Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Lite märkliga reaktioner i tråden på ovanstående (av mej fetat ) inlägg.
De heta känslorna beror sannolikt på att vi (för ovanlighetens skull) fick se omaskerade
bilder från fyndplatsen, samt även MG:s etnicitet.
Utan att på ngt. sätt försvara denna vidriga gärning, anser jag att BO, (vilken
av sina vänner beskrivits som snäll, men naiv Party-Prinsessa med alkoholproblem)
utsatte sej mkt.stora risker i samband med sitt festande.
Vad gäller domen, så är det väl ej helt uteslutet att den (efter överklagande)
landar på Dråp samt Brott mot griftefriden. Återstå att se.
Håller med. Men det är ju inte alla som kan hantera en fruktansvärd situation utan att stödja sig till känslor och falsk empati. Vi såg precis det samma med Lurifax. Det fanns inga gränser hur perfekt han var som människa efter att han dog.
Dråp tror jag är mer sannolikt än mord. Och jag tvivlar på att det blir livstid. Utvisning endast om straffet är längre än 12-14 år.
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag vet inte riktigt vilken planet du kommer ifrån men din avsaknad av empati är tydlig.
Vad hennes intelligens beträffar gissar du och har inget att gå på över huvudtaget.
Känslor är lika med sunt förnuft och en mänsklig egenskap.
Har följt dina inlägg i den här tråden och det är beklämmande vilken inskränkthet du visar upp.
Negrer har stambeteende det är inga nyheter och ett land som Etiopien har inte direkt utvecklats eller i jämförbar nivå med ett modernt samhälle.
Negern har betett sig som den typen han är nämligen en våldtäktsmördare med dokumenterade våldstendenser och vittnesmål där jagandet och skrämseln av kvinnor är hans övriga hobby.
Den här ska inte se dagens ljus för negern är farlig .
Om du vill visa empati, så lägg blommor på hennes grav. Skriv en låt, lägg dig och lipa eller samla in pengar till något fint till hennes familj. Tråden är en krimtråd och inte en empatitråd.
Citat:
Ursprungligen postat av Cannoniere
Men då är ju frågan hur skärpt är berättelsen, seriöst? Hade det inte funnits DNA och den bevisning som nu ligger framme hade historian vart mer "skärpt", men som läget är nu så visar det på allt annat än att snubben är det minsta smart.
Jag har bekanta som har pluggat den utbildningen för att jobba ett par år och sedan plugga vidare på universitet. Så att kunna döma hennes intelligens på det tyder på en ganska låg intelligens och objektivet hos dig.
Och en glorifierad historia, det är ju precis det försöker göra med EY. Känslan du sprider är att du är imponerad av att han är så "skarp". Jag tror att du är ganska ensam om att tycka det, och vad det kan bero på det vet jag inte...Men det verkar onekligen en aning oroande...
Berättelsen är helt åt helvete. Men han höll käften i flera månader och gav motfrågor till polisen. Han ramlade inte i de vanliga fällorna polisen lägger ut vid förhör. På det sättet vr han skärpt och jag tror det är få personer i tråden som hade klarat av det där. Jag glorificerar inte EY. Jag konstaterar att han lyckades hålla käften och att han flera gånger höll sig skärpt under förhören. Min teori är att jag tror det är få av 'negrer-är-djur'-användarna i tråden som hade lyckats göra det samma.
Nu var det inga andra utbildnngar EK höll på med. Det var inte en paus i någon större plan. Vännerna talar inte om att hon hade ambitioner. Det var den lätta vägen som var aktuell för EK just nu. Kort utbildning, fester, alkohol och tillfälliga relationer. Jag säger inte att det är något fel att leva på det sättet. Men man ska inte göra henne smartare än vad hon var, enbast för att hon är död.
Citat:
Ursprungligen postat av puzzel72
Då betalar Sweden hans fängelse, för att brottet e gjort här då eller ??
Ja, precis som när svenskar sitter i fängelse i andra länder.