2010-09-26, 11:26
Bannlyst
Varför får alla för sej att BMW och Mercedes är lyxiga bilar? Att dom har komfort och är brutal skön att köra?

Nu tar vi 120-130 tusen kr klassen.

Svenska kända "lyxbilar".
Volvo V70 2.4 170 Hk Business
http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_V70_2_4_170_Hk_Business_29668456.htm?ca=4&w= 3

Saab 9-5 2,0T BioPower, Automat, SportCombi -07
http://www.blocket.se/stockholm/Saab_9_5_2_0T_BioPower__Automat__SportCombi_297236 28.htm?ca=4&w=3

Tyska kända "lyxbilar".

Mercedes-Benz E 240/GPS/taklucka/mm -03
http://www.blocket.se/uppsala/Mercedes_Benz_E_240_GPS_taklucka_mm_29745937.htm?c a=4&w=3

BMW 330 Ci Aut -01
http://www.blocket.se/stockholm/Svensksald_BMW_330_Ci_Aut_29742752.htm?ca=4&w=3

Amerikanska kända lyxbilar.

Lincoln Town Car Signature Series V8 -97
http://www.blocket.se/orebro/Lincoln_Town_Car_Signature_Series_V8_24351907.htm? ca=4&w=3

Lincoln Town Car 4,6l V8 -03
http://www.blocket.se/ostergotland/Lincoln_Town_Car_4_6l_V8_29315292.htm?ca=4&w=3

Cadillac SRX 3,6 V6 AWD Panorama -05
http://www.blocket.se/goteborg/Cadillac_SRX_3_6_V6_AWD_Panorama_29745574.htm?ca=4 &w=3

Sen så tror jag inte köparen bryr sej om bränsleförbrukningen då den har råd att slänga ut 129 tusen rakt ut. Men dom där amerikanska bilarna drar inte så mycket mer än vad tyska bilarna göra. Dom amerikanska V8:erna är mycket snåla i dagens läge. Under litern kan man komma med dom.

Så jag undrar varför alla köper "snikbilar" för mycket pengar, när det finns brutala lyxbilar som kostar nästan lika mycket att äga och köra. Sen tror jag inte ägaren bryr sej hur mycket det kostar med tanke på att denna man har pengar så det räcker.

Ta t.ex. en Mercedes-Benz för ca 30 tusen och en Cadillac STS på 300 hk för 30 tusen eller en Buick Park avenune för 30 tusen?

Varför är det så?
Citera
2010-09-26, 11:34
Medlem
Fleggards avatar
Tyska V8or är bättre än amerikanska. Nästan allt vi gör är bättre i Europa, inom bilundustrin.
Väghållning, etc är mycket bättre i våra bilar.
Amerikanska bilar har lite "prålighet" över sig som jag själv inte tycker är lika nice som det mer sofistikerade som finns här.

Det är nog mycket hur man är som människa.
Citera
2010-09-26, 11:35
Medlem
Divino Codinos avatar
Personligen hade jag aldrig köpt några av de amerikanska bilarna som du länkade till. Detta pga att de ser ut som skit, sen tror jag iofs inte att jag kommer att införskaffa mig någon merca lr beemer hlr, men de ser iaf bättre ut, enligt mig...
Citera
2010-09-26, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fleggard
Tyska V8or är bättre än amerikanska. Nästan allt vi gör är bättre i Europa, inom bilundustrin.
Väghållning, etc är mycket bättre i våra bilar.
Amerikanska bilar har lite "prålighet" över sig som jag själv inte tycker är lika nice som det mer sofistikerade som finns här.

Det är nog mycket hur man är som människa.

Har du kört amerikanska bilar?
En Cheva Van har typ bättre komfort och väghållning än en Mercedes w124.
Citera
2010-09-26, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persson121

Haha, skulle en W124 på något sätt vara modellen som har bra väghållning och komfort? Med det inte sagt att den är sämre än en Van, vilket den inte är. Men visst, tycker man om ett mjukt gung så kanske amerikanska bilarna är något att ha, annars så är de väl inte ens ett avlägset alternativ för de flesta.
Citera
2010-09-26, 12:25
Medlem
Fleggards avatar
Citat:

Nej har inte kört den mercan, men jag har kört en Cheva van.
Och Chevan har ingen väghållning. Den gungar och skuttar och är värdelös.

Du måste vara lite smått dum i huvudet som på allvar försöker säga att amerikanska bilar skulle ha bättre väghållning än europeiska.
Citera
2010-09-26, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fleggard
Nej har inte kört den mercan, men jag har kört en Cheva van.
Och Chevan har ingen väghållning. Den gungar och skuttar och är värdelös.

Du måste vara lite smått dum i huvudet som på allvar försöker säga att amerikanska bilar skulle ha bättre väghållning än europeiska.

Då hade du en dålig Cheva van.

Stor och tung bil med tjocka breda däck = Bra väghållning.

Liten lätt bil med slicks däck = Dålig väghållning.

Amerikanska bilar är bättre på allt. Komfort och grymhet.
Citera
2010-09-26, 12:36
Medlem
Citat:
Varför får alla för sej att BMW och Mercedes är lyxiga bilar? Att dom har komfort och är brutal skön att köra?

För att dom är det? Att sitta o jämföra massa beg bilar med vilt skilda årtal verkar lite meningslöst.
Kolla på nya bilar eller iaf håll dig till samma år när det gäller beg bilar.

Sen undrar ja.. vafan.. "inte köparen bryr sej om bränsleförbrukningen då den har råd att slänga ut 129 tusen rakt ut"

Du får det att framstå som 129k är nån extrem summa pengar få dödliga har tillgång till. jag tror du nog får titta på köpare i 500k+ klassen om du ska hitta folk som inte bryr sig om soppa..

Sen som nån sa, "Detta pga att de ser ut som skit" Men det skiljer ju sig från person till person.
Citera
2010-09-26, 12:43
Medlem
sirVandalots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lowtech
För att dom är det? Att sitta o jämföra massa beg bilar med vilt skilda årtal verkar lite meningslöst.
Kolla på nya bilar eller iaf håll dig till samma år när det gäller beg bilar.

Sen undrar ja.. vafan.. "inte köparen bryr sej om bränsleförbrukningen då den har råd att slänga ut 129 tusen rakt ut"

Du får det att framstå som 129k är nån extrem summa pengar få dödliga har tillgång till. jag tror du nog får titta på köpare i 500k+ klassen om du ska hitta folk som inte bryr sig om soppa..

Sen som nån sa, "Detta pga att de ser ut som skit" Men det skiljer ju sig från person till person.
Förmodligen för att en sönderraggad Caprice för 20K är en ouppnåelig dröm för honom, sett ur det perspektivet är 129K närmast att jämställa med statsbudgeten.

Eller för att han är ett troll.
Citera
2010-09-26, 12:44
Bannlyst
Citat:
Men säg någon bil som är helt enkelt bättre då.
Typ alla andra du länkade? Amerikanska bilar har bara en aura av skräp över sig, om det inte är amerikanska sportbilar från 60-70-talet. Dom har en rå aura över sig.
Citera
2010-09-26, 12:48
Medlem
Citat:
Stor och tung bil med tjocka breda däck = Bra väghållning.
Liten lätt bil med slicks däck = Dålig väghållning.

Dags o sluta åka buss och skaffa körkort.

Men vafan, lyx? Kolla nån gammal s klass merca eller audi. dom brukar vara fullsmetade och relativt billiga med tanke på att dom säkert låg på runt 1 mille nypris några år sen.
Citera
2010-09-26, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lowtech
Dags o sluta åka buss och skaffa körkort.

Men vafan, lyx? Kolla nån gammal s klass merca eller audi. dom brukar vara fullsmetade och relativt billiga med tanke på att dom säkert låg på runt 1 mille nypris några år sen.

Mercedes S-klass W116 VS Cadillac eldorado 8,2. Ja, vad säger du om dom då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in