Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-04-09, 11:50
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puzzel72
Ursäkta om detta har vart uppe tusen ggr, men är EY svensk medborgare ??

nej, etiopisk medborgare.
Citera
2011-04-09, 11:56
Medlem
puzzel72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
nej, etiopisk medborgare.

Då betalar Sweden hans fängelse, för att brottet e gjort här då eller ??
Citera
2011-04-09, 12:08
Medlem
Citat:

Ja inte tror du väl Etiopien skickar över stålar för att vi ska hålla honom i fängelse ..
Citera
2011-04-09, 12:11
Medlem
puzzel72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxan-10
Ja inte tror du väl Etiopien skickar över stålar för att vi ska hålla honom i fängelse ..

Tycker vi kan skicka han till Etiopien direkt, så kan han sitta där....
Citera
2011-04-09, 12:56
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Lite märkliga reaktioner i tråden på ovanstående (av mej fetat ) inlägg.
De heta känslorna beror sannolikt på att vi (för ovanlighetens skull) fick se omaskerade
bilder från fyndplatsen, samt även MG:s etnicitet.

Utan att på ngt. sätt försvara denna vidriga gärning, anser jag att BO, (vilken
av sina vänner beskrivits som snäll, men naiv Party-Prinsessa med alkoholproblem)
utsatte sej mkt.stora risker i samband med sitt festande.

Vad gäller domen, så är det väl ej helt uteslutet att den (efter överklagande)
landar på Dråp samt Brott mot griftefriden. Återstå att se.

Håller med. Men det är ju inte alla som kan hantera en fruktansvärd situation utan att stödja sig till känslor och falsk empati. Vi såg precis det samma med Lurifax. Det fanns inga gränser hur perfekt han var som människa efter att han dog.
Dråp tror jag är mer sannolikt än mord. Och jag tvivlar på att det blir livstid. Utvisning endast om straffet är längre än 12-14 år.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag vet inte riktigt vilken planet du kommer ifrån men din avsaknad av empati är tydlig.
Vad hennes intelligens beträffar gissar du och har inget att gå på över huvudtaget.
Känslor är lika med sunt förnuft och en mänsklig egenskap.
Har följt dina inlägg i den här tråden och det är beklämmande vilken inskränkthet du visar upp.

Negrer har stambeteende det är inga nyheter och ett land som Etiopien har inte direkt utvecklats eller i jämförbar nivå med ett modernt samhälle.
Negern har betett sig som den typen han är nämligen en våldtäktsmördare med dokumenterade våldstendenser och vittnesmål där jagandet och skrämseln av kvinnor är hans övriga hobby.
Den här ska inte se dagens ljus för negern är farlig .

Om du vill visa empati, så lägg blommor på hennes grav. Skriv en låt, lägg dig och lipa eller samla in pengar till något fint till hennes familj. Tråden är en krimtråd och inte en empatitråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Cannoniere
Men då är ju frågan hur skärpt är berättelsen, seriöst? Hade det inte funnits DNA och den bevisning som nu ligger framme hade historian vart mer "skärpt", men som läget är nu så visar det på allt annat än att snubben är det minsta smart.

Jag har bekanta som har pluggat den utbildningen för att jobba ett par år och sedan plugga vidare på universitet. Så att kunna döma hennes intelligens på det tyder på en ganska låg intelligens och objektivet hos dig.

Och en glorifierad historia, det är ju precis det försöker göra med EY. Känslan du sprider är att du är imponerad av att han är så "skarp". Jag tror att du är ganska ensam om att tycka det, och vad det kan bero på det vet jag inte...Men det verkar onekligen en aning oroande...

Berättelsen är helt åt helvete. Men han höll käften i flera månader och gav motfrågor till polisen. Han ramlade inte i de vanliga fällorna polisen lägger ut vid förhör. På det sättet vr han skärpt och jag tror det är få personer i tråden som hade klarat av det där. Jag glorificerar inte EY. Jag konstaterar att han lyckades hålla käften och att han flera gånger höll sig skärpt under förhören. Min teori är att jag tror det är få av 'negrer-är-djur'-användarna i tråden som hade lyckats göra det samma.

Nu var det inga andra utbildnngar EK höll på med. Det var inte en paus i någon större plan. Vännerna talar inte om att hon hade ambitioner. Det var den lätta vägen som var aktuell för EK just nu. Kort utbildning, fester, alkohol och tillfälliga relationer. Jag säger inte att det är något fel att leva på det sättet. Men man ska inte göra henne smartare än vad hon var, enbast för att hon är död.

Citat:

Ja, precis som när svenskar sitter i fängelse i andra länder.
Citera
2011-04-09, 13:07
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Håller med. Men det är ju inte alla som kan hantera en fruktansvärd situation utan att stödja sig till känslor och falsk empati. Vi såg precis det samma med Lurifax. Det fanns inga gränser hur perfekt han var som människa efter att han dog.
Dråp tror jag är mer sannolikt än mord. Och jag tvivlar på att det blir livstid. Utvisning endast om straffet är längre än 12-14 år.

Tror faktikst precis som dig att straffet landar mellan 12-14 år. Om inte åklagaren kan bevisa att det är ställt utom rimligt tvivel att han har haft för orsak att mörda henne. Vilket egentligen ju inte vara så svårt, då han uppenbart har lagt ner en massa jobb på att gömma henne.

Sen tycker jag att det är ganska så komiskt att väldigt många först tycker så synd om lilla oskyldiga Elin ( vilket det är synd om/var ) men sen när det kommer fram att hon har haft tillfälliga sexuella relationer med män av icke svenskt ursprung, ja då är hon visst en hora osv. Hon får skylla sig själv osv för att hon har haft sexuella relationer med icke svenskar. Fb i ett nötskal.
Citera
2011-04-09, 13:54
Medlem
Vidrigt!

Förstår inte hur man kan bli normal igen om man varit med om det här...men det kanske man aldrig blir heller.

http://www.youtube.com/watch?v=1_2ZKo8PM9g

http://www.youtube.com/watch?v=cUcaEmMUdlM&feature=related
Senast redigerad av Sarken 2011-04-09 kl. 13:59.
Citera
2011-04-09, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Tror faktikst precis som dig att straffet landar mellan 12-14 år. Om inte åklagaren kan bevisa att det är ställt utom rimligt tvivel att han har haft för orsak att mörda henne. Vilket egentligen ju inte vara så svårt, då han uppenbart har lagt ner en massa jobb på att gömma henne.

Sen tycker jag att det är ganska så komiskt att väldigt många först tycker så synd om lilla oskyldiga Elin ( vilket det är synd om/var ) men sen när det kommer fram att hon har haft tillfälliga sexuella relationer med män av icke svenskt ursprung, ja då är hon visst en hora osv. Hon får skylla sig själv osv för att hon har haft sexuella relationer med icke svenskar. Fb i ett nötskal.
Tycker att tråden ballar ur när man ska börja kritisera hur Elin var som människa. Spelar ju ingen som helst roll EY har väl ingen rättighet att ta livet av en annan människa.Sen lever vi på 2000-talet och både unga tjejer och killar gillar att festa till det i bland och även ligga runt,men det är väl upp till var och en.Så länge man själv får bestämma VEM man vill vara med och uppenbarligen ville Elin inte ha nåt med denna man att göra. Så låt Elin vila i frid och koncentrera er på det viktiga att denna otroligt onda människa får sitt straff och framför allt blir utvisad!!!
Citera
2011-04-09, 14:17
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Vad gäller domen, så är det väl ej helt uteslutet att den (efter överklagande)
landar på Dråp samt Brott mot griftefriden. Återstå att se.

Jo, det är helt uteslutet att det mynnar ut i en dom för dråp. Det har aldrig varit aktuellt och det kommer inte att vara aktuellt heller såvida den misstänkte gärningsmannen inte kommer med en ny historia som går ut på att Elin attackerade honom först och han blev tvungen att använda våld för att avvärja attacken.

Citat:
Ursprungligen postat av joppe

Dråp är aktuellt när det finns förmildrande omständigheter, som att gärningsmannen till en början haft rätten på sin sida att freda sig, men att han eller hon gått för långt. Den som söker efter liknande omständigheter i det här fallet kommer tomhänt tillbaka.
Senast redigerad av Quoter 2011-04-09 kl. 14:25.
Citera
2011-04-09, 14:19
Bannlyst
Helt idiotiskt att diskutera Elins intelligens. Vad har det med saken att göra?
Citera
2011-04-09, 14:22
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan36
Tycker att tråden ballar ur när man ska börja kritisera hur Elin var som människa. Spelar ju ingen som helst roll EY har väl ingen rättighet att ta livet av en annan människa.Sen lever vi på 2000-talet och både unga tjejer och killar gillar att festa till det i bland och även ligga runt,men det är väl upp till var och en.Så länge man själv får bestämma VEM man vill vara med och uppenbarligen ville Elin inte ha nåt med denna man att göra. Så låt Elin vila i frid och koncentrera er på det viktiga att denna otroligt onda människa får sitt straff och framför allt blir utvisad!!!

Det är ju precis den åsikten vi kritiserar. Jag och andra i tråden, samt tydligen även polisen om man läser FUP, anser det är viktigt att veta hur EK var som människa för att förstå vad som hänt. Det samma gäller att förstå hur EY var (som man tydligen gärna får diskutera här hur mycket som helst).
Att börja tramsa om 'han hade inga rättigheter att ta livet av en annan människa' så snart någon frågar eller talar om hur EK var som människa, är väldigt oseriöst. Det finns absolut ingen koppling mellan hur en person var och 'rättigheter till att mörda henne'. Man ska kunna påpeka att hon söp sig redlös varje helg, var naiv och blåögd, utan att anklagas för att man tycker EY eller någon annan hade rätt till att döda henne.
Citera
2011-04-09, 14:32
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Helt idiotiskt att diskutera Elins intelligens. Vad har det med saken att göra?

Varför talar man om hur området ser ut? Varför talar man om vilken spårvagn de tog? Det handlar om att försöka förstå situationen. Vad som hände, hur det hände, varför det hände. Det är väl därför tråden finns?

Det kan vara med till att förklara hennes uppförande den kvällen. Om man vill förstå varför en ung svensk kvinna vimsar runt ensam i den mörkaste delen av hisingen kl 5 en lördagmorgon aspackad, så hjälper det att veta hur hon var som person.

Är man inte intresserad i hur hon var som person, eller skiter i varför hon hamnade där eller varför hon satte sig i en jävligt dum situation, så har du rätt. Så har hennes personliga egenskaper inget med saken att göra.

Det ändrar inte att hon blev mördad och våldtagen och det spelar föga roll i dommen. Men hade man bara varit intresserad i vad dommen blev, kunde man hålla sig till aftonhorans artiklar där diskussion inte är aktuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in