Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-26, 22:05
  #1
Medlem
NewNames avatar
Införskaffade detta ljudkort X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro Series nyligen. Jag har installerat det i datorn och drivrutiner. Jag får ljud ur högtalarna men något är fel. Creative Console Launcher som följer med när man installerar drivrutinerna fungerar inte, eller jag kan ändra Equalizern och så men jag kan inte sänka/höja volymen, ändra basen, ändra vilka högtalare som ska låta mest osv.

Sedan på spotify så varierar volymen på låtarna rejält, vissa låtar hör man knappt något alls även fast jag har högsta volym.

Är det någon som vet vad som är fel?
Har jag inte kopplat i ljudkortet helt korrekt?
Har jag installerat fel drivrutiner? Jag tog några från Creatives hemsida då skivan som följde med inte hade drivrutiner till Windows 7

kan också tillägga att när jag lyssnar på musik så höjs och sänks musiken regelbundet.

MvH
__________________
Senast redigerad av NewName 2010-09-26 kl. 22:10.
Citera
2010-09-26, 23:17
  #2
Medlem
hasenfrasens avatar
Det blir så i Windows 98, eller kör du med något annat operativ möjligen?
Citera
2010-09-26, 23:52
  #3
Medlem
Andreasvbs avatar
Jag använder följande med Windows 7 x64.

Creative Sound Blaster X-Fi series driver 2.18.0015.
http://support.creative.com/download...wnloadId=11478
Citera
2010-09-27, 04:59
  #4
Medlem
hasenfrasens avatar
Du måste även installera Creative Console Launcher 2.61.09

Jag kör med ett X-Fi Platinum Fatal1ty Champion Series och allt funkar bra för mig under W7-64. De använder samma drivare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback