Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-09-26, 02:05
  #1
Medlem
Aniki-kuns avatar
Ja. Då jag var mindre, 4-5 år, hände något extremt sjukt. När jag skulle lägga mig på kvällen var jag inte trött. Jag tänkte verkligen att "om jag ändå kunde slippa sömn. Tänk vad enkelt det vore om en blinkning fungerade som sömn" (hade svårigheter med sömn då jag var mindre). Sagt och gjort fokuserade jag mig rejält. Jag blundade med spända ögon och tänkte på Zorros piska. Fråga mig inte varför... Jag tänkte på piskan som att den fanns i ett foto. Att Zorro hade piskat fast den i en takbjälk eller liknande och skulle fly från "poliserna". Nåja. Med spända ögon och Zorros piska framför mig blundade jag med stor fokus i ca 5 sekunder. När jag öppnade ögon var det morgon. Jag blev såklart exalterad och ropade på mamma. Hon kom in och trodde att något hade hänt. Jag berättade vad som hänt medens hon tittade på mig och log:
Frukosten är klar. Kom och ät.
- Eh!?

Har någon varit med om detta? Detta är den enda gången fenomenet inträffat. Jag vill att det sker igen

Jag var ett riktigt fan av Zorro som barn!!
Citera
2010-09-26, 02:11
  #2
Medlem
Har hänt mig.. tänkte inte på Zorro men jag somnade och det kändes som jag vaknade 5sekunder senare och då hade jag sovit typ 8timmar. Inga drömmar eller så.. kändes helt sjukt. Minns inte hur gammal jag var.. 10-14 kanske.
Citera
2010-09-26, 02:12
  #3
Medlem
Denoms avatar
Jag har varit med om det några gånger. Dels som barn och dels efter blöta utekvällar.
Citera
2010-09-26, 02:14
  #4
Medlem
Ponti.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniki-kun
Ja. Då jag var mindre, 4-5 år, hände något extremt sjukt. När jag skulle lägga mig på kvällen var jag inte trött. Jag tänkte verkligen att "om jag ändå kunde slippa sömn. Tänk vad enkelt det vore om en blinkning fungerade som sömn" (hade svårigheter med sömn då jag var mindre). Sagt och gjort fokuserade jag mig rejält. Jag blundade med spända ögon och tänkte på Zorros piska. Fråga mig inte varför... Jag tänkte på piskan som att den fanns i ett foto. Att Zorro hade piskat fast den i en takbjälk eller liknande och skulle fly från "poliserna". Nåja. Med spända ögon och Zorros piska framför mig blundade jag med stor fokus i ca 5 sekunder. När jag öppnade ögon var det morgon. Jag blev såklart exalterad och ropade på mamma. Hon kom in och trodde att något hade hänt. Jag berättade vad som hänt medens hon tittade på mig och log:
Frukosten är klar. Kom och ät.
- Eh!?

Har någon varit med om detta? Detta är den enda gången fenomenet inträffat. Jag vill att det sker igen

Jag var ett riktigt fan av Zorro som barn!!

Sånt där är så sjukt! har varit med om det några fåtal ggr.. Vill verkligen veta vad det innebär. Det kan ju inte bero på trötthet eftersom du inte alls var trött?
OM man kunde bemästra detta, vilken jävla time killer!
Citera
2010-09-26, 02:36
  #5
Avstängd
FlaashBaacks avatar
Har hänt mig, minns inte om jag var trött eller inte men stängde ögonen och det kändes som dom varit stängde i 5 sek för sedan var det morgon. Låg exakt på samma position som när jag somna också.
Citera
2010-09-26, 02:39
  #6
Medlem
Celenos avatar
eh, vafan. Så är det ju för fan varje natt. Det kallas att "sova".
Citera
2010-09-26, 02:49
  #7
Medlem
FISKISCHs avatar
Många gånger. Men var nog vanliga i yngre dar. men vet att det hänt nyligen också. Ibland så ligger man i sängen och jämmrar sig, sen blinkar man till så är det en ny dag. Det som är så skönt med detta fenomen är att man känner sig lika klarvaken efter blinkningen som man gjorde innan.
Citera
2010-09-26, 02:54
  #8
Medlem
Sitter här och gapar. Jag trodde jag var rätt unik i det här avseendet. Jag upplevde fenomenet en gång när jag var fem år, det var så upphetsande att jag som TS ropade på mamma! Hur mycket jag än försökte uppleva samma sak gick det inte, natt efter natt utan resultat.

Tack till TS for bringing back som old memories. Nu saknar man barndomen ännu mer.
Citera
2010-09-26, 02:55
  #9
Medlem
Ja, jag la mig och sov.. Sen vaknade jag smekandes mitt hagelgevär nere i hallen. Sugen på att döda...
Citera
2010-09-26, 03:24
  #10
Medlem
rojass avatar
Fett långsökt men läste typ munkar kan koncentrera sig när de mediterar så att de kan sitta i timmar men d känns som bara några minuter för de typ asså jao
Citera
2010-09-26, 03:24
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h3ml1gh3t3n
Ja, jag la mig och sov.. Sen vaknade jag smekandes mitt hagelgevär nere i hallen. Sugen på att döda...
Du verkar sannerligen inte vara en kry grabb. Skada dig själv innan du skadar någon annan är du snäll.
Citera
2010-09-26, 03:43
  #12
Medlem
Pissmadames avatar
Har hänt mig även för länge sän, en gång.. Något av det sjukare upplevelser jag kan minnas.. märkligt och härligt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback