.
Citera
2011-03-28, 17:16
Medlem
Varför hon gick av där hon gick av?

-Hon var kissnödig eftersom hon hade druckit ganska mycket under kvällen.
-Hon tyckte att utegången inte hade varit så roligt och hade därför bestämt träff med en kille.

Spår efter andra gärningsmän?

-Ljudbandet till A
-2 par upphittade skor som inte tillhör EY
-Hunden har markerat doftspår som visar spår som går förbi dom upphittade skorna och in i området.
Citera
2011-03-28, 17:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterkvist
Ja jag har haft samma funderingar,2 nazister mördar Elin pga att hon satt och pratade med EY.
Underligare saker har ju hänt?

Är det inte dags att släppa såna här dumma och helt orealistiska tankar en gång för alla?

Vad är egentligen syftet med att hålla på så här? Man kan faktiskt få för sig att börja undra om
du och några stycken till här har någon dold agenda.

Så här ser sanningen ut i korthet och inse den nu äntligen: Elin Krantz åker spårvagn. Under resans
gång utsätts hon för icke önskvärd uppmärksamhet av en afrikansk man. Trots att hon markerar sitt
totala ointresse vid flera tillfällen ger inte mannen sig. Han naglar sig på ett otäckt sätt fast vid
henne. Antagligen inträder ett stadium där Elins obehag blir så pass starkt och utpräglat att hon
inte finner någon annan råd än att lämna spårvagnen.
Mot alla rimliga odds råkar detta vara just där Yohannes hör hemma. Övervakningskameror
dokumenterar att denne man och ingen annan följer efter Elin när hon stiger av spårvagnen.
Längs hållplatsens sträckning är det nu bara dessa två personer i rörelse.
Elin skyndar bort med mannen strax efter sig.
Observerera: Inga andra män är i närheten.
Vad som sedan följer är att Elin blir överfallen och i slutändan brutalt tagen av daga.
och den ende man som bevisligen varit i Elins närhet under den kritiska tidpunkten är nämnde
Ephrem Tadele Yohannes.
Han och inga andra. Inga nazister. Inga gröna män från mars. Inga nordiska män. Inga alls förutom
just mr Yohannes, gift tvåbarnspappa och med en dokumenterad våldsamhet sedan tidigare
begångna brott i USA.

Framgår detta nu klart och tydligt en gång för alla? För dig, RobertKarlsson med flera?

Eller är det på det viset att det spelar ingen roll hur man än slår dessa obestridliga fakta i skallen
på er. Ni har ändå bestämt er för att tro på något annat? Och i så fall varför?

Citera
2011-03-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Nu tillhör ju denne person Elins familj såå..

Måste förtydliga att jag inte tillhör familjen, "endast" nära vän till älste brodern och bekant med Elin.. tror faktiskt jag skrivit det i något annat inlägg.. men så e de iaf
Citera
2011-03-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Har hans fru varit med någon dag i TR?? Många frågor Sorry!!
Du jag trodde jag skulle dö av skratt när jag såg vallningen av EY.. halkar omkring i badtofflor mitt i vintern.. men han såg onekligen stressad och nervös ut!!
Hoppas ni i familjen har de bra!!!

Jag vet faktiskt inte ifall hon vart där.. vet inte hur hon ser ut.. :/
Citera
2011-03-28, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Verkligen?

Det är svårt att tro.Men säger du det så är det så.
Det skulle inte jag göra om jag var släkt med Elin.

Jag skulle inte sitta på rättegången och sedan skriva i den här tråden om jag var släkt med Elin.

Av respekt.

Men vi är ju alla olika.

Alla har rätt till sin åsikt!

Eftersom de var ett kraftigt begränsat antal platser och att de finns ett stort intresse av att följa denna utveckling så skriver jag en del om hur jag som privatperson tatt in delar av rättegången å inte utifrån en vinklad media som vill sälja lösnummer... Det är ju inte på nått sätt att ja går bakom ryggen på nån i familjen.. det som jag skriver här är inget som inte är offentligt så att seja.. jag har däremot endast skrivit 1-2 inlägg före rättegången fast jag givetvis suttit inne med viss information...

Och igen.. jag är inte släkt.. ifall de nu skulle spela någon roll..
Citera
2011-03-28, 17:35
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ANationalAcrobat
Har dom hittat Elins skor? Har ingen möjlighet att läsa FUP nu, men har för mig att det bara var en teckning av hennes skor som hennes vän hade målat.
Ja... skorna, trosorna, byxorna/thightsen låg i en papperskorg i andra änden av området EYT bor.
Citera
2011-03-28, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Är det inte dags att släppa såna här dumma och helt orealistiska tankar en gång för alla?

Vad är egentligen syftet med att hålla på så här? Man kan faktiskt få för sig att börja undra om
du och några stycken till här har någon dold agenda.

Så här ser sanningen ut i korthet och inse den nu äntligen: Elin Krantz åker spårvagn. Under resans
gång utsätts hon för icke önskvärd uppmärksamhet av en afrikansk man. Trots att hon markerar sitt
totala ointresse vid flera tillfällen ger inte mannen sig. Han naglar sig på ett otäckt sätt fast vid
henne. Antagligen inträder ett stadium där Elins obehag blir så pass starkt och utpräglat att hon
inte finner någon annan råd än att lämna spårvagnen.
Mot alla rimliga odds råkar detta vara just där Yohannes hör hemma. Övervakningskameror
dokumenterar att denne man och ingen annan följer efter Elin när hon stiger av spårvagnen.
Längs hållplatsens sträckning är det nu bara dessa två personer i rörelse.
Elin skyndar bort med mannen strax efter sig.
Observerera: Inga andra män är i närheten.
Vad som sedan följer är att Elin blir överfallen och i slutändan brutalt tagen av daga.
och den ende man som bevisligen varit i Elins närhet under den kritiska tidpunkten är nämnde
Ephrem Tadele Yohannes.
Han och inga andra. Inga nazister. Inga gröna män från mars. Inga nordiska män. Inga alls förutom
just mr Yohannes, gift tvåbarnspappa och med en dokumenterad våldsamhet sedan tidigare
begångna brott i USA.

Framgår detta nu klart och tydligt en gång för alla? För dig, RobertKarlsson med flera?

Eller är det på det viset att det spelar ingen roll hur man än slår dessa obestridliga fakta i skallen
på er. Ni har ändå bestämt er för att tro på något annat? Och i så fall varför?

Dold agenda, vi vill att dom ska frige EY så att han kan bli Sveriges statsminister!!!!!!

Snälla människor, sluta med ert skitsnack. Är det någonting från FUP eller filmerna som ni tycker framställer EY som oskyldig så kan vi sitta och prata om det. Annars så känner vi till den allmänna åsikten om att EY är skyldig bortom allt rimligt tvivel och borde brännas ihjäl. Ni behöver inte skriva det tusen ggr.
Citera
2011-03-28, 18:07
Medlem
Cool-Everts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vad som känns obehagligt här - när man tänker på andra diskussioner kring offrets beteende och att ett offer aldrig har någon skuld - är att min slutsats är att EY inte tänkt mörda Elin, utan "bara" våldta henne. Det verkar som om det kan ha varit hennes reaktioner inför våldtäkten som fått honom att mörda henne. Skall ett våldtäktsoffer göra motstånd? Om någon hotar dig med kniv för att sno din plånbok bör man förstås ge vederbörande den. När det gäller våldtäkter vet jag inte vad man bör anse. Naturligtvis saknar offret skuld, men bör en kvinna som blir våldtagen förhålla sig passiv? Jag är glad att inte jag behöver ge rekommenationer för det.
Sven Åke Christianson tar upp detta i sin bok, I huvudet på en seriemördare. De rekommendationerna han hänvisar till säger att finns det en reel chans att man kan få hjälp eller komma undan så är den bästa strategin att ropa och göra motstånd annars är det bättre att undvika att trigga förövarens aggresivitet. I intervjuer i boken av våldtäktsmän och seriemördare berättas det om offer som helt har samarbetat inför våldtäktsmannens hot och sedan sluppit undan men också om mördare som har lova sina offer livet bara de samarbetar men sedan ändå dödat dem.
Senast redigerad av Cool-Evert 2011-03-28 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in