Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-27, 10:45
  #1
Medlem
Jag har varit på anstintervju hos en myndighet och jag tänkte skriva ett mail och tacka samt bifoga ett intyg. Saken är den att deras mail inte går att finna pga myndighetens natur. Man kunde däremot maila till en övergripande mail som sedan kan vidarebefordra till rätt personer.

Man kan ju också helt enkelt ringa upp intervjuarna och fråga efter deras mailadress. Men blir inte det lite konstigt att först ringa och säga tack för intervjun och sedan även skriva ett mail om det? Första alternativet känns som det bästa. Eller vad ger bäst intryck?
Citera
2010-09-27, 10:57
  #2
Medlem
nollans avatar
Om du ändå skulle bifoga ett intyg så har du ju en jättebra anledning att ringa dem?
Citera
2010-09-27, 12:20
  #3
Medlem
Ja, kanske är det bra att påminna dem om mig genom ett telefonsamtal. Det är väl frågan om var man gör sig bäst. Ett mail är ju säkrare på så vis att man riskerar inte ett "dåligt" telefonsamtal. Men kanske ett telefonsamtal ger ett bättre intryck och sedan mailet med bifogat intyg efter det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback