• 1
  • 2
2010-09-24, 23:45
Bannlyst
Hejsan!

Har tänkt att jag ska deffa ner mig och ta bort mitt onödiga fett på kroppen. Fått en riktig sug på det sen en bekant lyckats blivit riktigt slimmad. Har testa lite förut, inga direkt helhjärtade försök så förmodligen därför det inte riktigt gått som jag tänkt mig.
Men jag tänkte höra med er som har koll, är detta med måltidsersättare någon bra grej? Tänk om jag skulle ersätta minst 1 måltid om dagen, kanske 2. Ger det någon större negativ effekt då jag tränar hockey 3-4 gånger i veckan?

Har kikat lite på gymgrossisten; http://www.gymgrossisten.com/1/sv/ar...-portionspasar
och visst låter det bra, men hör med er nu som förmodligen har mycket bättre kolla än vad jag har, om det finns nått annat bättre eller billigare som ni tycker är bra.

Kom gärna med lite mer tips om ni vill. Tex, är det gång eller löpning som gäller?

Tack på förhand!
Citera
2010-09-24, 23:49
Medlem
Wahlberg999s avatar
Det är relativt billigt att bara börja räkna kcal och lägga sig på ett underskott.
Citera
2010-09-25, 00:08
Medlem
Beror på. Du nämde deff. Vill du behålla alla musklerna eller är du beredd att offra lite för att gå ner? Betydligt lättare ifall du skippar lite muskler om man säger så. Då kan du ersätta hej villt utan koll.
Citera
2010-09-25, 12:13
Bannlyst
tack för snabba svar!
Visst är jag beredd att offra lite muskler. Har ni nå tips på andra måltidsersättre, som kanske är billigare eller nått?
Citera
2010-09-25, 12:17
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahlberg999
Det är relativt billigt att bara börja räkna kcal och lägga sig på ett underskott.

Lite bökigare, lite långsammare och tror inte kostnaden för en måltidsersättning överstiger kostnaden för tex en lunch.
Citera
2010-09-25, 18:38
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Lite bökigare, lite långsammare och tror inte kostnaden för en måltidsersättning överstiger kostnaden för tex en lunch.

Utveckla gärna hur det är bökigare att äta mindre, och vad är det som går långsammare?
Citera
2010-09-26, 20:22
Bannlyst
har kikat på måltidsersättaren Complete Diet New Formula (FAIRING), från gymvaruhuset. Tror ni den är bra?

"DOSERING:

Skaka 46g* pulver med vatten, ex 2dl. Drick tre shaker per dag. 46g x 3 = 138g. *46g är ca. 1 rågad skopa"

Måste man ta tre shaker på dag, tänkte om man kunde ersätta en eller två måltider om dagen endast?
Citera
2010-09-26, 20:46
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highsound
Utveckla gärna hur det är bökigare att äta mindre, och vad är det som går långsammare?

Äta mindre är inte bökigare. RÄKNA kcal inför varje måltid är bökigare.
Viktnedgången går många gånger långsammare genom att äta mindre istället för att ta måltidsersättare.
Citera
2010-09-26, 20:48
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daMythoos
har kikat på måltidsersättaren Complete Diet New Formula (FAIRING), från gymvaruhuset. Tror ni den är bra?

"DOSERING:

Skaka 46g* pulver med vatten, ex 2dl. Drick tre shaker per dag. 46g x 3 = 138g. *46g är ca. 1 rågad skopa"

Måste man ta tre shaker på dag, tänkte om man kunde ersätta en eller två måltider om dagen endast?

Måste du inte. Det är upp till dig hur fort du vill gå ner. Jag skulle börja med att ersätta lunchen. Går det för trögt så ersätter du en måltid till osv.

Men om jag skulle ersätta frukost, lunch, middag med pulver så skulle jag explodera till slut av irritation.
Citera
2010-09-26, 21:59
Bannlyst
Citat:
Måste du inte. Det är upp till dig hur fort du vill gå ner. Jag skulle börja med att ersätta lunchen. Går det för trögt så ersätter du en måltid till osv.

Men om jag skulle ersätta frukost, lunch, middag med pulver så skulle jag explodera till slut av irritation.

Okej tack! Eftersom jag äter lunch i skolan känns det lite bökigt att ersätta den. Frukosten har jag tänkt att ersätta men jag tycker det borde ta mer om jag ersätter lunch/middag? då jagi nte äter så mycket till frukost. Kan det stämma?
Citera
2010-09-26, 22:13
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daMythoos
Okej tack! Eftersom jag äter lunch i skolan känns det lite bökigt att ersätta den. Frukosten har jag tänkt att ersätta men jag tycker det borde ta mer om jag ersätter lunch/middag? då jagi nte äter så mycket till frukost. Kan det stämma?

Du ska ju få ner kaloriintaget så ersätt den måltid där du tror att du får i dig flest kalorier.
Det svåra med måltidsersättare är att begränsa skiten man slänger i sig mellan måltiderna. För suget kommer, tro mig.
Citera
2010-09-26, 22:55
Bannlyst
Citat:
Du ska ju få ner kaloriintaget så ersätt den måltid där du tror att du får i dig flest kalorier.
Det svåra med måltidsersättare är att begränsa skiten man slänger i sig mellan måltiderna. För suget kommer, tro mig.

Precis, det är nog där den stora boven är skulle jag kunna tänka mig. Om jag helt lägger ner med godisätande, läskdrickande å andra saker mellan måltider frukost, lunch och middag, och tränar regelbundet så borde jag komma på ett underskott? Jag tränar trots allt hockey 75min fyra gånger i veckan. Men ändå tycks jag inte få bort denna onödiga fett.
Ska helt enkelt ta bort allt onödigt jag äter, minska portionerna lite(?), och kanske ersätta någon måltid.
Tyvärr känns detta som att räkna kalorier jag stoppar i mig, för mycket, blir svårt när det inte är jag som lagar maten och känner att jag inte har tid över. Måste det vara så "jobbigt"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in